Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dochter crasht 2 pc's op 1 dag [XP]

Pagina: 1
Acties:

• FennFenn
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-11 17:05
Hallo Allemaal,

Vandaag tegen iets merkwaardigs aangelopen.

Mijn jongste dochter van 15 heeft vandaag 2 pc's in huis een opstartprobleem gegeven.
Haar eigen computer startte vanmorgen niet meer op, ik had weinig tijd en heb alleen even gekeken wat het probleem was.
Tijdens booten kom je meteen in het menu van Windows waar je de verschillende opstartkeuzes hebt, veilige modus etc.
Welke keuze je ook maakt Windows start even enkele seconden op waarna de computer weer herstart en dus weer in hetzelfde keuzemenu terecht komt. Verder dan deze cirkel komt ie niet.
Wegens tijdgebrek heb ik daar dus niet verder naar kunnen kijken, ik ging uit van een hardwareprobleem.

Totdat er vanavond precies hetzelfde gebeurde nadat ze een tijdje achter de pc van mijn vrouw had gezeten.
Tijdens opstarten vertoont deze pc exact hetzelfde probleem !!
Ik heb gevraagd wat ze als laatste op de pc's gedaan had voordat de problemen zich voordeden, blijkbaar heeft ze op beide pc's gelijktijdig op Hyves en eBuddy gezeten en volgens haar niets vreemdst gedaan.
In eerste instantie dacht ik aan een virus, pc's zijn overigens goed beveiligd en virusdefinities zijn up to date maar je weet maar nooit.
Ik ben gaan googlen en heb ook hier op Tweakers naar gelijkwaardige problemen gezocht maar tot nog toe niets kunnen vinden.

Ik zal morgen eens met herstelmogelijkheden aan de slag gaan maar in de tussentijd ben ik benieuwd of iemand iets dergelijks ook heeft meegemaakt, het kan natuurlijk puur toeval zijn maar ik vindt het in ieder geval erg vreemd, bovendien heb ik al allerlei problemen meegemaakt maar dit nog nooit.
Ik dacht ook nog aan de boot.ini maar dan start Windows toch helemaal niet op?

Iemand enig idee?

Ik lees het morgenochtend wel, ik ga eerst eens een paar uurtjes slapen. :z

Welterusten en alvast bedankt voor jullie inbreng.

Ronald

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Druk bij het booten (wanneer je het Windows laad scherm ziet) eens direct op F8. Kies dan de optie om het automatisch herstarten van het systeem uit te schakelen. Start daarna weer opnieuw op en kijk wat de melding is.

Meestal zou een Last Known Good Configuration moeten werken wanneer het een software probleem betreft. Collega van me kreeg het vrijdag voor elkaar om zo tot 5 keer toe een machine te laten crashen. Middels SCCM (gelukkig TEST!) werd een software pakket niet goed geinstalleerd :D

https://discord.com/invite/tweakers

• FennFenn
Dank je voor de response.

Deze mogelijkheid had ik al geprobeerd maar dat gaf geen effect.

Zojuist de 2 pc's weer hersteld met windows recovery, eerst de schijf gecontroleerd en daarna de boot gefixt.
Het vreemde was dat ik geen directory kon opvragen van de Windows partitie, hierbij gaf hij aan dat er geen gegevens van de schijf konden worden weergegeven ?

In ieder geval heb ik op deze manier de pc's weer aan de praat gekregen, voor de zekerheid ook maar Windowsherstel gebruikt naar een eerdere datum.
Helaas weet ik dus niet wat mijn dochter heeft gedaan waardoor dit probleem is ontstaan.

Nou ja, alles opgelost dus ze kunnen weer MSNen en Hyven zodat het sociale leven weer kan worden opgepakt. _/-\o_

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FennFenn schreef op zondag 06 december 2009 @ 12:41:
Nou ja, alles opgelost dus ze kunnen weer MSNen en Hyven zodat het sociale leven weer kan worden opgepakt. _/-\o_
Misschien toch even iets aan je beveiliging doen en dochterlief vertellen dat ze beter moet oppassen? Mogelijk heeft dochterlief geinfecteerde icoontjes geinstalleerd of attachments geaccepteerd/geopend die het probleem veroorzaken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• FennFenn
Ja, daar ga ik ook van uit maar als je vraagt wat ze gedaan heeft weet ze het niet meer dus het blijft een vraagteken waar het vandaan is gekomen

[ Voor 47% gewijzigd door FennFenn op 06-12-2009 13:37 ]

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

FennFenn schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:35:
Ja, daar ga ik ook van uit maar als je vraagt wat ze gedaan heeft weet ze het niet meer dus het blijft een vraagteken waar het vandaan is gekomen
Geef haar dan een beperkte account waar ze niets kan installeren. En laat haar merken dat ze beter moet gaan opletten.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MEN-O
  • Laatst online: 20:15

Maak liever een nuttige bijdrage?

[ Voor 70% gewijzigd door alt-92 op 06-12-2009 22:38 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

gambieter schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:01:
[...]

Geef haar dan een beperkte account waar ze niets kan installeren. En laat haar merken dat ze beter moet gaan opletten.
Helemaal mee eens :Y Zulk soort dingen gebeuren niet spontaan. Meestal is 4 keer nog doorvragen genoeg. Want meestal willen ze eerst niet vertellen wat er is gebeurd en daarna wel (ze weten dat jij weet dat het hun schuld is :7 ) Doe het bij mee gebruikers en meestal komt er dan wel wat bovendrijven

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:27
Etc

Ronald
Booten van een Windows Cd ( geen recovery cd maar windows cd)

Bij het 1e keuze menu op R drukken van Herstellen, dan in "dos" je windows kiezen vaak is dat 1..
Administrator w8 leeg laten..

Vervolgens Fixboot in toetsen en daarna op Y drukken van akkoord
en Fixmbr erna intoetsen en dan weer Y voor akkoord
En als laatste chkdsk /r intoetsen en laten gaan tot die klaar is vervolgens opnieuw opstarten en het moet gefixed zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door Mektheb op 06-12-2009 18:08 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

"gratis" virusscanners misschien ? van die dingen die je op te goedkope websites tegenkomt die aanbieden je pc te scannen oid ? is dat het niet gewoon ?

En als je met rechten en zo aan de gang gaat kan ik je aanraden even naar steadystate te kijken, dat is een tooltje van microsoft waar ik je in windows voor bepaalde gebruikers bepaalde menu's onzichtbaar kan maken :)

Signature

Verwijderd

Wat ik ook steeds vaker zie is van die auto-messages die je worden verstuurt, en als je erop klikt hoef je alleen op download te klikken en je bent geinfecteerd. Zoiets als:
Hey, are you this? http://www.tinipic.com/23131
Krijg ik laatste tijd heel veel :+

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-11 11:10

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:12:
Wat ik ook steeds vaker zie is van die auto-messages die je worden verstuurt, en als je erop klikt hoef je alleen op download te klikken en je bent geinfecteerd. Zoiets als:

[...]

Krijg ik laatste tijd heel veel :+
Zou inderdaad ook kunnen, ik kreeg er vandaag toevallig nog een, er stond dan foto :D en een linkje waar je een .exe bestandje kon downloaden :o niet veel goeds IMO wat daar achter zou zitten.

Signature

• FennFenn
Hey jongens,

Bedankt voor de diverse reacties, vanmorgen dus inderdaad het probleem weer opgelost.

Gebruik al enkele jaren Avira Antivir Free & Premium versie op div pc's in het thuisnetwerk en ben er nog steeds tevreden over, daarnaast draait op de pc's van mijn meiden ook nog Spybot dus ik denk dat dit voor veel virussen en trojans voldoende moet zijn.

Waarschijnlijk zijn het inderdaad dingen als emoticons of free-messages die dit veroorzaken, ik ben bekend met de virusscan programma's die zich in je register nestelen maar ik denk niet dat dit dat was, dit soort dingen heb ik nogal eens in familie en vriendenkring moeten verwijderen en die leveren toch heel wat meer problemen op.

Ik zal me eens verdiepen in restrictie mogelijkheden, momenteel gebruik ik alleen de in IE aanwezige beveiliging bij mijn jongste dochter.

Nogmaals bedankt voor de feedback _/-\o_
Pagina: 1