Poort openen in ISA Server 2006

Pagina: 1
Acties:

• Mikeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 11:44
Ik ben al een paar dagen aan het tobbe om Call of Duty Modern Warfare 2 werkend te krijgen van buitenaf. Dit is tot op heden nog niet gelukt en hoop ik dat hier personen zijn die mij kunnen helpen met dit probleem.

Vanaf mijn router (Livebox van Online) gaat er een verbinding naar mijn ISA 2006 server. Deze verbinding staat in een DMZ en heeft voor de rest geen andere NAT of Firewall beperkingen. Vanaf mijn ISA 2006 server gaat er, via een tweede netwerk kaart, een lijn naar mijn switch die over de andere delen van het netwerk gaat. Nu kan ik gewoon verbinding maken met verschillende COD servers zonder problemen alleen kunnen andere vrienden niet met mij verbinden, met bijvoorbeeld Special Ops, omdat de NAT nog op strict zou staat.

Nu heb ik al verschillende dingen geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen maar tot op heden is dit mij nog niet gelukt. Ik heb een Firewall rule gemaakt die alle connecties van Call of Duty doorzend naar 192.168.100.10 (mijn pc). Voor deze connectie heb ik een protocol aangemaakt met de volgende poorten:
28960, 27000 -> 27030, 20810, 20800, 1500, 3005, 3101, 3478, 3658 allemaal op UDP (Direction: Receive Send).
28960 op TCP (Direction: Inbound).
Voor de rest wordt al het outbound verkeer toegestaan van Internal/ localhost naar External.
In de log server zag ik dat er ook nog gebruik gemaakt wou worden van een poort 1100 tot 1200 (nummer veranderd elke keer maar blijft tussen deze range). Deze poorten heb ik ook opengezet maar blijf nog steeds op hetzelfde probleem stuiten.

Ik zie dat iemand met mij probeert een verbinding op te zetten in de log server en dat deze wordt toegestaan. Alleen zie ik hem nooit in mijn game verschijnen en staat mijn NAT ook nog steeds op Strict.
Ik heb al geprobeerd om de direction alleen om Receive te zetten en ook dit mocht niet baten.
Heeft er iemand enig idee om dit werkende te krijgen achter een ISA server? :?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 15:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

heb je vanaf je router ook alle poorten doorgezet naar je ISA server?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Mikeh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-02 11:44
Mike2k schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:16:
heb je vanaf je router ook alle poorten doorgezet naar je ISA server?
Deze poorten staan ook allemaal gerouteerd naar de ISA server ja

• mr_willes
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04-2022
Ik heb dezelfde problemen. Gelukkig zit mijn netwerk fysiek op dezelfde switch, daardoor kan ik testen door mijn game-pc een ip te geven in het external (tussen isa en adslmodem) en dan heb ik wel nat open (upnp open op adslmodem).

Echter krijg ik het ook niet voor elkaar als ik de ISA er tussen zet. Ik heb wel een publishing rule aangemaakt en naar buiten toe is all outbound toegelaten. Ik doe ook 2x nat. (1x op de router en 1x op de ISA). Als ik verder ben dan laat ik wel iets weten.

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem.
De logs van isa geven niet aan dat er iets is tegengehouden oid.

Kan het iets te maken hebben met content inspection van de ISA ?

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Gaat het verkeer dat jij uitzendt wel door de ISA heen? Ofwel: heb je de ISA wel als default gateway staan (of heb je anders de ISA firewall client geinstalleerd staan?) Anders gaat het outbound verkeer namelijk niet door de ISA heen, en het inkomende verkeer weer wel.

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

ow poep ik had blijkbaar niet goed gelezen :o
Mijn probleem is dat ik geen verbinding kan maken met IWNet ookal heb ik een regel die al het verkeer naar buiten vanaf mijn computer doorlaat.
Pagina: 1