• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:55
Mede door een aanbieding van LG ben ik stiekem toch weer gaan kijken naar een 32" HDTV als monitor.
Nu heb ik toch enkele vragen over de specificaties van een HDTV.

Is 50Hz voldoende voor gaming en actiefilms, of is een 100Hz het geld extra waard?
Is bijv. 6ms reactietijd voldoende, of is het toch beter om uit te kijken naar een scherm met 2-3ms reactietijd.

Zelf heb ik deze schermen op het oog, allen met een CI+ slot geschikt voor Ziggo:

Ongeveer 400-450 euro:
LG 32LH3300 80000:1 5ms en 50hz
Samsung LE32B550 50000:1 4ms en 50hz

Ongeveer 500-550 euro:
LG 32LH7300 80000:1 3ms en 100hz
Samsung LE32B650 geen opgegeven contrast en reactietijd

MIj spreekt het design van de LE32B550 me erg aan, maar ik weet niet of het goed genoeg is voor PC gebruik of dat ik toch die duurdere aan moet schaffen. Iemand een antwoord ? :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

NoepZor schreef op zondag 06 december 2009 @ 08:55:
Mede door een aanbieding van LG ben ik stiekem toch weer gaan kijken naar een 32" HDTV als monitor.
Nu heb ik toch enkele vragen over de specificaties van een HDTV.

Is 50Hz voldoende voor gaming en actiefilms, of is een 100Hz het geld extra waard?
Is bijv. 6ms reactietijd voldoende, of is het toch beter om uit te kijken naar een scherm met 2-3ms reactietijd.

Zelf heb ik deze schermen op het oog, allen met een CI+ slot geschikt voor Ziggo:

Ongeveer 400-450 euro:
LG 32LH3300 80000:1 5ms en 50hz
Samsung LE32B550 50000:1 4ms en 50hz

Ongeveer 500-550 euro:
LG 32LH7300 80000:1 3ms en 100hz
Samsung LE32B650 geen opgegeven contrast en reactietijd

MIj spreekt het design van de LE32B550 me erg aan, maar ik weet niet of het goed genoeg is voor PC gebruik of dat ik toch die duurdere aan moet schaffen. Iemand een antwoord ? :)
Games draaien meestal toch op 50hz.
6ms vind ik niet storend. 6ms is wel 3x zo veel als 2ms. Maarja, wat zijn nou 4ms? 12ms is weer een ander verhaal. Maarja dat geldt voor gaming. Het is dus alleen van belang als je van gamen houdt of van heel snel met je muis heen en weer bewegen op je bureaublad. ;)

Als je persé een CI+ slot wilt dan kom je op een TV uit.

Let er wel op dat LCD TV's en TFT (monitor) schermen anders zijn. TFT kan hogere resoluties aan. Ik vind TFT ook scherper voor tekst.

• NoepZor
Bij een PC draaien ze volgens mij afhankelijk van je videokaart, dus verschillend. Daarnaast is de refreshrate instelbaar en is deze op de PC minimaal 60hz. Daarom de vraag of dit goed genoeg is of dat de 100Hz tv meerwaarde gaat bieden.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

Voor PC gebruik heb je niets aan de 100hz techniek, dat is een stukje interpolatie waar je met 60hz PC beeldmateriaal niets aan hebt. Ook een '50Hz' TV kan zonder problemen 60Hz weergeven :)

Ik zou voor de Samsung's gaan, vind ik een stuk mooier beeld geven (kijkhoek/contrast). Maar ga zelf eens in een winkel kijken en neem je laptop mee, of vraag anders of ze er eentje aan kunnen sluiten.

Voor alle 'niet-PC' bronnen is de 100Hz een leuke toevoeging en IMO de €100 wel waard.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• NoepZor
Dan hou ik die extra euro's op zak en neem ik lekker een 50hz tv.

Nu alleen nog kiezen tussen de LE32B550, LE32B551, LE32B553 of LE32B554....
De eerste heeft een iets ander ontwerp en bij de laatste 2 verschilt alleen de kleur volgens mij.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 11:00
mr.paaJ schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:43:
Voor PC gebruik heb je niets aan de 100hz techniek, dat is een stukje interpolatie waar je met 60hz PC beeldmateriaal niets aan hebt. Ook een '50Hz' TV kan zonder problemen 60Hz weergeven :)

Ik zou voor de Samsung's gaan, vind ik een stuk mooier beeld geven (kijkhoek/contrast). Maar ga zelf eens in een winkel kijken en neem je laptop mee, of vraag anders of ze er eentje aan kunnen sluiten.

Voor alle 'niet-PC' bronnen is de 100Hz een leuke toevoeging en IMO de €100 wel waard.
Dat is grappig dat je dat zegt, aangezien alle 100hz lcd's van Samsung de 100hz bereiken door een interpolatie te doen. (de tv berekent tussenframes zoals deze denkt dat ze eruit zouden kunnen zien en plaatst deze tussen de frames).

Niet iedere hdtv kan overigens een 60hz signaal aan. Tegenwoordig zit dit wèl in de eisen om het logo van hdready of hdready1080p te mogen voeren, maar er zijn eerdere hdtv's die geen 60hz games kunnen afspelen.
Denk aan Halo3 of Gears of War op de xbox360.
Dus alle huidige hdready en full hd's kunnen dit wel, maar dat was niet zo ;)

De inkijkhoek van Samsung is natuurlijk helemaal niet goed, net als de meeste lcd's. Zelf ff testen in de winkel is inderdaad het beste.

Noepzor: let er wel op dat lang niet alle webwinkels de tv leveren inclusief de 2 jaar reparatieservice aan huis!
Dat komt door paralelle import en dat wil zeggen dat je bij een defect de tv moet laten ophalen en je m weken kwijt bent.
Als je wèl deze garantie hebt (vraag hier naar, in de winkel heb je die in principe wel altijd) dan wordt er bij een defekt een monteur naar je huis gestuurd.
2 jaar garantie heb je dus altijd, maar het opsturen van je tv is echt niet fijn.

[ Voor 36% gewijzigd door Ferry34 op 07-12-2009 10:42 ]

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04-2025
Geachte TS

Ik weet niet of u hiervan op de hoogte bent dus vandaar dit verhaal.
Mocht dit al bekend zijn negeer dit bericht dan.

Samsung heeft meerdere typenummers voor CI en CI+
Alleen de PXXN types hebben CI+ en zijn door ziggo gecertificeerd.

Bijvoorbeeld:
LE32B550A5PXXN is er een met CI+ en is gecertificeerd.
LE32B550A5WXXN is er een met CI en is niet gecertificeerd.

De WXXN modellen worden meestal goedkoper verkocht.
Ook geven veel winkels en webshops het typenummer niet op.
Mocht u op zoek zijn naar een Samsung TV met CI+ let hier dan op :)
Hier beneden volgt nog een link naar alle Ziggo gecertificeerde CI+ TV's
https://www.ziggo.nl/#pro...odule-ci-plus/televisies/

• NoepZor
Ik weet niet welk paneel ze gebruiken bij Samsung, de LG 3300 van 400 euro gebruikt iig al een S-IPS paneel. De kijkhoeken zijn goed genoeg, zeker omdat ik er meestal recht voor ga zitten en vergeleken met een TN computerscherm is het meeste wel beter ;)

Ik ben van plan om ff langs de BCC oid te gaan en daar de TV te kopen, mits er wat van de prijs of leuke extra's (muurbeugel, hdmi kabel) bij kunnen. Ze verkopen daar de LE32B554

Edit: Het verhaal met de PXXN is me bekend, dit ga ik ook zeker aangeven bij aanschaf dat hij Ziggo certified moet zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door NoepZor op 07-12-2009 11:16 ]

Verwijderd

NoepZor schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:51:
Ik weet niet welk paneel ze gebruiken bij Samsung, de LG 3300 van 400 euro gebruikt iig al een S-IPS paneel. De kijkhoeken zijn goed genoeg, zeker omdat ik er meestal recht voor ga zitten en vergeleken met een TN computerscherm is het meeste wel beter ;)

Ik ben van plan om ff langs de BCC oid te gaan en daar de TV te kopen, mits er wat van de prijs of leuke extra's (muurbeugel, hdmi kabel) bij kunnen. Ze verkopen daar de LE32B554

Edit: Het verhaal met de PXXN is me bekend, dit ga ik ook zeker aangeven bij aanschaf dat hij Ziggo certified moet zijn.
HDMI kabel kun je beter zelf kopen. De BCC wil je altijd Monsterkabels en stekkerblokken verkopen voor honderden euro's.

• NoepZor
Kan iemand hier misschien zeggen of de gebruikte panelen en processing in de 550 en 553 en 554 gelijk zijn? De 550 wordt namelijk neergezet als een tv met nauwelijks inputlag, ik wil weten of dit bij de 553 en 554 ook zo is.

Verwijderd

NoepZor schreef op maandag 07 december 2009 @ 13:15:
Kan iemand hier misschien zeggen of de gebruikte panelen en processing in de 550 en 553 en 554 gelijk zijn? De 550 wordt namelijk neergezet als een tv met nauwelijks inputlag, ik wil weten of dit bij de 553 en 554 ook zo is.
Bij de 65x serie zijn ze wel gelijk op het design na geloof ik..

• NoepZor
Dat is bij de 55x serie ook zo'n beetje het enige verschil wat ik kan ontdekken.

• NoepZor
Waarschijnlijk ga ik toch maar voor de LE32B550, iets beter leverbaar en is goedkoper dan de andere varianten.

Pagina: 1