C en D partitie omgedraaid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:41

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Het volgende,

Sinds vorige week is bij de pc van mijn vriendin een raar iets gebeurt.

Partitie C: waar Windows XP op geinstalleerd staat is nu schijf D geworden en D dus C geworden.
Opzich is het niet zo erg, maar sindsdien is de pc een stuk trager geworden.
Hoe kun je dit weer terug zetten? Zonder Format dus? Anders is ze al haar data kwijt.

Systeem:

Msi K8N Neo2 platinum (Nforce3 ultra 250Gb)
AMD 4000+
160gig Hitachi schijfje HDT722516DLAT80 (153 GB)

mvgr,

Audio

[ Voor 18% gewijzigd door Audione0 op 05-12-2009 20:26 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Onder schijfbeheer kun je de schijfletters wisselen zet eerst de C: op E: en dan D: op C: en dan E: op D: en klaar. zo staat alles weer orgineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet zo niet uit m'n hoofd een manier om de driveletters weer terug te zetten, maar in alle gevallen zal het zo zijn dat je toch een backup moet maken van je data, want anders ben je het kwijt als het misgaat.

Zoek anders uit waarom het systeem traag is. Een driveletter is niet meer dan een simpele letter, of jij je install nu op C:, D: of Z: hebt zitten, dat maakt niet uit.
bobsqaud schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 20:26:
Onder schijfbeheer kun je de schijfletters wisselen zet eerst de C: op E: en dan D: op C: en dan E: op D: en klaar. zo staat alles weer orgineel.
Nope, dat kan dus niet. Want je kunt de letter van je systeemschijf niet aanpassen

[ Voor 31% gewijzigd door TERW_DAN op 05-12-2009 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
TERW_DAN schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 20:27:
Ik weet zo niet uit m'n hoofd een manier om de driveletters weer terug te zetten, maar in alle gevallen zal het zo zijn dat je toch een backup moet maken van je data, want anders ben je het kwijt als het misgaat.

Zoek anders uit waarom het systeem traag is. Een driveletter is niet meer dan een simpele letter, of jij je install nu op C:, D: of Z: hebt zitten, dat maakt niet uit.

[...]

Nope, dat kan dus niet. Want je kunt de letter van je systeemschijf niet aanpassen
Ik snap zelf ook niet waarom haar pc hierdoor traag geworden is.
De driveletter heb ik geprobeerd aan te passen, maar bij C lukt dit dus niet.
Als het niet anders gaat dan een format te doen en nieuwe partities aan te maken, zijt dat zo. Ga ik wel ff opzoek naar een USB schijf en zet al haar data daarop.

Iig bedankt voor de snelle reacties!

Groet!

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit kan misschien helpen: How to restore the system/boot drive letter in Windows
Audione0 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 20:33:
Ga ik wel ff opzoek naar een USB schijf en zet al haar data daarop.
Zoals gezegd: zorg maar dat die data zowiezo al ergens gebackuped staan. Als dat niet het geval is, is het maar een kwestie van tijd, vroeg of laat heb je prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Hoe het zomaar gebeurd is ontgaat mij ook, maar zomaar de drive letters terug zetten via Administrative Tools / Disk Management, zoals bobsqaud (is dat geen typo? :s) zegt raad ik niet aan. Kans is nogal groot dat het dan helemaal niet meer werkt. Zelf zou ik gewoon backuppen en fresh install doen. Kleine werkje, gegarandeerd probleem opgelost en doet eens deugd voor de PC in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Ben nu bezig met een clean instal, na alles gebackupt te hebben.. Ik heb het registertweakje toegepast.Na dit startte de pc niet meer op en bleef in de logon hangen..

Thnx voor de tips anyway! Weer een klein beetje bijgeleerd zullen we maar zeggen..

Groetjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Audione0 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 23:26:
(...) Ik heb het registertweakje toegepast.Na dit startte de pc niet meer op en bleef in de logon hangen..(...)
Zoals voorspeld :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Yep! Haha.. Maar wilde toch even kijken of het werkte.. Nieuwsgierigheid van de mens eh :P

ben net klaar met een complete herïnstall..(incl services tweaks, heel de mikmak)
Wat is mijn oude systeempje snel joh, had ik niet verwacht.. :)

Geluk bij een ongeluk zeggen we maar..

Nu gaak slapen!

Pagina: 1