Wijziging e-mail adres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:01
Misschien een rare vraag maar ik wil hem toch even stellen.

Ik maak dagenlijks gebruik van mijn hotmail e-mail adres. Omdat het toen ik mij hier aanmeldde niet mogenlijk/toegestaan was om dit adres hiervoor te gebruiken heb ik toendertijd mijn chello adres gebruikt. Echter dit adres bestaat nu voor zover ik weer niet meer.

Is het toegestaan om dit nu om te zetten naar mijn hotmail adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja hoor. Na registratie kun je gewoon een hotmail account instellen in je profiel.
Het enige dat je niet moet doen is het veranderen in een adres dat niet bestaat (dan kun je niet meer inloggen).

[ Voor 41% gewijzigd door TERW_DAN op 06-12-2009 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:11

sanzut

It's always christmas time

Why dont you just give it a try?
Volgens mij mag dit gewoon, en is het puur een noodzaak een provider of ander persoonlijk mailadres op te geven om een drempel te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02:01
Mooi, dan ga ik dat meteen veranderen. Dat het kon dat wist ik al, ik wilde alleen weten of het ook toegestaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Het is niet mogelijk om met een Hotmail-adres (en weet ik niet hoeveel nog meer andere (gelijksoortige) mailproviders) een account aan te maken omdat we in het verleden veel overlast hadden van personen die het nodig vonden om veel kloonaccounts aan te maken met behulp van dergelijke providers. We staan daarentegen wel toe dat je je mailadres veranderd na registratie. Het enige dat we vragen is dat voor het registreren gebruikmaakt van het e-mailadres dat je krijgt van bijvoorbeeld je provider. Die drempel haalt ons al een heleboel werk uit handen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Robin, volgens mij kan dat tegenwoordig wel, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Robin schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:23:
Het is niet mogelijk om met een Hotmail-adres (en weet ik niet hoeveel nog meer andere (gelijksoortige) mailproviders) een account aan te maken omdat we in het verleden veel overlast hadden van personen die het nodig vonden om veel kloonaccounts aan te maken met behulp van dergelijke providers.
Sinds een tijdje is dat geen probleem meer :). Zie onder andere zeef in "@mac.com email verboden".

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Sterker nog: hotmail, gmail en live worden nu zelfs het meest gebruikt bij registraties. En ja, dat levert wat extra werk op (en helaas ook spammers), maar de winst qua toegankelijkheid maakt een hoop goed :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:34:
Sterker nog: hotmail, gmail en live worden nu zelfs het meest gebruikt bij registraties. En ja, dat levert wat extra werk op (en helaas ook spammers), maar de winst qua toegankelijkheid maakt een hoop goed :)
Daar zijn de meningen wat mij betreft nog steeds over verdeeld. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
RoD schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:24:
Robin, volgens mij kan dat tegenwoordig wel, toch?
Owjah, helemaal niet aan gedacht dat dat tegenwoodig wordt toegestaan :+

* Robin is nog altijd een beetje een ouwe rot in 't vak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:48:
Het is hier off-topic, maar de registratie door "automatische" spammers zou je toch op kunnen lossen door in de (nederlandstalige) instructies te zetten dat hotmail e.d. 2x worden geweigerd, en pas de 3e keer van invoeren geaccepteerd. Bots zullen het dan al op hebben gegeven?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

gambieter schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:13:
[...]

Het is hier off-topic, maar de registratie door "automatische" spammers zou je toch op kunnen lossen door in de (nederlandstalige) instructies te zetten dat hotmail e.d. 2x worden geweigerd, en pas de 3e keer van invoeren geaccepteerd. Bots zullen het dan al op hebben gegeven?
't Zijn geen bots die die spam plaatsen, lijkt me. Dan zouden ze wel meer spammen dan nu. :) Bovendien is het nog veel vervelender voor een nieuwe gebruiker om tot 3 keer toe te moeten registreren, dan kun je nog beter gewoon die gratis adressen weer helemaal weigeren en dát juist goed toelichten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NMe schreef op zondag 06 december 2009 @ 20:16:
't Zijn geen bots die die spam plaatsen, lijkt me. Dan zouden ze wel meer spammen dan nu. :) Bovendien is het nog veel vervelender voor een nieuwe gebruiker om tot 3 keer toe te moeten registreren, dan kun je nog beter gewoon die gratis adressen weer helemaal weigeren en dát juist goed toelichten. :)
Dat mag van mij ook ;) . Het idee was toch ook dat mensen minder snel geneigd zijn zich te misdragen als het om een herleidbaar adres gaat, zoals bij een provider?

Anyway, maakt mij verder niet uit, het was maar een ideetje. Ik dacht dat het ook was om buitenlandse spammers weg te houden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op zondag 06 december 2009 @ 18:48:
[...]

Ik denk dat wij het ons als Tweakers.net simpelweg niet meer kunnen permitteren er nog zo'n stringent registratiebeleid op na te houden, zeker niet gezien het feit dat de frontpage meer en meer bericht over mainstream- en consumerzaken. Sure, het brengt extra werk met zich mee: het aantal clones neemt toe (vaak echter niet moedwillig), we zien wat meer clueless first posts op het forum en zelfs af en toe spam (waar we zeker wat aan willen gaan doen). Echter niets (imo) dat in grote mate overlast geeft.

De laatste tijd zien we zelfs weer een opleving van het forum in het algemeen. Er zijn natuurlijk een hoop factoren die daar een rol in gespeelt hebben (welke we niet allemaal precies kunnen bepalen), maar ik denk dat de vereenvoudiging en de verbeterde toegankelijkheid van het registratieproces (dus ook het kunnen gebruiken van gratis e-mailadressen) daar wel degelijk een factor in zijn geweest.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

I know, maar als één van de mensen die de eventuele troep op kan gaan ruimen ben ik er nog steeds niet helemaal blij mee. :P Tegelijkertijd weet ik ook dat die registratiebarrière niet terug gaat komen, waarbij ik het dan wel vreemd vind dat er nog steeds enkele gratis domeinen geblokkeerd worden. Een paar weken geleden stond live.nl bijvoorbeeld nog in de filter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op maandag 07 december 2009 @ 00:16:
I know, maar als één van de mensen die de eventuele troep op kan gaan ruimen ben ik er nog steeds niet helemaal blij mee. :P Tegelijkertijd weet ik ook dat die registratiebarrière niet terug gaat komen, waarbij ik het dan wel vreemd vind dat er nog steeds enkele gratis domeinen geblokkeerd worden. Een paar weken geleden stond live.nl bijvoorbeeld nog in de filter. :)
Klopt, en die blokkade is mede door mijn toedoen ook opgeheven - zeker gezien het feit dat live eigenlijk het nieuwe hotmail is was die blokkade ook niet meer te verdedigen richting gebruikers-in-spé die daar vragen over stelden.

Intentionally left blank

Pagina: 1