Toon posts:

[ISA 2006] Server Administration website publiceren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
ik heb op mijn domeincontroller met intern IP-adres 192.168.2.103, de Server Administration website op poort 8098 staan. Deze maakt gebruik van HTTPS.

Ik heb tussen mijn lokale netwerk en mijn extern netwerk een ISA server 2006 staan.
Ik zou graag van buiten mijn netwerk mijn server willen beheren via RDP in een webbrowser en via de webserver administration console. Ik vind wel op internet hoe ik website kan publiceren op ISA, maar het lukt mij niet. Kan iemand mij de stappen geven die ik moet uitvoeren?

Alvast bedankt!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Laten we het omdraaien, want dit is niet helemaal de plaats waar je een stappenplan als antwoord hoeft te verwachten :P Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd, en waar liep je tegenaan? Misschien moet je nog even een SSLpoort toevoegen in ISA, maar het zou eigenlijk gewoon met een standaardregel gewoon moeten werken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 06 december 2009 @ 00:22:
Laten we het omdraaien, want dit is niet helemaal de plaats waar je een stappenplan als antwoord hoeft te verwachten :P Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd, en waar liep je tegenaan? Misschien moet je nog even een SSLpoort toevoegen in ISA, maar het zou eigenlijk gewoon met een standaardregel gewoon moeten werken.
Ik kan wel een gewone website publiceren maar ik kan nergens de poort opgeven ik wil de website https://SERVER2:8098 publiceren maar dan is de URL niet geldig... En ook van die certificaten weet ik niets af...

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-01 22:01
http://www.isaserver.org is the place to be. Ga daar maar eens zoeken!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Verwijderd

Topicstarter
Pedr0 schreef op zondag 06 december 2009 @ 09:45:
http://www.isaserver.org is the place to be. Ga daar maar eens zoeken!
Ik heb het voor mekaar gekregen. maar ik kan de RDP via internet niet gebruiken... ik krijg de melding dat RDP niet enabled is op de server, dit is nogtans wel het geval...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 16:42 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je precies nu ingesteld dan? Heb je een web publishing rule gemaakt voor SSL op poort 8098? Heb je de site verplaatst naar poort 443?

Wat zie je in de logging van ISA? Wordt er verkeer geweigerd? Zie je foutmeldingen in de logboeken op de webserver?

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 06 december 2009 @ 17:33:
Wat heb je precies nu ingesteld dan? Heb je een web publishing rule gemaakt voor SSL op poort 8098? Heb je de site verplaatst naar poort 443?

Wat zie je in de logging van ISA? Wordt er verkeer geweigerd? Zie je foutmeldingen in de logboeken op de webserver?
ik heb een non - webserver gepubliceerd, met als protocol https, en als poort 8098.
Ik kan op de webserver maar die RDP via internet werkt neit...

Logs heb ik nog niet kunnen bekijken

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:17:
[...]
Logs heb ik nog niet kunnen bekijken
:? Neem toch aan dat je het aan testen bent vanaf het LAN en niet buiten staat met een laptop via een WAN-verbinding je website staat te raadplegen? Helaas kunnen wij ook niet precies ruiken/gokken wat we moeten antwoorden als je je logs niet raadpleegt en zeker niet als je niet post (of zelf oplost) welke errors of warnings er in staan.

Er zijn verschillende redenen waarom RDP niet hoeft te werken; heb je al geprobeerd of RDP wel werkt zonder de Administration Website en dus direct via WAN binnenkomen op de poort voor RDP?

[ Voor 15% gewijzigd door MAX3400 op 06-12-2009 19:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:20:
[...]

:? Neem toch aan dat je het aan testen bent vanaf het LAN en niet buiten staat met een laptop via een WAN-verbinding je website staat te raadplegen? Helaas kunnen wij ook niet precies ruiken/gokken wat we moeten antwoorden als je je logs niet raadpleegt en zeker niet als je niet post (of zelf oplost) welke errors of warnings er in staan.

Er zijn verschillende redenen waarom RDP niet hoeft te werken; heb je al geprobeerd of RDP wel werkt zonder de Administration Website en dus direct via WAN binnenkomen op de poort voor RDP?
Ok, ik zal eens even de situatie schetsen:
Hier hebben we twee LAN's, met elk een apart Extern IP adres. Ik kan via het andere LAN door m'n ISA server de computers overnemen via RDP. Maar op kot zit het internet ook achter een ISA server die ik zelf niet beheer, en die RDP blokeert. Daarom wil ik de Server Administration website kunnen beheren van op mijn kot, zonder dat ik in het LAN zit. En aaangezien RDP geblokeert is op mijn kot, en ze willen die niet open zetten, wil ik RDP doen via mijn webbrowser over mijn HTTPS verbinding.

Ik zal nu even de logs aanzetten en proberen in te loggen.

Verwijderd

Topicstarter
In de logs kom ik niets vreemds tegen... volgens de logs is alles goed.
Wat ik wel niet begrijp is dat de verbinding zo traag gaat, terwijl de verbinding naar mijn FTP server wel zeer snel gaat...

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
TSweb van Windows 2003 wat je nu vermoedelijk probeert te gebruiken laat de RDP verbinding zelf alsnog over TCP 3389 gaan. Enige wat je nu zou kunnen helpen is een Remote Desktop Services Gateway maar daarvoor heb je minimaal Windows Server 2008 voor nodig. Of natuurlijk een ander pakket wat door de firewall heen komt.

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 06 december 2009 @ 19:57:
TSweb van Windows 2003 wat je nu vermoedelijk probeert te gebruiken laat de RDP verbinding zelf alsnog over TCP 3389 gaan. Enige wat je nu zou kunnen helpen is een Remote Desktop Services Gateway maar daarvoor heb je minimaal Windows Server 2008 voor nodig. Of natuurlijk een ander pakket wat door de firewall heen komt.
ha, ok bedankt voor de info. werkt Radmin door zo'n ISA server heen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

default niet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1