Toon posts:

Homeplug snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer de verpakking 200 Mbps aan geeft, hoeveel Mbps heb je dan in werkelijkheid? Er gaan verhalen van 100 Mbps en dat als je er meer dan 1 ontvangst plaatsen hebt deze snelheid moet delen. dus bij 3 ontvangst plaatsen 100/3= 33Mbps. Weet iemand hoe dit werkt?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

effe een benchmark gezocht:

http://www.pcw.co.uk/pers...-solwise-200mbps-homeplug
We measured average transfer speeds of 34.2Mbits/sec in a home environment
Niet beroerd, maar 100Mbps kabel is uiteraard sneller.

200 Mbps is waarschijnlijk dezefde manier hoe wireless speed wordt gemeten: up en down bij elkaar optellen, en dan de meest bruto speed.

Het is uiteraard een shared medium, dus als je 10 pluggen hebt en je bent op alle 10 op volle snelheid aan hetsturen/ontvangen datn krijgt iedereen maar 10%. Maar als er 8 niks doen gaan de overige 2 op volle snelheid.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04-2025
Wikipedia: HomePlug Powerline Alliance

Homeplug Powerline heb je in 14 en 189 Mbit versies, ik neem aan dat de 200 Mbit een afgeronde versie is van de tweede.

Let BTW altijd op bij Homeplug: het werkt maar op 1 fase tegelijk. Bij een 3 fase systeem moet je in de meterkast een signaalbrug plaatsen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Signaalbrug? Je maakt mij nieuwsgierig naar wat dat precies is...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Stop je nieuwsgierigheid eens in Google: klik

Ey!! Macarena \o/

• cornfed99111
@ RaZ
Ja, leuk standaard antwoord. Jij weet het dus ook niet, maar je wou mij toch helpen, bedankt.

Mij ging het meer of het een specifiek apparaatje voor in de meterkast is, of gewoon twee homeplug systemen verbinden met een netwerkkabel.
Die info vindt je niet zo snel...

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04-2025
Zo'n ding bestaat in feite uit 3 om elkaar heen gewonden trafootjes die je in de de meterkast op je 3 fases aansluit en die weinig tot geen effect hebben op 50 Hz maar zo goed mogelijk de frequenties van homeplug spullen overzetten van de een naar de andere. Kosten inkoop een paar tientjes, retail met installatie erbij een heel stuk meer.

• cornfed99111
Bedankt voor de info.
Maar dat betekent dus dat je de groepenkast open moet maken. Begrijp ik dat goed?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het verschilt heel erg per situatie. Ik heb 80 mbps homeplugs (de voorloper van de 200 mbps versie) en haal in mijn slaapkamer 4 mbit en in mijn huiskamer 10 mbit. Als ik het licht in de badkamer aandoe haal ik in mijn slaapkamer 12 mbit (geen grapje).

Nu zullen de 200 mbps homeplugs sneller zijn, maar de fluctuaties zullen net zo groot zijn denk ik. Het is niet te voorspellen welke snelheid je gaat halen. Met 15 wifinetwerken om me heen is het enige alternatief UTP hier en dat is niet netjes weg te werken.

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 07-12-2009 00:09 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Krypt
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ik heb ook van die dingen (thanks mediamall :)) Een Eminent 80Mbps.
Ik heb ze een gebruikt voor internet op zolder; gaf 48Mbit aan met de software maar en kwam geen bitje door.

Heb toen maar met veel vloeken een kabel getrokken.

Pvouput live

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:18

Blord

Hello Kitty !

Ik heb 3 ZyXEL homeplug van 200mbs, 2 normale plugs en 1 switch van 4 poorten. Eentje ligt in de meterkast, andere plug in een kamer op de begane grond en de switch op de zolder van 2 hoog.
De snelheid onderling is meer dan voldoende. Meer dan een kabel van 100mbit.

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chi/ZyXEL.jpg
Pagina: 1