memtest vindt 700 errors, geheugen per definitie kapot?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:47
Beste tweakers, even ter bevestiging graag jullie reactie.

Ik heb bij mijn phenom upgrade set corsair valueram geheugen gekocht op 1333mhz.
Na de installatie van windows 7 x64 ervaarde ik regelmatig bluescreens die niet direct naar een specifiek probleem te herleiden waren, nu bij het draaien van memtest86 v2.11 vind hij op 7 tests tot dusver 700 errors.

de bsod's waren veelal 0x00000050 en 0x00000001e, via google werd er op sommige forums gesuggereerd dat de videokaart of de drivers ervan de problemen veroorzaakten. Evenals een door de virusscanner gedetecteerde trojan kon dit veroorzaken en het gebruik van Windows Live Essentials zorgde ook bij sommige x64 systemen voor bsod's. Dit alles heb ik gecontroleerd, en heb Windows hierna opnieuw geïnstalleerd zonder antivirus, wle of ati drivers. Zelfs dan loopt de boel nog vast wanneer men door folders heen browsed of in outlook mails aan het bekijken is.

De twee vragen die ik hier aan over houdt zijn:
Wanneer memtest errors vindt is het geheugen dan per definitie kapot?
Kan ik er vanuit gaan dat ik hiervoor direct een rma kan indienen zonder andere zaken nog verder te controleren?

Hier mijnbij configuratie:
AMD Phenom II X4 955 Black Edition
Gigabyte AM3 GA-MA785GT-UD3H
Corsair DDR3 4GB 1333 Kit2 CL9
Samsung SATA-2 1TB 32MB 7200RPM

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Je het neem ik aan alle geheugens tegelijk getest?
Je zult ze even één voor één moeten testen. Dan zie je gelijk welke defect is, het is niet zo dat Memtest deze errors zomaar geeft.

Je zult dan waarschijnlijk ook zien dat er één is die errors geeft, en de andere niet. In dat geval kun je die ene RMA doen, of alle twee of drie, als het een pakket zou zijn (bij elkaar in een doosje).

[ Voor 36% gewijzigd door eX0duS op 05-12-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het geheugen hoeft niet per definitie stuk te zijn. Het kan ook liggen aan een brakke geheugencontroller (komt niet zo heel vaak voor) verkeerd ingesteld geheugen, te weinig stroom naar het geheugen of incompatible geheugen.
Als je meerdere van dezelfde DIMMs hebt en de ene geeft wel problemen en de andere niet dan is het uiteraard het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ok, punt is het is een kit van 2 modules van corsair valueram. Ongeacht welke defect is, de hele kit moet dan terug. Het apart testen heeft dan eigenlijk niet meer zo veel zin denk ik.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:53
Tenzij het toch je geheugencontroller of instellingen zijn die het vergallen natuurlijk. Eerst even zekerheid verkrijgen voordat je onterecht garantie gaat claimen zou ik zeggen.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Maar als één reepje het wel goed doet en je daarmee geen errors meer hebt, betekent het dat het zeker aan het andere reepje ligt en je het probleem dus te pakken hebt, zoals Terw_Dan al zegt. Blijft het bij beide reepjes hetzelfde aantal errors, dan ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk ergens anders.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Krylinck schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:42:
Blijft het bij beide reepjes hetzelfde aantal errors, dan ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk ergens anders.
Ok dus toch doortesten, eerst het ene reepje dan het andere reepje. En als beide reepjes net zo veel errors vertonen ligt het probleem hoogstwaarschijnlijk elders (geheugencontroller)?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

loewie1984 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:39:
Ok, punt is het is een kit van 2 modules van corsair valueram. Ongeacht welke defect is, de hele kit moet dan terug. Het apart testen heeft dan eigenlijk niet meer zo veel zin denk ik.
Juist wel.
Als beide dimmen errors geven is de kans een stuk groter dat het niet het geheugen op zich is dat stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Ok op dit moment, heb ik 1 dim die na nog geen minuut gelopen te hebben fouten bevatte. De tweede dim laat vooralsnog geen errors zien.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goegol
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 15:06
Lijkt het erop dat de eerste dim kapot is.

en niet aan je geheugencontroller te liggen!

Hemelaar Fotografie

Pagina: 1