Sinds ik mijn Samsung 710T 17" TFT scherm heb vervangen voor een Acer P235H 23" breedbeeld TFT (iBOOD) heb ik af en toe het probleem dat het beeld horizontaal heen en weer schudt. Dit gebeurd alleen als ik veel vensters open heb staan op mijn bureaublad en als het gebeurd, wanneer ik dan een bepaald scherm verplaats of een ander venster selecteer, dan stopt het schudden (te zien in het filmpje bij 0:53). Tevens wanneer ik het menu van het Acer beeldscherm oproep, dan schudt dat niet maar wel het beeld erachter (mijn bureaublad dus).
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QMzbJ-uPXxo]
Op mijn Samsung draaide ik de resolutie 1280x1024 op de Acer 1920x1080 beide aangestuurd door mijn Geforce 6800GT. In beide gevallen wordt er gebruik gemaakt van dezelfde DVI kabel. Ik heb de nieuwste drivers van Nvidia geprobeerd in plaats van de drivers die op Windows Update werden aangeboden, maar zonder resultaat. Ook heb ik specifieke drivers voor mijn Acer beeldscherm geprobeerd, maar ook dit heeft het probleem niet verholpen.
Ik kan zelf nog maar 3 oorzaken bedenken of het ligt aan m'n Acer beeldscherm of het ligt aan mijn videokaart of aan de drivers van Nvidia in combinatie met mijn beeldscherm.
Ik kan hier helaas op internet weinig over vinden, misschien dat iemand een idee heeft wat de oorzaak zou kunnen zijn?
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=QMzbJ-uPXxo]
Op mijn Samsung draaide ik de resolutie 1280x1024 op de Acer 1920x1080 beide aangestuurd door mijn Geforce 6800GT. In beide gevallen wordt er gebruik gemaakt van dezelfde DVI kabel. Ik heb de nieuwste drivers van Nvidia geprobeerd in plaats van de drivers die op Windows Update werden aangeboden, maar zonder resultaat. Ook heb ik specifieke drivers voor mijn Acer beeldscherm geprobeerd, maar ook dit heeft het probleem niet verholpen.
Ik kan zelf nog maar 3 oorzaken bedenken of het ligt aan m'n Acer beeldscherm of het ligt aan mijn videokaart of aan de drivers van Nvidia in combinatie met mijn beeldscherm.
Ik kan hier helaas op internet weinig over vinden, misschien dat iemand een idee heeft wat de oorzaak zou kunnen zijn?
[ Voor 4% gewijzigd door Laguna op 06-12-2009 01:30 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H