Toon posts:

Haperen 1080P films op Toshiba P300-13J Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit al een tijdje te prullen met het goed laten draaien van 1080p films op mijn laptopje. (VLC media player) Volgens Toshiba (fabrikant laptop) moet deze unit zonder problemen dat soort films kunnen afspelen.
Hier eerst even de setup:

Toshiba Satellite P300-13J
clock speed : 2x intel T5550 1.83 GHz
front side bus : 667 MHz
2nd level cache : 2 MB
standaard : 3,072(2,048 + 1,024) MB
technologie : DDR2 RAM (667 MHz)

Grafische kaart:
Fabrikant : ATI
type : ATI Mobility Radeon™ HD 3470 supporting HyperMemory™ technology
geheugengrootte : 256 MB dedicated VRAM (up to 1.023 MB total available graphics memory using HyperMemory™ technology with 2 GB system memory)
geheugentype : DDR Video RAM (resp. DDR Video RAM and DDR system memory combined)
aangesloten bus : 16x PCI Express

Software:
Windows 7 Enterprise NL
VLC Media player
Windows Media player classic

Ik vraag me het volgende af: als ik de films afspeel met VLC media player (volgens velen het beste programma) dan krijg ik 1080P films wel aan de praat maar ze haperen regelmatig. Ik heb het al geprobeerd met Windows Media player Classic, waarin hij de films wel prima afspeelt) maar ik heb dan het idee dat de film niet de volledige 1080P kwaliteit heeft. (of ligt dit aan mij?)
Waarom hapert hij met VLC Media player?
Of is mijn laptop niet in staat om dit soort kwaliteit films af te spelen?

Met vriendelijke groet,
Ronnie

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:22

Umbrah

The Incredible MapMan

VLC ondersteunt de hardware accelleratie niet, en net zoals mijn laptop die dezelfde CPU heeft, is ook de CPU van jouw laptop in feite te traag om dit af te handelen. Je videokaart is dit echter niet. Heb je een goede catalyst driver? Probeer het dan met meuk: Media Player Classic Homecinema 1.3.1249.0. Ja, VLC kan meer, maar dit programma ondersteunt DXVA out of the box op een zo makkelijke manier met slechts zo'n marginale terugschakeling in functionaliteit dat je eigenlijk VLC wel kunt unregisteren als default handler.

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-12 16:48
sowieso klopt alles wat umbrah zegt.

vlc is een alleskunner, maar doet alles softwarematig, dan wel met eigen codecs.
media player classic HC is een van de weinige players, die speciaal voor x264 hardware-acceleratie ondersteunt ( het zogenaamde xdva ).

ik gebruik ze alletwee, en mpc HC is bij mij de default.

over de kwaliteit van het beeld .. je monitor heeft een resolutie van 1440 x 900, dus je 1080p filmpje zal gescaled worden. al naar gelang de scaler kan dat blokkeriger of gladder zijn. verder zullen fabrikanten het vaak over de 1080p wmv hebben, en op de een of andere manier kunnen die zelfs op een 'mindere' pc afgespeeld worden, waar een .x264 op hapert.

en dan nog verder is het een trubrite paneel, die dan wel superzwart zal zijn, maar misschien worden er maar 6 bits per pixel gebruikt, waardoor je niet alle kleuren kunt tonen die er zijn? ik heb trouwens niet kunnen vinden of het paneel 6, 8 of zels 10 bpp heeft.. (die 10 zit trouwens alleen bij de extreem dure schermen, van eizo enzo)

[ Voor 9% gewijzigd door DrClaw op 06-12-2009 00:09 ]