Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Poorten open maak probleem, door modem (?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb een probleem.

Ik heb vaker poorten open gezet op mijn router en alles heeft prima gewerkt. Nu heb ik laatst een nieuw modem van ziggo opgestuurd gekregen en nu werkt het ineens allemaal niet meer! Dus ik dacht misschien zit er een firewall op mijn modem ofzo, maar het lukt niet om op de pagina van mijn modem te komen, met mijn oude modem lukte dat wel. Ik heb eerlijk gezegd geen idee welk modem ik heb want het is allemaal een beetje onduidelijk ... :S ik heb ziggo alles in 1 plus en die snel heid ging omhoog dus kreeg ik een nieuw modem, weten andere mensen misschien welk modem dit is? Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem.

Wilco

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-11 20:45

DefLite

Why so serious?

Het lijkt me stug dat er helemaal niks qua merk/type op het modem staat. Check die eerst eens.

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03:20
Heb je tussen de modem en je pc nog een router zitten? In de modems van ziggo zit namelijk niks wat poorten dichtzet. Je moet het dus echt in de router zoeken of beveiligingssoftware op je pc.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Er zal op het modem toch wel ergens iets van een merknaam staan of zo?

Verder heb ik persoonlijk nog nooit meegemaakt dat er (in Nederland) gebruik werd gemaakt van kabelmodems die meer doen dan alleen maar modem spelen. Dus het lijkt me sterk dat het specifiek aan het modem ligt dat "het ineens allemaal niet meer werkt". Maar wellicht dat er een nieuwe type modem in omloop is dat wel voor problemen kan zorgen.

Misschien zou het ook wel handig zijn als je wat preciezer omschrijft wat er niet meer werkt. Wellicht dat iemand dan een ingeving krijgt waar dat aan zou kunnen liggen. Op deze manier is het een beetje glazen bol werk.

Hoe heb je je portforwards ingesteld? Hoe test je of ze werken en hoe merk je dat ze niet meer werken?

Dat je de webinterface van het modem niet kan bereiken kan verschillende oorzaken hebben. Waarschijnlijk zit die niet voor elk type modem op hetzelfde adres en ik geloof dat er ook modems zijn waarbij die interface alleen werkt als de internetverbinding "stuk" is.

[ Voor 22% gewijzigd door Orion84 op 05-12-2009 17:55 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Welkom op GoT wilco! Merk maakt niet heel veel uit, je hebt namelijk het IP van de router nodig. Dat doe je als volgt;

If you don't know the ip of the router you can try clicking start-->run-->then type cmd and click "OK". In the command prompt type: ipconfig and press "Enter" on the keyboard. If there's a "gateway address" that will the the number to type after http:// in your browser.
(van http://www.daniweb.com/forums/thread39326.html#)

Via google was je zou bij dit antwoord gekomen, iets wat hier wel op prijs wordt gesteld :). Succes ermee, en probeer de volgende keer eerst zelf goed te zoeken.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Verwijderd

Topicstarter
er staat 2x model no op:
1: evm320B
2: evm3200
trade name: UBEE

Ik heb dit denk de vorige keer niet gezien omdat het te donker was.... Ik ga dit zo ook googelen maar er staat nu eerst pizza op tafel :D

• FreestyleFrl
Ik begrijp dat je inderdaad een router er tussen hebt. Probeer eens gebruik te maken van DMZ, vul daar het IP in van je pc en zet het op enabled. Kijk of het dan wel werkt. Als het dan wel werkt moet je toch echt iets fout hebben gedaan met het open zetten van bepaalde poorten in je router.

Edit: Pizza, lekker, heb mijne net op :P

[ Voor 7% gewijzigd door FreestyleFrl op 05-12-2009 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
@orion Mijn cod4 server werkt niet meer sinds ik dit nieuwe modem heb.
Ik test het met http://www.canyouseeme.org/ en ook gewoon mijn server aan zetten en dan iemand laten proberen of ie het doet

@obiter dictum Ik weet het IP van mijn router, en mijn poorten staan ook gewoon goed geforward. (zoals ik al zij, het heeft gewoon gewerkt voordat ik dit modem kreeg) En ik heb gegoogeled maar volgens mij snap jij mij verkeerd en dit antwoord was dus niet op google te vinden.

@freestyle ik ga DMZ nu proberen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hou je er rekening mee dat met dit nieuwe modem je externe IP adres wel eens veranderd zou kunnen zijn?

Edit: Dat gaat met canyouseeme dus van zelf goed zie ik :)

[ Voor 26% gewijzigd door Orion84 op 05-12-2009 18:25 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb DMZ geprobeert. Het lijkt er op dat bepaalde packets er nu wel door heen komen. Mijn server kan NIET gejoined worden. Maar andere mensen kunnen wel via externe programma's (xfire) de server naam zien. Wat met DMZ uit niet lukte! Het gaat de goede kant op maar nog niet zoals ik het zou willen :) Alvast bedankt iedereen :) Misschien hebben andere mensen nog suggesties ?

• FreestyleFrl
Dan heb je blijkbaar toch bepaalde poorten nog dicht. DMZ zet namelijk alles open naar je pc(IP adres wat je opgeeft). Als het dan nog niet wordt doorgegeven vermoed ik dat er iets op je pc(lees: softwarematig) foutief staat. Windows Firewall toevallig met een update per ongeluk weer aangezet?

Verwijderd

Topicstarter
De firewall van windows is uit. En de firewall van mijn virus scanner is normaal aan (28960 daar in toegestaan). Nu heb ik hem uit gezet om te testen maar even goed het zelfde probleem

• FreestyleFrl
Voor cod4 moest ik zelf destijds 28961 ook open zetten? Ik weet wel dat ik in het verleden wel gewoon een server op kon zetten op een ziggo lijn, maar dat mede ziggo gebruikers deze niet konden joinen. Ik ben pas overgestapt op KNID/Datacenter Fryslan internet en ben ik dus van dat probleem af. Kun je me anders je IP eens sturen (per direct message o.i.d.) zodat ik het ook eens kan proberen?

Verwijderd

Topicstarter
je kan zelf je poort kiezen, standart is 28960 dus die heb ik gekozen. Ik zal je het IP sturen, maar heb je misschien geen xfire? Mijn xfire is worldwilco misschien kunnen we daar dan verder praten.
Pagina: 1