Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashemedai
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 11:33
Tweakers,

ik zat te denken om de EVGA GTX 275 aan te schaffen voor een nieuw systeem dat ik in elkaar aan het knutselen ben.

Nu zag ik alleen dat de meeste GTX kaarten van NVIDIA op de meeste webshops vage levertijden gespecificeerd hebben. Is er iets bekend dat NVIDIA productie van die huidige GTX modellen opgeschoort heeft of is dit een tijdelijke leveringsdip? Ik zie bijvoorbeeld http://www.fudzilla.com/content/view/15919/1/ maar ik weet niet hoeveel daarvan waar is.

Als dat dus inderdaad zo is dan bouw ik voor die resterende paar maanden mijn 8800 wel over totdat Fermi beschikbaar is. Zijn er uberhaupt ideeën over de prijsstelling en beschikbaarheid van de Fermi? Het enige dat ik kan vinden is Q1 2010.

Ik prefereer zelf NVIDIA omdat ik al jaren bekend ben met de kaarten en drivers, dus voor mij is AMD/ATI geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Ja het klopt, er is een tekort bij nVidia. Ookal geef je aan liever nVidia te gebruiken, toch raad ik aan een 58xx te nemen, van Ati. Voor 250 euro kun je namelijk al een 5850 halen bij alternate (meteen binnen), en die 5850 is sneller dan een GTX 285!

En als je voor fermi gaat, koop dan alvast maar een andere kaart, dat gaat nog lang duren... Ik denk zelf aan maart-april.

[ Voor 20% gewijzigd door M4gick op 05-12-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashemedai
Fair point over die AMD kaart, ware het niet --en dat had ik er beter bij kunnen zetten voor de volledigheid-- dat ik in de nabije toekomst in CUDA wil gaan duiken.

Laat ik het eens anders stellen, gegeven het tekort en dat er ongeveer een jaar verstreken is sinds 275/285/295 geïntroduceerd zijn, dan mag ik toch wel aannemen dat ze wel met iets tastbaars gaan komen in het eerste kwartaal?

In elk geval bedankt voor het bevestigen van mijn vermoeden M4gick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
ashemedai schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:20:
Fair point over die AMD kaart, ware het niet --en dat had ik er beter bij kunnen zetten voor de volledigheid-- dat ik in de nabije toekomst in CUDA wil gaan duiken.

Laat ik het eens anders stellen, gegeven het tekort en dat er ongeveer een jaar verstreken is sinds 275/285/295 geïntroduceerd zijn, dan mag ik toch wel aannemen dat ze wel met iets tastbaars gaan komen in het eerste kwartaal?

In elk geval bedankt voor het bevestigen van mijn vermoeden M4gick.
Ja, ik denk het wel, ik denk zelf dat ze Fermi aan het einde van kwartaal 1 lanceren (net als AMD met 58xx), maar ik denk niet dat je er dan makkelijk 1 kunt krijgen, en die zal duur zijn... Maar als je met CUDA wilt gaan werken, is een Quadro niet beter? Geforce is (bijna) puur voor gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashemedai
Mmm, naja, dan kijk ik het voorlopig wel even aan hoe het met die GTXen gaat en bouw ik die 8800 wel even over.

Je zal zeer waarschijnlijk hebben omtrent de Quadro, maar ik wil er eerst even thuis een beetje mee hobbyen voordat ik het voorstel/iets mee ga doen op werk. En aangezien mijn primaire gebruik voor die kaart nog steeds gaming blijft zal ik het gewoon op een GeForce kaart doen.

Het is wel bizar om te zien hoe zowel NVIDIA als AMD/ATI het momenteel redelijk verkloten op het beste moment voor de omzet te verbeteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

ashemedai schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:20:
Waarom in CUDA duiken? zowel AMD als nvidia (en vele anderen) ondersteunen DirectCompute. een STANDAARD die veel opener is en volgens de meeste ontwikkelaars ook simpeler is.

Nu in CUDA investeren terwijl de rest van de wereld al op de DC trein zit is niet slim.

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashemedai
Niet compleet op de hoogte zijn is het enige excuus. :)

Ik heb iets te veel zaken om te lezen en op de hoogte van te blijven en ik heb dus op dit front kennelijk iets gemist. Met dank voor de DirectCompute opmerking, zal er eens in duiken.
Pagina: 1