nieuw systeem komt niet tot leven

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-09 16:43
Hallo,
Vanavond moederbord+geheugen+cpu vervangen maar komt niet verder dan draaiende fans en ledjes aan op het mobo.
Het betreft het volgende:Asus Rampage II Extreme+i-7 965+KVR1066D3N7K3/6G kingston.
Verdere hardware:raptor 150Gb+graku 7900gtx+zalman ZM600-HP.

Alles correct aangesloten maar beeld blijft op zwart...geen piepjes van het moederbord,alle fans draaien en ledjes.Dus kan geneens in het bios komen.
Ik had dit probleem ook met een P6T SE i.c.m. ocz geheugen waarna ik het mobo plus geheugen weer verkocht heb.Koper melde mij 2 dagen later dat het mobo draaide als n zonnetje.
Nu begin ik toch sterk te twijfelen aan die cpu die wel warm word (handwarm) of zie ik wat over het hoofd?!?!
Normaal bij het aanzetten van pc en tft scherm,beweeg ik altijd ff de muis alvorens ik beeld krijg.(bij andere systemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:48

VIPER2001

[GOT]The Source

de extra 12 volt voedingskabel ook aangesloten?

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er een probleem is met je bios zelf en die gewoon niet de bios POST actie wil doen heb dit namelijk met 4 Asus mobos met name H3m-Deluxe aan de hand gehad daarna ben ik van fabrikant overgegaan maar je kan altijd een RMA aanvraag doen bij Asus met de vraag je bios te flashen en opnieuw erop te zetten. of natuurlijk bij je winkel binnen lopen

deze oplossing staat trouwens overal op de asus forums tegenwoordig

hopelijk heb je wat aan mijn info

groeten ms2k

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 04:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06-2024
Heb je al eens gekeken naar je RAM geheugen?
Bij DDR3 maakt het uit in welke slots je ze doet. Check de manual voor dat.
Ik geloof dat ze in slot 2, 4 en 6 moeten ipv 1,3 en 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
VIPER2001 schreef op zondag 06 december 2009 @ 03:43:
de extra 12 volt voedingskabel ook aangesloten?
ja,mijn voeding heeft 3x4 pins 12v kabels waarvan er 1 naar de graka gaat plus 1 kabel 8 pins maar die heb ik nog niet geprobeerd...alleen 2 x 4 pins 12v.

Bios flashen....vorige eigenaar van dit mobo heeft mij verzekerd dat het mobo 100% ok is.

Volgens het boekje moet het RAM geheugen in slot 1,3,en 5.

Oude systeem alreeds weer ingebouwd...ga maandagavond ff verder proberen.

grtzzz jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy
Welke ledjes branden? Misschien dat je hier iets wijzer uit kunt worden met de handleiding.
Vaak betekenen ze wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
rudy,ook n goeie tip,had ik nog niet aan gedacht.Zal het morgen in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
jos_outlaw36 schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:10:
[...]

ja,mijn voeding heeft 3x4 pins 12v kabels waarvan er 1 naar de graka gaat plus 1 kabel 8 pins maar die heb ik nog niet geprobeerd...alleen 2 x 4 pins 12v.

Bios flashen....vorige eigenaar van dit mobo heeft mij verzekerd dat het mobo 100% ok is.

Volgens het boekje moet het RAM geheugen in slot 1,3,en 5.

Oude systeem alreeds weer ingebouwd...ga maandagavond ff verder proberen.

grtzzz jos
Je voeding heeft 1 maal 20+4 pins voeding en 1 maal 4+4 pins voeding voor het moederbord. Naar je videokaart heb je alleen maar 6-pins kabels of 6+2 pins kabels. Lijkt me dan ook verstandig dat je eens goed gaat kijken welke kabel je waar in hebt geprikt. de 8-pin waar je het over hebt is (uitgaande van de specs van je voeding die online staan) de kabel die in het aparte 8-pins powerblok op je moederbord moet.

De (extra) modulaire 8-pins (2x4-pins) kabel die volgens de handleiding voor een 2e CPU bedoeld is heb je verder niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy
Stel, er is een power issue. Dan kan je dat ook weer terughalen uit de leds :)
Ik raad aan dat ook echt te doen voordat je verder gaat knutselen, kan je een hoop tijd schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
systeem komt tot leven maar valt na 30 sec. weer uit reden northbridge word te heet.ik heb twee dingen gedaan uit tips eerder gemeld: geheugenbankjes verplaatst naar 1,3 en 5 , ik vond nog een kabel die bij de voeding hoort nl. de hierboven genoemde modulaire 8 pins voor eventueel een 2e cpu.
Systeem start ook op met maar 1x 4 pins kabel.
Wat mij nu zorgen baart is dat de northbridge te heet word waardoor mobo automatisch uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy
Hmm vreemd.
De northbridge is passief gekoelt. Zit deze er ook redelijk vast op?
Je kunt deze ook kopen, bij Azerty bijvoorbeeld. Deze kosten niet al te veel geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Northbridge zit bij de i7's tegenwoordig ook op de CPU (of ik denk althans dat de sensor die northbridge aangeeft daar zou moeten zitten). Dat zou inhouden dat de koeler niet geheel correct op de CPU gemonteerd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy
dahakon schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:46:
Northbridge zit bij de i7's tegenwoordig ook op de CPU (of ik denk althans dat de sensor die northbridge aangeeft daar zou moeten zitten). Dat zou inhouden dat de koeler niet geheel correct op de CPU gemonteerd zit.
Ah dat wist ik niet.
Hopelijk heeft TS hier wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
En dat heeft totaal niets met elkaar te maken. Ik kan een perfect werkend moederbord kopen, en daarbij een nieuwe CPU die goed ondersteund wordt door het mobo, zonder dat het werkt. Sommige onderdelen worden pas correct aangestuurd na een BIOS-upgrade, en dat heeft uiteindelijk niets te maken met het kapot zijn van je mobo.

Over de NB: CPU-koeler goed vast ? Hoe heb je dat "handwarme" gevoel gemeten ? Heeft je NB een aparte koeler ? Zit die er goed vast op, met voldoende koelpasta ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
passieve koelblok van de NB gehaald,voorzien van koelpasta,herstart....bios geeft direct temp. van 80 graden aan,SB idem.Na verloop van een minuut worden deze temp. waarde rood en gaan naar 85 gaden met n melding dat het zaakje te warm word.
Pc aangehad en koelblok van de NB eraf,koperblokje word amper louw maar bios geeft toch te hoge temp. aan.
Ik denk dat t bordje maar RMA moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LvD-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-08 13:41

-LvD-

mét streepjes!

dahakon schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:46:
Alleen de geheugencontroller zit daar, de rest van de "ouderwetse" NB zit nog gewoon op het moederbord (i.t.t. de socket 1156 moederborden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
Deze topic kan op slot....moederbord door verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
jos_outlaw36 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:26:
Deze topic kan op slot....moederbord door verkocht.
Terwijl het half kapot lijkt ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
koper mailde mij dat het mobo prima werkte dus niks half kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceduck
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 16:44
Misschien is je problem al 2 keer je PSU hoeveel watt is die?
want al 2 boarden bij je die t niet doen....
Pagina: 1