Dell garantie, vervangen onderdeel 2 maand later weer stuk.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-01 17:41

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Zoals sommigen misschien onderhand wel weten heb ik een Dell Inspiron 1720 laptop, deze heb ik nu ruim een jaar. In dat jaar is er één keer iets misgegaan met de koeling waardoor de laptop over hit raakte en niet meer boote. Maar ook is mijn geluidskaart kapot gegaan, de ingang voor headset was afgebroken en daardoor kon ik geen geluid meer uit de speakers of via de headset krijgen.

Hiervoor heb ik de laptop toen opgestuurd maar zij bij Dell hadden de speakers vervangen, terwijl de geluidskaart kapot was. Ik was mijn laptop toen een week of 3 kwijt, dus dat is vrij onacceptabel. Ik heb toen maar een USB geluidskaart gekocht zodat ik geluid door de speakerset kon krijgen of via dea headset.

Na een poosje kwam dat hitte probleem en toen ook weer de laptop opgestuurd met mededeling dat ze de geluidskaart konden vervangen, na een aantal werkdagen kreeg ik de laptop terug (mooi snel), hij startte goed op maar nog steeds hadden ze de geluidskaart niet vervangen. Na een poosje ging die (goedkope) usb geluidskaart stuk, toen heb ik met Dell gebeld of zij het onderdeel konden opsturen, dan deed ik het zelf. Dat kon niet maar er kon wel een monteur langskomen voor 35 euro.

Op dat moment kon ik mijn laptop niet voor een periode kwijt (wanneer eigenlijk wel) dus daarmee ging ik akkoord. Zo gezegd zo gedaan en uiteindelijk kwam die monteur langs en poef. Het probleem waar ik een jaar mee had gezeten was na 15 minuten opgelost ( ;') ). Heerlijk.

Maar nu is alweer die geluidskaart kapot, nog geen 3 maand nadat die monteur het had geïnstalleerd, nou kan het twee oorzaken hebben. Of ik ben heel onzorgvuldig of het kaartje is van slechte kwaliteit. Nu zullen jullie vast het eerste denken maar ik ben het daar (natuurlijk) niet mee eens. Hetzelfde probleem is er weer, namelijk dat die headset ingang los zit, er is nog een Inspiron gebruiker die ik ken die hetzelfde probleem heeft. Het is gebeurd toen ik de stekker van de stereo in de ingang had, de laptop pakte en me omdraaide. Toen was de ingang al kapot.

Ik heb met Dell gebeld paar weken terug of het mogelijk is om mijn garantie (ik heb nog 450 dagen RMA garantie) om te zetten naar een NBD (next buisnis day). Waar dus de monteur langs komt om het te repararen. Dat kon niet, ik kon een jaar kopen voor 120 euro en daarna was het 30 euro per jaar. Ik vind 120 euro opzich vrij veel omdat het enige probleem waar ik bang voor ben dus dat geluidskaartje is.

Nou is mijn vraag, is het onredelijk van mij om Dell te vragen of zij gratis die monteur kunnen langs sturen om het onderdeel te vervangen omdat het zo snel kapot is gegaan doordat het slechte kwaliteit is?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-01 09:04
Ik heb met mijn eerste laptop van dell ook veel problemen gehad. Op een gegeven moment hield de koeler niet meer op met blazen tenzij ik de laptop optilde. En me media knoppen waren steeds stuk. Toen heb ik dell opgebeld met de mededeling dat ik hem 1 keer opstuur(ik heb moneur aan huis garantie) nou laptop is toen een week weggeweest. Toen hij terug kwam had de laptop precies dezelfde problemen.

Toen heb ik een nieuwe laptop van dell geeist aangezien er met deze steeds wel weer wat anders aan de hand is. (was de vijfde reparatie al) Heb hierdoor een nieuwer model gekregen en deze werkt tot nu toe goed.

Maar om even op jou verhaal terug te komen. Jij hebt je laptop ook al een paar keer opgestuurd en nu zit je nog steeds met dezelfde problemen. Dus misschien wordt het voor jou ook tijd om te gaan klagen voor een vervangend exemplaar.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Nee, mijn laptop werkt prima alleen zijn de geluidskaarten van slechte kwaliteit. Die zit los van de moederbord. Nou ja goed, ik bel zo met de helpdesk en maar horen wat ze er van zeggen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05-2025
Heb een Vostro 1700, audio ingang gaf slecht contact met headset, monteur langsgekomen en het werkte nog niet zoals het hoort, geluid valt af en toe weg.
Daar kwam de monteur gratis voor langs nochtans.
Voor de rest nooit problemen met Dell gehad behalve een BIOS boot die 1 keer per 6 maand niet doorgaat :)

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ik zou gewoon bellen en beetje op zijn geweten inspelen. Vragen hoe hij zich zou voelen als het bij hem zou gebeuren en vragen of hij niet een oplossing heeft voor het opdraaien van de kosten. Vragen kan altijd.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

MrVegeta schreef op zondag 06 december 2009 @ 01:04:

Ik was mijn laptop toen een week of 3 kwijt, dus dat is vrij onacceptabel.
En waarom zou dit onacceptabel zijn?
Enig idee hoe groot dell is en dus de daarbij behorende administratieve molen?

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ze hebben overigens gewoon gezegd dat het jammer voor mij is. Dus ze sturen een doos op, prima. Doos gaat in de prullenbak.

En waarom het onacceptabel is? Omdat het probleem in 15 minuten was opgelost toen de monteur langs kwam. Oh ja en ze hadden niets gedaan "please reinstall your OS" :').

Ik heb een USB geluidskaartje gekocht voor een tientje en fix daarmee het geluid wel. Garantie neem ik later wel wanneer ik wat geld over heb.

Dell :')

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

MrVegeta schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:29:

En waarom het onacceptabel is? Omdat het probleem in 15 minuten was opgelost toen de monteur langs kwam. Oh ja en ze hadden niets gedaan "please reinstall your OS" :').

Ik heb een USB geluidskaartje gekocht voor een tientje en fix daarmee het geluid wel. Garantie neem ik later wel wanneer ik wat geld over heb.

Dell :')
Dus je verwacht dat op het moment dat jou laptop stuk gaat ze alle werkzaamheden laten vallen om jou binnen een kwartier te helpen? Dat iets binnen 10min gefixt kan worden is leuk, maar als een laptop verzonden moet worden dan kost dat gewoon tijd. En monteur aan huis ook.
Nofi, maar klinkt als voor een dubbeltje op de voorste rij willen zitten.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik verwacht dat als ik mijn laptop opstuur met een duidelijke omschrijving dat de geluidskaart kapot is dat dat maximaal 5 werkdagen mag duren ja. Dat ik de laptop terug krijg met een brief, reinstall OS na 3 weken is onacceptabele voor mij. Als jij dat prima vindt is dat jou ding.

Stel je motor gaat kapot, de remkabel breekt door. Kan gebeuren maar je kan niet niet brommeren. Je laat het maken en nog geen 3 maand later gaat het alweer kapot! Nu lees je op internet dat er meer mensen zijn waarvan die kabel is stuk gegaan! Ga jij dan weer een x hoeveelheid euro's geven aan de monteur/garage om het te laten repareren terwijl het niet jou schuld is dat het kapot is gegaan maar omdat het een slechte kabel is.

Dit heeft niets met dubbeltjes te maken, ik heb 35 euro betaald voor een service en die service is na 3 maand voor niets geweest. Ik had gehoopt dat ze me tegemoet zouden komen maar had ook wel beter kunnen weten.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

MrVegeta schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:20:
Ik verwacht dat als ik mijn laptop opstuur met een duidelijke omschrijving dat de geluidskaart kapot is dat dat maximaal 5 werkdagen mag duren ja. Dat ik de laptop terug krijg met een brief, reinstall OS na 3 weken is onacceptabele voor mij. Als jij dat prima vindt is dat jou ding.
Als servicecoördinator heb ik allang geleerd dat het heel leuk is wat eindgebruikers roepen, maar vaak klopt er geen hout van, dus ga je maar zelf direct onderzoeken. Ik kan me voorstellen dat Dell hetzelfde principe hanteert, doet er iets niet? verse install, want het zijn bijna altijd de drivers (bij wijze van voorbeeld dan). Dat iets 3 weken moet duren kan je lang over discussiëren, sommige storingen krijgen bij mij voorrang, sommige gaan onder aan de lijst, zo werkt het helaas nu eenmal.
Stel je motor gaat kapot, de remkabel breekt door. Kan gebeuren maar je kan niet niet brommeren. Je laat het maken en nog geen 3 maand later gaat het alweer kapot! Nu lees je op internet dat er meer mensen zijn waarvan die kabel is stuk gegaan! Ga jij dan weer een x hoeveelheid euro's geven aan de monteur/garage om het te laten repareren terwijl het niet jou schuld is dat het kapot is gegaan maar omdat het een slechte kabel is.

Dit heeft niets met dubbeltjes te maken, ik heb 35 euro betaald voor een service en die service is na 3 maand voor niets geweest. Ik had gehoopt dat ze me tegemoet zouden komen maar had ook wel beter kunnen weten.
Ik ontken niet dat het ruk is dat het weer kapot is, maar je miept over een aantal werkdagen, wil je a-la minuut geholpen worden, dan moet je je knip opentrekken, ze hebben vast een 4uur response SLA die ze je dolgraag willen aanbieden.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Francis schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:34:
[...]

Als servicecoördinator heb ik allang geleerd dat het heel leuk is wat eindgebruikers roepen, maar vaak klopt er geen hout van, dus ga je maar zelf direct onderzoeken. Ik kan me voorstellen dat Dell hetzelfde principe hanteert, doet er iets niet? verse install, want het zijn bijna altijd de drivers (bij wijze van voorbeeld dan). Dat iets 3 weken moet duren kan je lang over discussiëren, sommige storingen krijgen bij mij voorrang, sommige gaan onder aan de lijst, zo werkt het helaas nu eenmal.

[...]

Ik ontken niet dat het ruk is dat het weer kapot is, maar je miept over een aantal werkdagen, wil je a-la minuut geholpen worden, dan moet je je knip opentrekken, ze hebben vast een 4uur response SLA die ze je dolgraag willen aanbieden.
:'). Ik ga deze discussie niet weer beginnen.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

MrVegeta schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:37:
[...]

:'). Ik ga deze discussie niet weer beginnen.
Hoeft niet, ik probeer je alleen duidelijk te maken hoe een service gerelateerd bedrijf werkt. Iedereen wil nu geholpen worden. Maar zo werkt het niet in de grote mensen wereld.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

MrVegeta schreef op zondag 06 december 2009 @ 01:04:
Of ik ben heel onzorgvuldig of het kaartje is van slechte kwaliteit. Nu zullen jullie vast het eerste denken maar ik ben het daar (natuurlijk) niet mee eens.
Was het afbreken van de connector van de geluidskaart niet door eigen onhandigheid? Tenminste, dat blijkt uit Dell klantenservice, zijn het echt opgeleide apen?.
Nou is mijn vraag, is het onredelijk van mij om Dell te vragen of zij gratis die monteur kunnen langs sturen om het onderdeel te vervangen omdat het zo snel kapot is gegaan doordat het slechte kwaliteit is?
Dat is aan jou om aan te tonen dat het slechte kwaliteit is, en gezien het feit dat je zelf nogal onhandig lijkt te zijn door met laptops te gaan lopen zonder eerst connectors los te maken :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 18:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Jongens leest iedereen er nu overheen? Als ik het zo lees is de TS alleen maar lomp bezig met zijn laptop. Ik heb hier verschillende laptops van HP en Dell en ik weet zeker wanneer ik een stekker in de audio uitgang steek en mij omdraai dat ik iets stuk trek, tenminste die kans is wel heel erg groot. Ik vindt het nog heel coulant van Dell dat ze het voor 35 euro bij jou thuis komen herstellen, menig ander fabrikant of leverancier had het op user abuse gegooid wat mij hier ook duidelijk het geval lijkt. (teminste als ik af ga op de tekst van de TS)

@gambieter, gelukkig ik ben niet de enige. :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 08-12-2009 15:52 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-01 18:59
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Mektheb op 08-12-2009 15:52 ]

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ah kom op man. Dit is je al zo vaak verteld. Je bent zelf lomp door weg te lopen met de geluidsplug in de laptop. Daar kan geen enkel apparaat tegen.

Wat wil je hier nou eigenlijk horen? Dat je wel garantie zou moeten krijgen?

Edit... Met Francis hieronder dus. Is wel HK topic.

[ Voor 10% gewijzigd door Bertus op 08-12-2009 16:20 ]

Heeft ook een computer!

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

MrVegeta in "Dell klantenservice, zijn het echt opgel..."

Dus als ik het goed lees heb je zelf je laptop gesloopt en moet dell je maar direct helpen?
Je hebt echt een vreemd beeld van de wereld..... :N

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

_Dune_ schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:51:
@gambieter, gelukkig ik ben niet de enige. :)
offtopic:
1 minuutje sneller :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1