• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Ik ben het wachtwoord vergeten om in mijn bios te geraken, haal ik netjes de kleine batterij uit mijn thinkpad, laat ik hem een nachtje rusten en als ik alles er terug in stop krijg ik een foutmelding dat de tijd niet meer in orde is en de veiligheid van mijn laptop is aangetast. Met als gevolg dat ik het bios wachtwoord moet ingeven om mijn computer op te starten, hetzelfde wachtwoord die ik vergeten ben. Dus ik ben nog erger af dan in het begin. Heeft iemand enig advies, want kortsluiting lijkt me toch enigszins gevaarlijk.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je gewoon de instructies volgt die op je eigen link staan, werkt het daarmee? Waarom zou je de juiste pinnetjes daarvoor niet willen kortsluiten?

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

En werkt het stukje software ook niet? (staat op dezelfde site die je zelf linkt overigens)

Hmm... Is nu geen optie meer zie ik. moet beter leren lezen. Al ben ik het eens met Terw_Dan; wat let je om het te proberen?
Je kunt natuurlijk ook altijd contact opnemen met de fabrikant.

[ Voor 41% gewijzigd door JvW op 06-12-2009 10:28 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Recursio
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-02 14:53
Om welk model Thinkpad gaat het precies?

@MediJack: bij mijn weten zei de fabrikant altijd dat het moederbord dan vervangen moet worden. Weet echter niet of dat nog steeds zo is.

[ Voor 63% gewijzigd door Recursio op 06-12-2009 10:31 ]

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Kortsluiting die hier bedoeld wordt is identiek aan die van een lichtschakelaar, en als je die bedient, ga je ook niet om zeep :+

Heb je de jumper truuk nu al geprobeerd op je eigen link?

If you choose to criticise you choose your enemies

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Er is een reden dat dit zo erg beveiligd is, en diefstal is daar een van. Geloof dat het zelfs tweakers.net policy was om daar niet mee te helpen (sorry). In ieder geval: ja, in dit soort gevallen is het de fabrikant die het kan resetten met een master password. Echter dat doen ze niet zonder dat ze 100% zeker weten dat jij de eigenaar bent. En natuurlijk service kosten. Zijn ze gek op.

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Topicstarter
Kortsluiting doet niets, de oplossing staat hier, maar het uitvoeren zal een uitdaging vormen.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik hoorde van iemand die bij Lenovo werkt dat Lenovo bijna de enige is waarvan het wachtwoord niet meer te kraken is. Dus je kan de laptop weggooien. Bij Dell kan je nog trucjes (masterpassword) uithalen netals bij HP mar Lenovo kan je gewoon vergeten. De oudere serie zal nog wel lukken maar tegenwoordig? Ik weet het niet meer.

Maar je moet gewoon aantonen dat jij de eigenaar bent en dan denk ik wel dat Lenovo je wil helpen. Er zit hier in Amsterdam een servicepoint en misschien kan je die bellen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1