Toon posts:

SteelSeries Headset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of ik hier in het juiste forum zit om dit topic te posten, maar ik ga het hier dan toch maar doen.

Ik ben van plan een headset te kopen van SteelSeries.

Eerst was ik van plan de 5H v2 te kopen omdat een vriend van mij die aanraadde. Na een aantal reviews te lezen blijkt dit ook een goede headset te zijn.
Maar er is ook nog de Siberia v2, dit vind ik persoonlijk de mooiste headset van de twee. Ik heb hier ook een aantal reviews gelezen en ook dit blijkt een goede headset.

Nu vraag ik aan jullie of iemand ervaring heeft met één van deze twee headsets en ik zou het leuk vinden moesten jullie je bevindingen hier even achterlaten. ;)

Ik plaats hier nog even de links:
SteelSeries Siberia v2
SteelSeries 5H v2

Alvast bedankt! :)

Verwijderd

Het afgaan op reviews is bij de keuze van een headset een verkeerde optie. Ga zelf eerst eens goed luisteren. Niet alleen kijken op internet, hoe mooi die eruit ziet. Wat zo’n headset doet met jouw oren is het belangrijkste. Tevens moet je je eens afvragen, of je die microfoon wel zo nodig hebt. Indien het antwoord nee is, dan is er meer mogelijk. Voor hetzelfde geld kun je dan ook kiezen voor een HiFi hoofdtelefoon zoals de Beyerdynamic DT 331 of DTX 800. Dat klinkt vele malen beter dan die blikkerig klinkende gamer-headsetjes.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:48:
Het afgaan op reviews is bij de keuze van een headset een verkeerde optie. Ga zelf eerst eens goed luisteren. Niet alleen kijken op internet, hoe mooi die eruit ziet. Wat zo’n headset doet met jouw oren is het belangrijkste. Tevens moet je je eens afvragen, of je die microfoon wel zo nodig hebt. Indien het antwoord nee is, dan is er meer mogelijk. Voor hetzelfde geld kun je dan ook kiezen voor een HiFi hoofdtelefoon zoals de Beyerdynamic DT 331 of DTX 800. Dat klinkt vele malen beter dan die blikkerig klinkende gamer-headsetjes.
Ik ben inderdaad wel aan het zoeken achter een headset met microfoon ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:50:
[...]

Ik ben inderdaad wel aan het zoeken achter een headset met microfoon ;)
De vraag is, of je een microfoon ook gebruiken zal. Niet zozeer of je er naar op zoek bent.

Edit: Voor 10 euro heb je al een losse bureaumicrofoon. Ook een optie?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 11:09 ]

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-01 18:40
Om de mic gebruiken voor TeamSpeak oid raadt ik je aan geen bureau versie te kopen. Jij zelf merkt het niet, maar diegene met wie je speelt wel degelijk: de geluidskwaliteit is altijd ruk. Een noise cancelling boom mic is voor online gamen veruit het beste.

Verwijderd

Leech_NL schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:12:
Om de mic gebruiken voor TeamSpeak oid raadt ik je aan geen bureau versie te kopen. Jij zelf merkt het niet, maar diegene met wie je speelt wel degelijk: de geluidskwaliteit is altijd ruk. Een noise cancelling boom mic is voor online gamen veruit het beste.
Hoe weet je dat dat ruk is? Zeker van horen zeggen of van internet. Heb je het zelf wel een goed vergeleken? Uiteraard in een blinde ABX test.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:56:
[...]

De vraag is, of je een microfoon ook gebruiken zal. Niet zozeer of je er naar op zoek bent.

Edit: Voor 10 euro heb je al een losse bureaumicrofoon. Ook een optie?
Het is om te gamen om 2u 's nachts als je ouders al lang in je bed liggen :) dus dan zijn die boxen om je oren ook best handig :D + ook met microfoon om te praten via skype, teamspeak, ventrilo...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:55:
[...]

Het is om te gamen om 2u 's nachts als je ouders al lang in je bed liggen :) dus dan zijn die boxen om je oren ook best handig :D + ook met microfoon om te praten via skype, teamspeak, ventrilo...
Dan is zo'n steelseries geval wel héél erg overpriced :O

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:01:
[...]

Dan is zo'n steelseries geval wel héél erg overpriced :O
Dat kan goed zijn :d ik ben een hebzuchtig persoon en heb graag dure dingetjes :)

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-02 16:26
En jij dacht dat steelseries duur is? (wel overpriced)

http://shop.beyerdynamic....media/mmx-300.html?lang=1

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-02 08:09

FikkieHo

Wokmaster

Mah, de steelseries zijn gewoon degelijke headsets voor een normale prijs. De kwaliteit vind ik zelf beter dan de meeste 20-30 euro setjes, en de bouwkwaliteit is meestal gewoon beter. Dat wil niet natuurlijk zeggen dat de goedkopere setjes slecht zijn.

Het lastigste bij headsets aanschaffen is hoe comfortabel ze zitten. Ik heb voor mijn Siberia headset een creative HS600 gekocht. Prima geluid, goedwerkende mic, maar doordat de pads op je oor zaten, vond ik het niet al te comfortabel.

Dus, ik zou zeggen, koop gewoon degene die jij het mooist/fijnst vind. Probeer hem uit en als hij niet bevalt, dan retour of verkoop hem. Maar de verschillen tussen beide zijn zo bar weining (behalve de uiterlijk) dat je met beide goed weg kan komen.

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Pagina: 1