Consumentrecht en vervolg doodgaan G80 kaarten

Pagina: 1
Acties:

• Bofkont_NL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2021
Heb dit ookal benoemd in het topic van het doodgaan van de G80 kaarten.
Als dit overbodig volgens de moderator is dan mijn excuses en uiteraard verwijderd u het topic maar.
Maar vind dit toch erg belangrijk en iedereen moet hier dan ook van op de hoogte zijn.

Nu was ik al op de hoogte van het consumentrecht, maar naar de uitzending van Kassa vanavond hierover is het me duidelijk geworden dat je nog zeker rechten hebt na de wettelijke 2 jaar garantie. Heeft alles te maken met de verwachte tenische levensduur van een product, bij een computer zou dit toch minimaal 5 jaar zijn.
Nu vind ik de term computer aardig algemeen omdat iedereen hier weet hoeveel uit hoeveel verschillende componenten een computer is opgebouwd zekers een gamesysteem. Vraag me dan ook af hoe hier onderscheid in gemaakt gaat worden.

Ga dit artikel van het consumentrecht toch even proberen, kijken hoe coolprices hiermee omgaat.
Ook mijn Asus 8800gts 320mb heeft het een maand na de garantie begeven.

Ik hou jullie op de hoogte.

• Patjeee
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-01 16:26

Patjeee

Ik woon in Boston MA

eigenlijk is het wel zo , we hebben gewoon recht op garantie , dit is een fabrieksfout alleen nvidia geeft weer eens niet toe -_-

• Bofkont_NL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-12-2021
Beste Patjeeee, het consumentrecht staat los van een mogelijke fabrieksfout en dit heeft Nvidia ook nooit officieel toegegeven, je hebt sowieso rechten.
Nu nog even kijken hoe dat in de praktijk gaat.

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

Ik zou de artikelen van Charlie er bij halen voor de zekerheid. vooral die met de elektronmicroscoop, grafiekjes en lijsten met "affected products" (to nv4x terug) zijn zeer interessant.

Sterker nog, als je het echt doorzet zou ik deze man er van op de hoogte stellen. hoe meer pers (ook al is het amerikaans) hoe beter!

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Garantieperikelen, consumentenrechten en dergelijke mogen in SF

> SF

Verwijderd

"(...) bij een computer zou dit toch minimaal 5 jaar zijn (...)".

Dat weet ik nog zo net niet hoor. Ik denk niet dat je in het algemeen voor computers een minimum kunt invoeren. De verwachte technische levensduur is inderdaad het juiste criterium of beter de zaak dient de eigenschappen te bezitten die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan je de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen.

Het is een open norm en het komt aan op goede argumenten geven voor een bepaalde stelling. Zo kan de verkoper betogen dat een grafische kaart die bestemd is voor gamen, daar intensief voor wordt gebruikt een kortere technische levensduur heeft dan een 'normale' kaart. Volgens mij worden die kaarten best wel warm.

Je maakt overigens een foutje :)
Je schrijft: "(...) zeker rechten hebt na de wettelijke 2 jaar garantie(...)".
Dat moet natuurlijk de verkopersgarantie zijn. De wettelijke garantie is nu juist datgene wat beperkt wordt door die 2 jarige termijn.
Pagina: 1