[V&A] limiet van 30 reacties misschien opschroeven?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Hoi vrolijke vrienden,

Ik zit dagelijks wel op V&A te kijken, en reageer dan ook wel op de interessante items.

Ik erger me alleen een beetje aan de limiet van 30 berichten per 30 dagen. Ik heb bijna elke week wel dat ik aan die limiet zit.

Ik snap dat hij is ingevoerd om offtopic geneuzel te voorkomen, maar voor mij zijn die 30 berichten te weinig.

Kan hij misschien worden opgeschroefd (weet zo geen voorbeeld van aantal berichten), want als ik een reactie wil plaatsen met als inhoud bijv. "Ik heb een mail gestuurd naar het adres wat in je profiel staat" dan is het niet handig als die limiet net is ingegaan (en ik plaats zviw alleen maar serieuze reacties op advertenties, dus voor mij is het irritant).

Hier een linkje naar mijn posthistory: http://tweakers.net/searc...x=13&y=10&Sortering=Datum

Ik kan ook nergens meer informatie vinden over die limiet, staat dat ergens?

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 06-12-2009 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De limiet is inderdaad ingesteld vanwege het groot aantal klachten over mensen die blijkbaar altijd en overal commentaar op moeten hebben, ook al hebben ze helemaal geen interesse in het aangebodene. Vandaar dat er ook een waarschuwing bij de advertenties is geplaatst alleen te reageren als er daadwerkelijk interesse is.

Ik zie bij jou best wel behulpzame reacties staan, maar wat ik me afvraag (zie het meer gedaan worden) is wat de toegevoegde waarde is om te melden dat je een mail hebt gestuurd? Dat komt op mij over als een SMS sturen en er direct achter aan bellen of die ontvangen is. Volgens mij als je die weglaat blijf je ruim binnen de marge.

Als je de extra ruimte dán weer opvult met behulpzame reacties bij advertenties waar je eigenlijk zelf geen interesse (of het gevraagde artikel) hebt, dan kan je overwegen die weg te laten. Ook al goed bedoeld, is V&A geen support-forum :) Je hoeft anderen niet op weg te helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:18
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 08:37:
Ik zie bij jou best wel behulpzame reacties staan, maar wat ik me afvraag (zie het meer gedaan worden) is wat de toegevoegde waarde is om te melden dat je een mail hebt gestuurd? Dat komt op mij over als een SMS sturen en er direct achter aan bellen of die ontvangen is. Volgens mij als je die weglaat blijf je ruim binnen de marge.
Dit komt omdat mensen nog wel eens 2 e-mail adressen willen hebben, en het e-mail adres die is gekoppeld aan de knop "Reageer via e-mail" het dan net laat afweten |:( Vaak hebben ze hun e-mail adres ook niet openlijk in hun profiel staan, en staat hun DM uit.

Vandaar dat ik een reactie plaats met als inhoud "Mail gestuurd"

Ik denk ook niet dat ik wat kan veranderen met dit topic, ik vraag me alleen af waar die 30 berichten per 30 dagen op gebaseerd is, is dat zo uit de lucht gegrepen of zit daar meer achter :P

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 16-12-2009 23:39 ]

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 14:20
Het eerste idee sinds het openen van de V&A was dan dat tweakers de tweakers kunnen beoordelen op de kwaliteit van hun reactie omdat reacties modereerbaar waren op de V&A. Een groot nadeel is dat het bij de V&A om geld gaat en het gebeurde niet weinig dat er reacties weggemodereerd werden om zo in het voordeel te komen als tweaker, of het nu om een koper of verkoper ging. Dit is de reden dat het modereren uitgeschakeld is medio 2007.

Enkele tijd geleden werden er lijsten met reacties onder advertenties geplaatst, welke vooral over de prijs gingen. De kritiek was niet opbouwend maar enkel off-topic en meningen over de te hoge prijzen. (Zie hier een van de oudere topics met kritiek destijds).

Dat is de reden dat er een limiet van 30 reacties per 30 dagen is. Om de vervelende mensen eruit te halen is er in het begin zeer streng opgetreden door de moderators en was voor een korte periode zelfs maar 15 reacties per 30 dagen mogelijk. Dit is aangepast naar 30 reacties per 30 dagen omdat 15 toch bij veel in gebreke bleek.

Manieren om je frequentie van de reacties te verlagen werden door Floppus al aangegeven. Een goed alternatief voor als iemand niet meer bereikbaar is op zijn of haar e-mail is een DM sturen (direct-message). :)

Wel is het het overwegen waard om de direct-message knop beter te verwerken in de V&A. Dat er bijvoorbeeld onder 'stuur de adverteerder een e-mail' eenzelfde knop staat met 'stuur de adverteerder een direct message'. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Barre_Code op 17-12-2009 02:58 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Barre_Code schreef op donderdag 17 december 2009 @ 02:40:

Wel is het het overwegen waard om de direct-message knop beter te verwerken in de V&A. Dat er bijvoorbeeld onder 'stuur de adverteerder een e-mail' eenzelfde knop staat met 'stuur de adverteerder een direct message'. :)
Er is al een mogelijkheid om te reageren dmv een dm te sturen, zie bijvoorbeeld:
V&A aangeboden: AMD Sempron 3400+ Socket 754 "Reageer via direct message"
Natuurlijk moet de gebruiker dan wel DM aan hebben staan, als het niet aan staat zul je die optie ook niet zien staan.

Bij gebruikers die zich nu registreren staat de DM-functie trouwens standaard ingeschakeld, gebruikers die geregistreerd zijn voordat DM standaard aan stond zullen het wel zelf moeten inschakelen (mits ze dit willen natuurlijk).

[ Voor 13% gewijzigd door FlipFluitketel op 17-12-2009 08:41 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!