[Win7] Meerdere Problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zojuist Windows 7 Ultimate (x64) geïnstalleerd en de drivers geupdate.

Hierna ben ik wat programma's gaan installeren enz. en ik kwam de volgende problemen tegen:
  • Hoog CPU Gebruik tijdens installatie
  • Soms hoog CPU gebruik zonder reden
  • Draadloos internet valt soms weg (Aan het begin pas na een tijd nu meteen na login)
  • Windows Afsluiten of Herstarten gaat niet, het scherm blijft op Afsluiten... staan
Ik heb de nieuwste drivers voor mijn draadloze netwerkkaart geinstalleerd en hetzelfde voor de rest van de drivers, met mijn huidige Windows Vista x64 heb ik deze problemen niet.

Enig idee hoe ik dit op kan lossen of het echte probleem kan achterhalen ?

Bedankt voor uw tijd!

Edit: Ik heb ff gegoogled en vond het een en ander over slechte(/beschadigde) sata kabels en dat dit het probleem zou kunnen zijn, ik heb Win7 op een harde schijf geinstalleerd die uit een PC komt waarvan het moederbord kapot was, zou het hieraan kunnen liggen (Ik ga nu mn vista ff ghosten en dan win7 op de schijf waar vista op stond) ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2015 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
Progje Proces explorer even draaien en kijken welk proces zoveel CPU gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal zodadelijk de drivers even installeren, en met process explorer kijken.

Tot nu toe waren de volgende drivers/programma's problematisch
- cFosSpeed
- VIA HD Audio Drivers
- Windows Update

Tijdens de installatie van DirectX sloeg weer alles vast, de volgende 2 dingen waren verantwoordelijk voor de 90-100% CPU usage:

- Deferred Procedure Calls
- Hardware Interrupts

Ik heb geen idee wat deze inhouden maar ben bang dat het niet veel goeds is.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is waarschijnlijk een slechte harde schijf, ik had deze schijf (Schijf 3) uitgeschakeld en wow gestart met instaleren op me 1ste schijf, geen problemen. Daarna Schijf 3 weer aangezet installatie gestopt en op schijf 3 proberen te installeren, boel sloeg gelijk weer vast.

Nu even kijken of de boel stabiel blijft.

Update: Hij loopt nu minder snel vast maar nog steeds. alleen als hij heel snel aan het downloaden is dus ik denk dat het aan mijn netwerkkaart ligt, ik heb hier alleen nog nooit problemen mee gehad in XP of Vista (Nog Steeds DPC en Interrupts)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 16:43 ]