ISDN Centrale gebruiken op Ziggo Alles-in-1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 12:11
Even een vraag, wellicht naar het onmogelijke.

Recentelijk kwam ik bij een verhuizing een Panasonic KX-TD208NL (D208) tegen. Dat is een ISDN centrale.

Nu komt er in dat huis echter geen ISDN meer te liggen, maar telefonie via het Alles-in-1 pakket van Ziggo.

Omdat we toch graag nog wel gebruik willen maken van een centrale (en tja, er hangt er dus al eentje) probeer ik eigenlijk erachter te komen of ik een ISDN centrale samen kan laten werken met Ziggo.

De centrale zat (KPN) direct achter de NT1.

Ik neem aan dat het niet een kwestie is van kabel erin en werken? Zijn er wellicht converters (PTSN van ziggo -> ISDN) die ISDN signaal faken? Of wordt het toch verkopen op marktplaats en wat anders kopen (de D208 staat goed vertegenwoordigd op marktplaats helaas)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Volgens mij moet je modem dat ondersteunen, en dat zal die van Ziggo wel niet doen. Staat mij bij dat de Fritzbox van XS4all wel isdn support heeft, maar daar heb jij niet veel aan :P

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Ziggo ondersteunt geen isdn.Dus je kan er alleen een analoge telefooncentrale achter je modem hangen.De fritzbox ondersteunt wel isdn,maar niet icm een analoge dsl lijn jammer genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:15
Inderdaad is je voornemen onmogelijk.
Ziggo werkt alleen met analoog. Je kan daar niet zomaar ISDN apparatuur aan hangen. Verkopen, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Ziggo (en vrijwel alle kabelproviders) leveren een analoge uitgang. Je kan je ISDN apparatuur dus niet gebruiken.

Als je dat wel wilt zul je met een losse ATA aan de gang moeten. Je hebt dan wel de sipgegevens nodig, en ik betwijfel of Ziggo die vrijgeeft.... De eerder genoemde Fritzbox is een optie, verder ga je al snel naar de professionelere markt (Patton enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 19:45
Volgens mij kan je er een fritzbox (7170 of 7270) achter hangen als router. Daar zit een s0-bus op zodat je er isdn-apparaten op aan kan sluiten. Dat gaat natuurlijk alleen werken met niet-Ziggo-voip-accounts. Ziggo gebruikt w.s. niet eens voip. Je kan bijv Voipbuster (of clonen daarvan) gebruiken. Die geven ook weer telefoon nummers uit voor €1 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 20:56
De firma auerswald heeft een perfecte oplossing om 2 analoge lijnen om te zetten in een ISDN-lijn (Analog/ISDN converter)
Kost nieuw bijna 200 euro.
In principe zou dit product op het Ziggo modem moeten werken, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Het werkt in ieder geval prima om 2 analoge KPN-lijnen om te zetten in ISDN.
Misschien zijn er hier mensen met ervaring met dit product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
AtRi schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:57:
Volgens mij kan je er een fritzbox (7170 of 7270) achter hangen als router. Daar zit een s0-bus op zodat je er isdn-apparaten op aan kan sluiten. Dat gaat natuurlijk alleen werken met niet-Ziggo-voip-accounts. Ziggo gebruikt w.s. niet eens voip. Je kan bijv Voipbuster (of clonen daarvan) gebruiken. Die geven ook weer telefoon nummers uit voor €1 per jaar.
Moet je mij eens uitleggen hoe ik die S0 bus aan het werk krijg op me 7170,want ik heb er een isdn centrale achter hangen,maar niet werken hoor.inkomend dsl signaal is via een analoge lijn.Analoog leverd maar 48 volt,terwijl isdn 90 volt nodig heeft.Ben bang dat de fritz 7170 geen 42 volt extra gaat leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-06 19:45
De FB heeft toch gewoon een voeding dus die kan elk voltage (is niet hetzelfde als vermogen!!) uitsturen.
Misschien toch maar eens goed de handleiding lezen, iets met msn's toewijzen etc, maar ik ben absoluut geen isdn-expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
idd dat gaat niet lukken je zou wel een homefox kunnen nemen, dit werkt nog goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 20:56
Uit ervaring weet ik dat het aansluiten van een ISDN centrale op de S0 bus van de fritzbox 7170 zonder problemen werkt. Het maakt daarbij niet uit of je een analoge of ISDN-lijn hebt. Het is zelfs mogelijk om met alleen voip-accounts een centrale op de S0 bus van de fritzbox aan de praat te krijgen. De MSN's kun je toewijzen in de fritzbox, zorg ervoor dat deze overeenkomen met de MSN's die je in je centrale programmeerd.
In principe kun je de S0 bus van de fritzbox voorstellen als de uitgang van het KPN ISDN NT1 kastje. En inderdaad, daar staat geen 96 Volt op (dat staat op je ISDN-lijn vòòr het NT1-kastje) , maar een spanning van ongeveer 48 Volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
bigall007 schreef op maandag 07 december 2009 @ 00:20:
Uit ervaring weet ik dat het aansluiten van een ISDN centrale op de S0 bus van de fritzbox 7170 zonder problemen werkt. Het maakt daarbij niet uit of je een analoge of ISDN-lijn hebt. Het is zelfs mogelijk om met alleen voip-accounts een centrale op de S0 bus van de fritzbox aan de praat te krijgen. De MSN's kun je toewijzen in de fritzbox, zorg ervoor dat deze overeenkomen met de MSN's die je in je centrale programmeerd.
In principe kun je de S0 bus van de fritzbox voorstellen als de uitgang van het KPN ISDN NT1 kastje. En inderdaad, daar staat geen 96 Volt op (dat staat op je ISDN-lijn vòòr het NT1-kastje) , maar een spanning van ongeveer 48 Volt.
Goedkopere ISDN-ATAs gedragen zich meestal als een passieve NT1, dus zonder voeding. Voor een centrale oid is dat geen probleem, je kunt alleen geen actieve ISDN apparatuur erop hangen in veel gevallen.

Uiteraard moet je caller-id wel matchen met je dailplan van je centrale, anders zal ie je oproepen niet of verkeerd afvangen.

Als je een volledige isdn-bus-powered lijn wilt hebben kom je op de Pattons uit (of bv Auerswald of andere merken)

Maar dat is allemaal alleen van toepassing als je een sip account gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335947

bigall007 schreef op maandag 07 december 2009 @ 00:20:
Heeft iemand succesvolle ervaring met de 7170 FritzBox op VOIP. Ik heb jarenlang met ISDN en een FritzBox i.c.m. de ISDN S0-bus probleemloos gewerkt met XS4ALL. Net overgestapt naar Ziggo. De ISDN-centrale wil ik graag behouden.
Pagina: 1