Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[MSIE-Alle versies] https error - blocked

Pagina: 1
Acties:

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Hallo Tweakers,

ik heb hier een pc staan met een lastig probleem, elke keer als er een site wordt geopend word de melding "https error. Blocked" weergegeven. Nu ben ik eenzelfde probleem bij meerdere mensen al eens tegengekomen waarbij ik het ook netjes heb op kunnen lossen; 1e keer zat het in een firewall rule (port 443) andere keren kwam het door hele foute software waardoor MSIE gebruik maakt van een proxy..

Nu kom ik er alleen niet meer uit, ondanks dat ik alles terug heb gezet naar standaardwaarden, blijft het probleem aanhouden. Het zit dus niet in firewall etc etc, dat ziet er allemaal keurig netjes uit... zelfs hosts file nagekeken, misschien dat daar wat vreemde adressen in stonden... tis allemaal zoals het zijn moet.

Er worden verder ook geen codes oid bij weergegeven, daar kan ik dus weinig over zeggen.. vreemde is zodra ik op 'back' click de bewuste pagina wel gewoon opent... Ik heb wel een zeer dubieus programma verwijderd op de pc genaamd 'P-security of P-Secure', deed zich voor als win security center, welke nog diverse andere problemen veroorzaakte. Al die probs zijn weg, de pc loopt weer vlot en verder prima op dit probleem na.

Het is overigens met alle versie van MSIE, op WinXP sp3 Pro... misschien zie ik iets compleet over het hoofd, ik ben absoluut geen totale noob, maar kom er nu ff niet meer uit.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Krijg je die error in een alert, in je browser of ergens anders vandaan? Vaak geeft dat al een hint waar de blokkering vandaan komt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Ik krijg de error in de browserwindow zelf, zodra de pagina opent klikt deze door en verschijnt de https error... als ik dan op pagina terug klik, dan opent de pagina wel prima. Het valt overigens op dat het niet bij alle sites is... zo kan ik de msn homepage zonder problemen openen, surf ik naar Tweakers dan krijg ik de blocked melding...

Wat heb ik allemaal al gedaan, is ff opnoemen:

- eerst alle vreemde software verwijderd met behulp van Revo
Dit bestond uit uiterst dubieuze games en security software
- alle tijdelijke mappen, cookies etc etc opgeschoond, explorer terug naar standaard waarden
- explorer 8 deinstalleerd en opnieuw geinstaleerd
- Firewall reset en poorten nagekeken (poort 443 kon een probleem zijn)
- hosts bestand nagekeken maar daar is niets in veranderd
- dnsflush uitgevoerd

Ik bleef die blocked error houden... dus zelfs zonder enige aanwezige antivirus en windows firewall ingeschakeld bleef ik die error houden. Gescanned met malwarebytes en McAfee Enterprise Antivirus, een hoop objecten gevonden, opgeschoond en potver die https error is weg... maar nu is het volgende probleem ontstaan: windowsupdate geeft alleen nog maar blanco pagina's, ook het 'runonce' scherm na nieuwe installatie MSIE blijft blanco. Nou heb ik geprobeerd om via services.msc het updaten opnieuw in te stellen volgens aanwijzen van een microsoft hulppagina, maar ook het venster van de services vertoont alleen een blauw vak, er zijn geen regels te lezen en dus ook niet aan te passen.

Het is de workstation van een bekende welke eerst prima liep, helaas is zijn zoontje van 12 achter het ww gekomen en heeft flink huisgehouden op de pc. Die heeft dus allerlei dubieuze programma's geinstalleerd, vage 'gratis' spelletjes, vage scanners etc etc, waarvan de pc compleet van slag was. Er is dus zoveel gebeurd met de pc, ook omdat het zoontje op zijn manier wat schade heeft geprobeerd terug te draaien... tis er alleen maar erger van geworden. Ik ben bang dat er 'onherstelbare' schade is aangericht, maar heb toch ook nog het gevoel dat ik iets over het hoofd zie...

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 06-12-2009 16:09 ]