Toon posts:

Toegang tot laptop HDD via PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De grafische kaart van mijn Dell XPS M1730 heeft onlangs het loodje gelegd en ik heb zsm toegang nodig tot de HDD's.

De laptop boot normaal in windows vista, maar ik krijg dus geen beeld te zien.
Is het op een of andere manier mogelijk om mijn laptop op mijn PC aan te sluiten via USB ofzo, en dat ik daarmee toegang krijg tot de HDD's van mijn laptop?
De HDD's in een enclosure bevestigen en dan aansluiten op mijn PC werkt niet want het is geconfigureerd als raid 0.

Een computermannetje van UPC heeft eens iets soortgelijks gedaan door zijn laptop op mijn PC aan te sluiten, daarmee had hij toegang tot mijn files.

Indien het mogelijk is, wat voor kabel heb ik daarvoor nodig en welke software?

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-12 09:56

Dima_2005

T.net-verslaafde

Het probleem met RAID0 is dat je de RAID-string nodig hebt... Ik ben geen expert, maar ik weet dat het redelijk moeilijk te recoveren is. Het is mogelijk! Maar niet makkelijk...

Wat dacht je van je schijven in de pc gewoon aan te sluiten, het zal gewoon SATA zijn?

__Ik ben niet verantwoordelijk als je schijven zichzelf opblazen in dat geval__

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je input, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Ik ga de schijven er niet uithalen en de kans lopen op beschadiging/corruptie als ik de laptop net zo goed visa USB op mijn PC aan kan sluiten.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Aaaah, deze manier ken ik niet, om via USB aan te sluiten? Origineel... Tenzij je je kunt aanmelden (ja, in het blind)... Dan kun je misschien met remote desktop je desktop overnemen via netwerk?

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:36

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 07:39:
De laptop boot normaal in windows vista, maar ik krijg dus geen beeld te zien.
Hoe weet je dat je laptop wel normaal opstart? Als je in het begin nog wel beeld krijgt zou ik eens proberen in VGA-modus op te starten.
Ik zou trouwens proberen de laptop gewoon via het netwerk te benaderen. Zo heeft dat 'computermannetje' dat waarschijnlijk ook gedaan.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dima_2005 schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:24:
Aaaah, deze manier ken ik niet, om via USB aan te sluiten? Origineel... Tenzij je je kunt aanmelden (ja, in het blind)... Dan kun je misschien met remote desktop je desktop overnemen via netwerk?
Je hoeft niet in te loggen om het ding via het netwerk te kunnen benaderen hoor.
Je kunt sowieso via het netwerk dat geval gewoon benaderen (//computernaan/driveletter). Als die niet geshared is gewoon $ achter de driveletter zetten en inloggen met een admin account :)

Verwijderd

Topicstarter
kraats schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:29:
[...]
Hoe weet je dat je laptop wel normaal opstart? Als je in het begin nog wel beeld krijgt zou ik eens proberen in VGA-modus op te starten.
Ik zou trouwens proberen de laptop gewoon via het netwerk te benaderen. Zo heeft dat 'computermannetje' dat waarschijnlijk ook gedaan.
Omdat ik de vista loginsound hoor afspelen, tevens zie ik de statuslampjes flikkeren zoals bij een normale bootup.
In het begin heb ik ook geen beeld want de grafische kaart is kapot.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:34:
[...]

Je hoeft niet in te loggen om het ding via het netwerk te kunnen benaderen hoor.
Je kunt sowieso via het netwerk dat geval gewoon benaderen (//computernaan/driveletter). Als die niet geshared is gewoon $ achter de driveletter zetten en inloggen met een admin account :)
Handig, ik ga het eens proberen, maar helaas heb ik thuis geen netwerk dus hoe kan ik het dan het beste oplossen? Eerst een crosscable ertussen gooien, vervolgens een DHCP server op de PC installeren en dan een IP leasen aan de laptop?

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 11:19:
[...]

Handig, ik ga het eens proberen, maar helaas heb ik thuis geen netwerk dus hoe kan ik het dan het beste oplossen? Eerst een crosscable ertussen gooien, vervolgens een DHCP server op de PC installeren en dan een IP leasen aan de laptop?
Oftewel een router van je buur lenen voor 2 minuutjes? Hoeft toch niet zo moeilijk te zijn! Vraag gewoon aan een kennis maakt niet uit. Dat zou het zo veel makkelijker maken!

Of inderdaad gewoon op je andere pc een DHCP netwerk instellen, laat die connecteren met een kabeltje (ik gebruik gewone kabels, heb geen ervaring met crosscables)... Probleem opgelost!

Weet niet, heb je XP, Vista of 7, want dat kan de moeilijkheidsgraad bepalen...

Pagina: 1