If water polo was easy, it would be called football
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Ik zou eerder kijken naar een goedkope passieve oplossing.
Er zijn genoeg modellen te koop.
Voor 15 euro heb je wel iets degelijk en dan is het meteen goed opgelost.
Wel goed de temps controleren en desnoods onderklokken.
misschien wel maar ik moet ook wat doen in mijn vrije tijd=p.The Dolf schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 22:34:
Is het niet gemakkelijker om de fan gewoon te vervangen?
Ik houd de originele onderplaat er op er daar tap ik schroefjes in zo dat je het geheel superstrak er op kan schroeven.Soldaatje schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 22:41:
Als je hem goed kan vastzetten zou het goed moeten gaan.
Wel goed de temps controleren en desnoods onderklokken.
Op de onderkant heb ik een 80mm fan gemod en boven op de chip komt een 40mm cpu cooler.
de kaart gaat maar 2 uurtjes max. draaien

nu 1x 80mm fan op gemod op de onderkant en de boven kant met een socket A cpu cooler.
van een oud mobo koelblokjes gesloopt die voor de kleine chips.
nu heb ik nog 1 vraag zou mijn kaart een 80mm fan kunnen trekken of moet ik die gewoon op een molex aan sluiten?
ja, daag.
ja, daag.
Verwijderd
Monteren kan natuurlijk met tie-wraps of je lijmt de fan met een flinke drup kit op de heatsink vast, heb ik ook gedaan (met een chipset-fannetje) en werkt prima, wel oppassen dat je de motor van de fan niet dichtlijmt
Maar buiten alle bovenstaande, ik heb al foto's gezien van zulke videokaartkoeling als jij nu hebt, en dat was van de videokaart in de kast, je zou hem kunnen monteren en de achterkant van de videokaart kunnen ondersteunen met een stukje hout, of omhoog trekken met tie-wraps

hij steunt nu op de pc sloten
Verwijderd
Nog even over de koeler op je videokaart: als hij goed vast zit in de kast en de koeler een beetje steunt op de slots van je moederbord lijkt het me niet echt een probleem
Verwijderd
Aan het moederbord te zien is het een redelijk oud beestje, en vroeger waren northbridge koelers vaak helemaal niet nodig. Zeker niet met de standaard via chipsetjes van die tijd.Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 00:20:
Zie ik het nu goed dat je geen koeler op je northbridge hebt?(dat witte vlakje op de foto, achter de bovenste fan) Hier moet toch echt een koeler op anders krijg je zeker stabiliteitsproblemen.
Nog even over de koeler op je videokaart: als hij goed vast zit in de kast en de koeler een beetje steunt op de slots van je moederbord lijkt het me niet echt een probleem
En die koeler op de videokaart is echt zware overkill; de koelertjes die standaard op geforce 4 ti kaarten zitten stellen echt helemaal niets voor.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 00:26 ]
Als je de kans hebt om ergens temperaturen uit te lezen, ik ben benieuwd!
Verwijderd
Kan wel zo zijn maar als je koelprut ziet zitten op een chip hoort er toch een heatsinkje op, maar het schijnt een dummy bord te zijn dus doet het er ook niet toeVerwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 00:24:
[...]
Aan het moederbord te zien is het een redelijk oud beestje, en vroeger waren northbridge koelers vaak helemaal niet nodig. Zeker niet met de standaard via chipsetjes van die tijd.
En die koeler op de videokaart is echt zware overkill; de koelertjes die standaard op geforce 4 ti kaarten zitten stellen echt helemaal niets voor.
Simplicity is de bom...