Goed scherm voor bij een MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Hallo allemaal,

binnenkort ga ik een MacBook Pro 13 inch kopen. Waarschijnlijk wacht ik hier nog eventjes mee, omdat op 3 januari die nieuwe processors komen van Intel en ze die waarschijnlijk in een nieuw model MacBook Pro gaan stoppen. Ook is het, logischerwijs met Apple, bijna tijd voor de nieuwe MacBook Pro's.

Hier wil ik, voor het thuisgebruik, een wat groter scherm op aan gaan sluiten. Mijn voorkeur gaat dan uit naar 23 of 24 inch.

Wat wil ik erop doen:
-MacBook Pro aansluiten en HD(film/serie) bekijken (dus DVI denk ik)
-PS3 op aansluiten (dus wil ook een HDMI aansluiting op mijn scherm hebben)
-Prijsklasse: 175-225 euro

Echt veel verstand van schermen heb ik niet, dus vandaar de volgende vraag: kunnen jullie mij helpen met het zoeken naar een geschikt scherm?

Alvast bedankt!

// Peter

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Ik heb twee weken geleden een Acer H243H gekocht. Uitstekend scherm naar mijn idee, alle poorten die je nodig hebt zijn er op te vinden en door de brede verhouding kan je een internet pagina naast een tekstverwerker kwijt :)

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
LG flatron W2442PA. Lekker kleine matzwarte randen ipv die lelijke grote glanzende randen. Bevalt mij nu enkele maanden al perfect.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zou zelf voor een Apple Cinema Display kiezen.
Heb deze zelf ook aan mijn Macbook Pro hangen werkt ideaal en het beeld ziet er strak en kleur getrouw uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

bobsqaud schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 20:25:
Zou zelf voor een Apple Cinema Display kiezen.
Heb deze zelf ook aan mijn Macbook Pro hangen werkt ideaal en het beeld ziet er strak en kleur getrouw uit.
;)

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:48
bekijk zijn budget nog eens en pas dan je post aan ;)

/spuit 11

[ Voor 10% gewijzigd door LED-Maniak op 05-12-2009 20:28 ]

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Heb je nog een voorkeur voor glanzende scherm?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

#ProductPrijs
1Samsung Syncmaster 2494HM€ 249,99
1Samsung Syncmaster 2494SW€ 196,-

Voor een mooi prijsje een prima scherm. Die eerste heeft een pivot-functie, en werkt prima. Inkijk-hoek is niet geweldig (maar wat wil je, voor die prijs).

EDIT: 2e valt af, heeft geen HDMI, de eerste wel!

[ Voor 3% gewijzigd door DM.Aram op 05-12-2009 21:51 ]

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Bedankt voor jullie reacties! Wat is het verschil tussen glanzend en 'niet' glanzend dan?

Had zelf deze op het oog overigens:
http://www.pixmania.nl/nl...v-pf-23-tft-widescre.html
of
http://www.wehkamp.nl/com...cmid=WEHKKO&MediumCode=90
of
pricewatch: Iiyama ProLite E2407HDS-1

Jullie meningen hierover? Heb er weinig verstand van namelijk...

[ Voor 22% gewijzigd door Peter_Aragorn op 05-12-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 12:00
Hoi Peter, welkom op GoT :w

We verwachten iets meer inzet op GoT. Probeer je in te lezen in de materie en zoek een aantal geschikte schermen uit. Geef vervolgens aan waar je over twijfelt, dan kunnen we je helpen. We willen je immers graag helpen, maar het is niet de bedoeling dat we al het werk voor je doen ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pricewatch: Dell ST2310
Ik weet niet of je dit een mooi beeldscherm vind, maar hij heeft HDMI, DVI, D-SUB. En hij is full HD. 23 inch.
En voor een prijs van 180.- !

Of deze:
pricewatch: Philips 244E1SB
Heeft ook weer HDMI, DVI, D-SUB. En is ook Full HD. dit is een 24 inch scherm. en de prijs is 197,-

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2009 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Hoedje schreef op zondag 06 december 2009 @ 01:06:
Hoi Peter, welkom op GoT :w

We verwachten iets meer inzet op GoT. Probeer je in te lezen in de materie en zoek een aantal geschikte schermen uit. Geef vervolgens aan waar je over twijfelt, dan kunnen we je helpen. We willen je immers graag helpen, maar het is niet de bedoeling dat we al het werk voor je doen ;)
Volgens mij heb ik dat hierboven net neergezet... Maar dat maakt niet uit..

Ik wil er in ieder geval het volgende op doen:

- Aansluiten op Mac en hiermee werken
- Film/serie in HD kijken
- PS3 aansluiten

Ik twijfel tussen deze:
en
en
en

Welk hiervan is 'beter'?

[ Voor 12% gewijzigd door Peter_Aragorn op 06-12-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter_Aragorn schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:04:
[...]

- PS3 aansluiten

Ik twijfel tussen deze:
en
en

Welk hiervan is 'beter'?
Ik denk dat je het beste voor de eerste kan gaan. De Philips 244E1SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 12:00
Peter_Aragorn schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:04:
[...]

- PS3 aansluiten

Ik twijfel tussen deze:
en
en

Welk hiervan is 'beter'?
Ik bedoel dat je aangeeft, welke eisen je hebt (check), welke schermen je tussen twijfelt (check) en waarom je tussen die schermen twijfelt (geen check). Waarom heb je die drie uitgekozen? Wat maakt scherm y voor jou beter dan x etc. :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Hoedje schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:20:
[...]

Ik bedoel dat je aangeeft, welke eisen je hebt (check), welke schermen je tussen twijfelt (check) en waarom je tussen die schermen twijfelt (geen check). Waarom heb je die drie uitgekozen? Wat maakt scherm y voor jou beter dan x etc. :)
Tja daar heb ik dus weer vrij weinig verstand van :P Dat is het hem juist... Ik wil gewoon een goed scherm dat aan mijn eisen voldoet... Waarom ik tussen deze twijfel weet ik niet

Deze krijgt goede reviews ook: pricewatch: Iiyama ProLite E2407HDS-1

[ Voor 13% gewijzigd door Peter_Aragorn op 06-12-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ff een update:

Het wordt één van deze drie:
pricewatch: Samsung Syncmaster 2494HS

De eerste twee hebben speakers, wat wel handig is als ik mijn PS3 erop wil aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Peter_Aragorn schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:00:
Ff een update:

Het wordt één van deze drie:

De eerste twee hebben speakers, wat wel handig is als ik mijn PS3 erop wil aansluiten...
In de specificatie PDF van de Philips lees ik dat er 2x2Watt speakers inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Oke! Dit kon ik op tweakers namelijk niet vinden...

Welk scherm is het beste voor MacBook én PS3 aansluiten?? PS3 dan vooral rekening houdend met ghosting?

[ Voor 51% gewijzigd door Peter_Aragorn op 09-12-2009 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
Je moet er met de PS3 vooral rekening mee houden dat de beeldverhouding 16:10 die vaak gebruikt wordt voor pc monitors, niet overeenkomt met de 16:9 voor de HD resolutie van de PS3. Niet dat het heel veel verschilt, maar het is dus beter om een monitor te nemen die aspect ratio's van de input behoudt (1:1 pixel mapping wordt dit ook wel genoemd).

Of je kan natuurlijk een 16:9 monitor nemen, die tegenwoordig ook wat meer te verkrijgen zijn en dan heb je helemaal geen probleem met de verhoudingen en krijg je dus ook geen zwarte balken boven en onder.

Ik zelf heb de volgende monitor: pricewatch: HP W2448HC

Is duidelijk wat te hoog voor jouw prijs range, maar ik gebruik hem ook met mijn Macbook Pro 15" en PS3. Het uiterlijk past perfect bij zowel de Alu Macbook als de PS3 en het ziet er wat mij betreft prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
HD Resolutie voor PS3 is toch 16:9?? De schermen die ik hiervoor noem hebben toch deze resolutie?

Deze dus:

[ Voor 38% gewijzigd door Peter_Aragorn op 09-12-2009 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 08:26:
pricewatch: Dell ST2310
Ik weet niet of je dit een mooi beeldscherm vind, maar hij heeft HDMI, DVI, D-SUB. En hij is full HD. 23 inch.
En voor een prijs van 180.- !

Of deze:
Heeft ook weer HDMI, DVI, D-SUB. En is ook Full HD. dit is een 24 inch scherm. en de prijs is 197,-
180,-? 167,20! http://www1.euro.dell.com...eat_deals&s=dhs&cs=nldhs1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
Peter_Aragorn schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:41:
HD Resolutie voor PS3 is toch 16:9?? De schermen die ik hiervoor noem hebben toch deze resolutie?
Ja, sorry, had even over die post heen gelezen, waarschijnlijk had ik de topic iets te lang open staan voor ik ging posten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

LED-Maniak schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 20:21:
LG flatron W2442PA. Lekker kleine matzwarte randen ipv die lelijke grote glanzende randen. Bevalt mij nu enkele maanden al perfect.
Heb deze ook als scherm aan mijn macbook pro hangen, voor mij prima en de matte randen zijn een plus ;) Samsung schermen heb ik ook goede ervaringen mee, heb een 20" widescreen aan mijn gamemachine. Sowieso altijd een tip: bekijk monitoren bij bekenden/in winkels. Krijg je er een beter beeld bij, letterlijk en figuurlijk ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 23:19
Wil ook wel een 24" om PS3 en MBP 15" op aan te sluiten.
Maar dan ga ik eerder voor de Samsung T240HD gaan omdat deze ingebouwde luidsprekers heeft (PS3)

Topic zal ik in de gaten houden :)

🤞🏻

Verwijderd

Ik zit eigenlijk ook te kijken voor een beeldscherm voor aan m'n 15" Macbook Pro.
Als het een beeldscherm wordt dan waarschijnlijk de Samsung Syncmaster P2450H.
Maar omdat ik dit scherm voor een zeer groot gedeelte wil gebruiken voor films ga ik misschien kijken voor een leuke 2ehands tv..

• ppl
  • Niet online
Huidige Macs hebben een mini DisplayPort aansluiting. Dit zit niet op de huidige schermen, je zult vrijwel alleen dingen als DisplayPort (grotere stekker dan mini DisplayPort dus anders) en DVI tegen komen. Dat DisplayPort is iets wat je in de veel duurdere IPS schermen tegen komt (Dell U2410, 2408WFP, etc.), gezien jouw budget hoef je daar niet naar te kijken. Je zult echter bij DVI een convertor moeten kopen die van dat mini DisplayPort DVI weet te maken. Bij Apple heb je 2 soorten: single link en dual link DVI convertors. Die laatste is leuk voor schermen met een hogere resolutie dan 1920x1200 zoals bij 30" schermen het geval is (in dit geval een kwestie van n.v.t.). Zit je op 1920x1200 of lager zoals bij een 23"/24" scherm dan heb je aan single link genoeg. Zo'n kabeltje kost bij Apple iets van 20 of 29 euro maar is elders wel goedkoper te verkrijgen. Bij sommige Macs wordt dit ook meegeleverd, scheelt weer wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, Ik heb een MacBook Pro 17" met 2.5GhZ Intel Core 2 Duo (zilveren toetsenbord) met 4GB geheugen. Prachtmachine. Onder systeemvoorkeuren staat max. resolutie van 1680 x 1050.
Ik wil gewoon meer bureaubladruimte voor tekst, presentaties en internet, dus eigenlijk 3-4 A4tjes naast elkaar kunnen zien zoals ik er nu ca. 2 naast elkaar heb op mijn laptop scherm. Als ik een groot scherm aansluit krijg ik steeds een groter beeld met grotere letters, vagere tekst en plaatjes. Ik wil niet een groter beeld; ik wil meer 'normale' beelden, zoals ik die nu ook zie. Beeldschermen (o.a. LG Flatron) dus steeds weer teruggebracht. Doe ik iets doms?
Moet ik iets anders aanschaffen of heeft het met instellen te maken? Als ik iets moet kopen, wat is dan een goed idee? 24" Cinema Display past - dus (ongelofelijk) - niet op mijn 14 maanden oude machine. Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:22

Aight!

'A toy robot...'

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:44:
Beste mensen, Ik heb een MacBook Pro 17" met 2.5GhZ Intel Core 2 Duo (zilveren toetsenbord) met 4GB geheugen. Prachtmachine. Onder systeemvoorkeuren staat max. resolutie van 1680 x 1050.
Ik wil gewoon meer bureaubladruimte voor tekst, presentaties en internet, dus eigenlijk 3-4 A4tjes naast elkaar kunnen zien zoals ik er nu ca. 2 naast elkaar heb op mijn laptop scherm. Als ik een groot scherm aansluit krijg ik steeds een groter beeld met grotere letters, vagere tekst en plaatjes. Ik wil niet een groter beeld; ik wil meer 'normale' beelden, zoals ik die nu ook zie. Beeldschermen (o.a. LG Flatron) dus steeds weer teruggebracht. Doe ik iets doms?
Moet ik iets anders aanschaffen of heeft het met instellen te maken? Als ik iets moet kopen, wat is dan een goed idee? 24" Cinema Display past - dus (ongelofelijk) - niet op mijn 14 maanden oude machine. Dank alvast.
extern kan een pro tot 2560 x 1600 pixels op een extern beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf de HP 2309m

Echt een heerlijk scherm, de stijl past ook netjes bij de macbook unibody's.

Het scherm heeft HDMI / DVI / VGA.
Een resolutie van 1920x1080. 3ms.

Afbeeldingslocatie: http://www.apitcomp.ru/catalog/hp_lcd/fv588aa.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 12:44:
Onder systeemvoorkeuren staat max. resolutie van 1680 x 1050.

8<

Hoe groot zijn die externe schermen die je hebt gebruikt? Indien dat 20" is dan klopt het wel dat hij niet hoger gaat dan 1680x1050 want dat is voor dat formaat scherm de normale resolutie. Als je dan meer scherm wilt moet je zorgen dat je een scherm hebt met een hogere resolutie en dan zit je in het segment van de 23"/24" schermen of nog groter. Die 23"/24" doen resoluties van 1920x1080 (het bekenden 1080p) of 1920x1200. Je kunt ook een 30" scherm kopen waarbij je dan een resolutie hebt van 2560x1600. Gezien de leeftijd van je 17" MBP denk ik dat je nog het pre-unibody model hebt die een dvi aansluiting heeft. Dat DVI is iets wat menig scherm heeft dus dat moet geen probleem zijn. Ik denk dat je dan eerder moet afvragen hoeveel groter je wilt gaan qua scherm (30" kan echt erg groot zijn, voor sommigen te groot).

[ Voor 9% gewijzigd door ppl op 02-01-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die schermen waren 27" (een was een LG-LED voor ca 329 bij Mediamarkt). Maar wellicht heb ik hem niet goed kunnen instellen; ik ben op het gebied van externe schermen een leek. Verder werkte het prima met zo'n ca 24- pins aansluiting die je aan twee kanten moet vastschroeven.
Mijn MBP is inderdaad geen unibody. Ik wil gewoon ruimte voor meerdere bladzijden tegelijk voor mijn neus in plaats van dat alles achter elkaar staat. Ik weet dat daar Spaces voor is bedacht maar dat is niet mijn idee van een ruim bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 13:12:
Ik heb zelf de HP 2309m

[afbeelding]
damn deze ziet er slick uit.hoe zijn de kleuren? *sorry voor offtopic :)*

[ Voor 6% gewijzigd door Horizons op 02-01-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het persoonlijk wel goed, maar ik vind snel dingen wel goed.
ze staan oa bij de dixons! (ook de kleinere broertjes ervan) dus misschien kan je kijken hoe ze jou bevallen.

Ik zag hem net wel bij hardware info staan en daar zeggen ze dat er geen geïntegreerde speakers zitten, maar dit is wél het geval :)

Mijn xbox heb ik via de hdmi aangesloten en werkt mooi met full hd! Ziet er ook echt prachtig uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:46:
Die schermen waren 27" (een was een LG-LED voor ca 329 bij Mediamarkt). Maar wellicht heb ik hem niet goed kunnen instellen; ik ben op het gebied van externe schermen een leek. Verder werkte het prima met zo'n ca 24- pins aansluiting die je aan twee kanten moet vastschroeven.
Mijn MBP is inderdaad geen unibody. Ik wil gewoon ruimte voor meerdere bladzijden tegelijk voor mijn neus in plaats van dat alles achter elkaar staat. Ik weet dat daar Spaces voor is bedacht maar dat is niet mijn idee van een ruim bureaublad.
Dat 24-pins geval die je moet vastschroeven is de DVI stekker en met een scherm met een resolutie van 1920x1200 zal dat wel single link DVI zijn. Dat werkt gewoon prima op een Mac maar het kan zijn dat hij het scherm niet goed heeft herkend waardoor hij de resolutie in heeft gesteld op 1680x1050 ipv het gangbaardere 1920x1200. Die 27" schermen hebben over het algemeen dezelfde resolutie als het gemiddelde 24" scherm en dat is 1920x1200. Als de resolutie lager staat dan de native resolutie (wat die 1920x1200 zou moeten zijn) dan wordt het beeld wazig. Doordat die resolutie op een groter paneel staat worden dingen ook groter, daarom zijn er ook veel mensen die een 27" scherm kopen, dan leest het allemaal wat makkelijker. Ik zou anders eens gaan kijken naar andere schermen waar Mac mensen goede ervaringen mee hebben. Je vindt er hier zat over in het forum, met name Dell schermen zoals de 2408WFP, de U2410, etc. doen het wel goed. HP en Samsung hebben ook wel wat leuks (zie bijv. eerder genoemde HP).

Dat spaces is meer bedoeld ter organisatie van diverse dingen zodat je alles wat je nodig hebt voor een bepaald werkstuk of project op 1 space kunt groeperen en de leuke dingen op een andere space. Het is uiteindelijk aan de gebruiker om dat te bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Ik heb zelf de HP 2309m

[afbeelding]
Sinds een ruime week heb ik dit scherm ook. Ik heb een Mac Mini. Het scherm ziet er goed uit.
Beeld is prima. Geen dode pixels. Het is mooi scherp en er zijn imho genoeg instelmogelijkheden.

Meer info: pricewatch: HP 2309m

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Twijfel nu tussen deze drie... Voordeel van de Samsungs voor mij: ze hebben speakers... Wel makkelijk, want dan kan ik mijn PS3 er ook op aansluiten...

pricewatch: Samsung Syncmaster 2333HD

Contrastverhouding (dynamisch) is verschillend bij deze twee schermen... Wat houdt dit in?

Ook lijkt deze me wel wat, maar heeft jammer genoeg geen speakers... Hoe kan ik dit oplossen? ICM met MacBook Pro en PS3?

pricewatch: HP 2309m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thmss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04-2024
Peter_Aragorn schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:12:
Ook lijkt deze me wel wat, maar heeft jammer genoeg geen speakers... Hoe kan ik dit oplossen? ICM met MacBook Pro en PS3?

Een paar posts hierboven staat dat die wel speakers heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus het scherm, en er zitten wel zeker speakers in!
Je krijgt er ook zo'n kabeltje bij met aan beide kanten een 3,5 inch plugje.

geluid via hmdi is ook geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Kijk aan! Dan wordt dat 'em denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 20:46:
Mirror jij je MBP's scherm, of heb je het externe scherm echt als externe scherm? Met mirroren heb je precies hetzelfde scherm als op je MBP, alleen dan in het groot.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de Packard Bell Maestro 242 Ws altijd wel goed bij de MacBooks passen.
Edge-to-Edge glazen voorkant (net als de MBP Family) :9 Full HD, VGA, DVI en HDMI
en als extraatje een 4-poorts USB hub
Link: http://www.kieskeurig.nl/lcd_monitor/packard_bell/maestro_242_ws/332204/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
De Packard Bell heb ik ook, past inderdaad zeer mooi bij de MBP! Kan het ook aanraden, heb mijn PS3 en mijn MB aangesloten. Het heeft ook ingebouwde speakers, maar die gebruik ik zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook veel mensen met een Dell monitor? Ben zelf altijd wel fan van Dell monitoren geweest.
Ik heb nu slechts mijn 15" mbp scherm en wil er graag een extra scherm bij. Vooral voor films en gamen.

Ik heb een gemiddeld budget en denk dat ik daarom voor de Dell SP2309W ga voor een kleine 240euro.
Zijn er meer mensen met dit scherm? De mensen van Cnet zijn er zeer positief over.

Het scherm heeft een iets hoger dan Full HD resolutie en is in alle kanten zeer kantelbaar zoals zovaak bij Dell.
De 4 usb poorten lijken me zeer prettig en de webcam+microfoon zijn een "grappige extra".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Saven

Administrator

DM.Aram schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:49:
#ProductPrijs
1Samsung Syncmaster 2494HM€ 249,99
1Samsung Syncmaster 2494SW€ 196,-

Voor een mooi prijsje een prima scherm. Die eerste heeft een pivot-functie, en werkt prima. Inkijk-hoek is niet geweldig (maar wat wil je, voor die prijs).

EDIT: 2e valt af, heeft geen HDMI, de eerste wel!
Ik kan die samsung 2494HM inderdaad aanbevelen _O_
Ik heb de 26" (2693HM) variant, maar wát een goed scherm is dat. echt waar, ik ben tot nu toe nog geen betere tegen gekomen in een winkel.
Natuurlijk zijn er misschien een aantal hele dure schermen van dell bijvoorbeeld die iets betere kleurenweergave hebben. Maar dit TN paneel is werkelijk subliem voor zijn soort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08 19:39
Ik heb zelf de Samsung T240HD waar ik mijn MB Pro 13" en Ps3 op aansluit. Ook wil ik hem naast mijn huidige iMac 24" hangen (ja dit is inprincipe niet mogelijk met een vogel beugel maar ik knutsel wel wat).

Ik raad de tv/scherm zwaar aan!

Macbook Pro 15" 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ben er zelf nog steeds niet uit...

Wil: Full HD (1080p)
Goed beeld
Geen ghosting

Twijfel tussen deze:

pricewatch: Samsung Syncmaster 2333HD
pricewatch: Samsung Syncmaster 2494HM

[ Voor 9% gewijzigd door Peter_Aragorn op 28-01-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga anders eens langs de media markt oid?
Daar kan je ze meestal wel goed bekijken en kies je de gene die jou het meest spreekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
Ik zoek eigenlijk ook nog een extern scherm voor mijn witte macbook unibody. Ik wil hem voornamelijk gebruiken om op te photoshoppen en illustratorren. En liever een groter scherm omdat 13" aan de kleine kant is om lekker op de computeren. Heb het liefst een scherm van rond de 22"-24". Waarbij de kleuren vooral belangrijk zijn.

Een paar dagen geleden twijfelde ik al over deze monitor, http://accessories.euro.d...=dhs&cs=nldhs1&sku=324798 was bij dell voor 183 euro o.i.d. in de aanbieding. Toch niet gedaan, omdat ik nog twijfelde en het niet meteen nodig heb. Ik volg dit nog even.

Igor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
BUMP!

Deze is het geworden: pricewatch: HP 2310I

Echt een aanrader voor mensen die nog een goed en mooi beeldscherm zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:49
is de bezel niet erg breed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Bezel?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
De rand.
Wikipedia: Bezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ik heb zelf de HP 2309m

[afbeelding]
Mooi topic. Net besloten om ook een extern scherm aan te schaffen voor m'n MacBook (zwart, oud...).
Ik zit ook aan scherm van HP te denken. Zien er mooi uit, qua uiterlijk en qua weergave (wat ik ervan gezien heb).
Alleen nu erger ik me dood aan de specs info hierover. Kan op de HP-site niet eens zien of hun nieuwste model (2310i) wel of geen HDMI heeft. Lijkt me de opvolger van hierboven genoemde 2309m, welke wel HDMI heeft. Iemand hier uitsluitsel over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
pricewatch: HP 2310I

Aansluitingen: D-Sub (VGA), DVI-D

Geen HDMI dus... Wel een erg mooi scherm!

@ BRM: Bezel is wel vrij groot, maar niet storend. Design van de monitor past ook perfect bij de MBP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ja, heb ik gezien. Maar is niet te vinden op site van HP zelf. En die 2310i lijkt mij een opvolger van de 2309m (iig nieuwer), dus zou raar zijn als er geen HDMI op zou zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 16:03
Jo-re-mi schreef op maandag 14 juni 2010 @ 12:49:
Ja, heb ik gezien. Maar is niet te vinden op site van HP zelf. En die 2310i lijkt mij een opvolger van de 2309m (iig nieuwer), dus zou raar zijn als er geen HDMI op zou zitten...
Heeft misschien iets met de i en de m te doen? Ik zie zo snel geen enkel i model met hdmi.
Als ie het wel had gehad dan had het er vast wel bij gestaan. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Jesse op 14-06-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Ik heb een 3 jaar oude MacBook Black met mini-DVI. Maakt het nog uit of ik een evt. beeldscherm via VGA of DVI aansluit? Zou ze 1920x1080 in Clamshell-mode trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik heb laatst deze gekocht voor bij mijn MBP :) Erg tevreden over

pricewatch: LG M2262D-WZ

MPB op HDMI-1 en PS3 op HDMI-2, gaan met die banaan!

[ Voor 14% gewijzigd door RadiQal op 15-06-2010 12:12 ]

Pagina: 1