Pc met Win7 en printer gekocht, printer werkt niet op 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje:

Een klant heeft bij de winkel waar ik werk een nieuwe pc gekocht, hij heeft hierbij windows 7 besteld wat wij erop gezet hebben. De klant is de pc op komen halen in de winkel en wilde meteen een printer kopen. Goed alles afgerekend en meegenomen, enkele dagen later een mailtje van de klant dat de printer niet werkt (de reden is dat er geen windows 7 drivers voor zijn)

De klant heeft de cartridges geplaatst. Wij hebben laten weten dat de fabrikant bezig is met windows 7 drivers en dat deze er waarschijnlijk nog wel komen. Inmiddels (2 maanden later) zijn deze er nog niet en kan de klant zijn printer dus niet gebruiken op de nieuwe pc. De klant wilt nu het complete aankoopbedrag terug voor de printer.

Wij zijn echter van mening dat we niet hadden kunnen weten op welke pc de klant deze printer aan wou sluiten en ook niets heeft gevraagd over besturingssysteem-ondersteuning, bovendien is het al 2 maanden geleden dat deze aan hem verkocht is. We doen normaal niet zo moeilijk over ruilen of retourneren, maar wat kunnen we in dit geval het beste doen?

Iemand een passende oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh? Vecht dat uit met de klant en je baas?

Niet om het een of ander maar hier geldt gewoon een bepaald soort consumentenrecht en voor zover ik weet is het het probleem van de klant om jullie nu zover te krijgen om met een passende oplossing te komen.

Iets met achterover zitten en afwachten, lijkt me.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Da's een auto verkopen zonder trekhaak met aanhanger.

Als winkel zijnde lijkt het mij op zn minst handig dat je weet wat je verkoopt en wat wel en niet met elkaar werkt.

Als je zelf al zegt dat je dat niet wist of kon weten, kan je dat ook al helemaal niet bij de klant neerleggen. Aangezien de klant met de shop een overeenkomst heeft, dient de shop het probleem gewoon op te lossen. Dus neem dat ding terug, geef het geld terug.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie konden natuurlijk wel vermoeden voor welke pc deze printer bedoeld was.

Hoeveel dagen zijn enkele dagen?

Werken de Vista drivers niet?

Aangezien jullie niet de moeilijkste zijn waarom de klant niet met een kleine bij betaling oid. een andere printer aanbieden? Aankoop bedrag terug vind ik ook wat ver gaan, zeker na 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:50
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:28:
Wij zijn echter van mening dat we niet hadden kunnen weten op welke pc de klant deze printer aan wou sluiten en ook niets heeft gevraagd over besturingssysteem-ondersteuning, bovendien is het al 2 maanden geleden dat deze aan hem verkocht is. We doen normaal niet zo moeilijk over ruilen of retourneren, maar wat kunnen we in dit geval het beste doen?

Ja. Slikken en de klant zijn geld terug geven.

Waarom?

Je verkoopt een computer met zo ongeveer het meest gehypte besturingssysteem ever tegelijk met een printer.
Ik verwacht van een computerwinkel kennis van de produkten die ze verkopen.
Jullie hadden dus zo opmerkzaam moeten zijn om aan te nemen dat de 2 produkten samen gebruikt zouden worden, en dus de klant te waarschuwen.

[edit] of klant tegen prijsverschil andere printer aanbieden, goed plan van de voorganger (die postte terwijl ik schreef)
[edit2] Ik vind de 2 maanden geen enkele reden. Jullie hebben de klant laten wachten, de klant gaf aan dat het niet werkt binnen 7 dagen.
[edit3] @MAX3400 hieronder: Dat is correct als de klant de het produkt los koopt, hier is daar geen sprake van. PC + Printer gezamelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Ronald op 05-12-2009 16:49 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De klant is de pc op komen halen in de winkel en wilde meteen een printer kopen.
[...]
Wij zijn echter van mening dat we niet hadden kunnen weten op welke pc de klant deze printer aan wou sluiten ...
Dat is wel een erg slap excuus. De klant heeft een onderzoeksplicht, maar jullie ook een informatieplicht. Het volledige aankoopbedrag lijkt me overdreven, maar het is niet onredelijk om bijvoorbeeld korting aan te bieden bij een andere printer, daarmee hebben beiden een schadepost.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stel nou dat er NU een klant komt die een doos uit het rek pakt, bij de kassa komt, geld pakt en wil afrekenen, is het dan de verantwoording van de verkoper om te zeggen: "meneer, uw weet wel dat u minstens USB2.0 moet hebben? En 5MB ruimte voor de drivers? En dat het alleen maar werkt onder Windows 98?"

Vind ik niet. Als een klant iets wil kopen, is dat zijn/haar goed recht. Zeker omdat je geen ene **** te maken hebt wat de klant gaat doen met het produkt in de doos; voor hetzelfde geld (no pun intended) gooit 'ie over 2 minuten in de gracht omdat het leuk is...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Je had natuurlijk kunnen verwachten dat de printer gebruikt zou worden icm de nieuwe pc. Tenminste ik zou daar als verkoper gewoon vanuit gaan. Dus het argument van we wisten niet voor welke pc die was vind ik een beetje onzin.

Het probleem is dat je onmogelijk alle producten die je in de winkel hebt liggen met elkaar kan combineren.
Dus dat er afentoe eens iets niet werkt kan gebeuren.
Wat er mijn inziens had moeten gebeuren is dat zodra de klant vertelde dat de printer niet werkt icm windows 7 (ik vind een x64 probleem aannemelijker dan een specifiek windows 7 probleem) je deze printer terug had kunnen nemen.

Nu heb je de klant (die vertrouwt in jullie kunde over computers) echter weggestuurd met het advies te wachten op een driver. Waarmee het argument (het was al 2 maand geleden) eigenlijk door jullie zelf veroorzaakt is.

Wat mij een goede oplossing lijkt is: printer terug nemen, en er een uitzoeken die wel met windows 7 overweg kan. Of stuur een mederwerker langs die de printer aan de praat kan krijgen. Vaak kan je met handmatig drivers forceren (een vista driver moet gewoon werken namelijk) een boel bereiken.

Dit is dus totaal niet wettelijk onderbouwd, maar zo vind ik dat een winkel zo'n probleem op dient te lossen.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 05-12-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAX3400 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:40:
Stel nou dat er NU een klant komt die een doos uit het rek pakt, bij de kassa komt, geld pakt en wil afrekenen, is het dan de verantwoording van de verkoper om te zeggen: "meneer, uw weet wel dat u minstens USB2.0 moet hebben? En 5MB ruimte voor de drivers? En dat het alleen maar werkt onder Windows 98?"

Vind ik niet. Als een klant iets wil kopen, is dat zijn/haar goed recht. Zeker omdat je geen ene **** te maken hebt wat de klant gaat doen met het produkt in de doos; voor hetzelfde geld (no pun intended) gooit 'ie over 2 minuten in de gracht omdat het leuk is...
Nofi, maar dat is heel zwartwit. Ik kom als n00b in een computerzaak, koop een pc en een printer. Natuurlijk horen die bij elkaar. En natuurlijk hoor je te weten welke printers NIET met het meest gehypede OS van het moment werken. "ik wist niet dat de klant deze twee dingen op elkaar wilde aansluiten" is geen argument. Dus, terugnemen/inwisselen voor werkend model :) Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Je kunt het inderdaad van 2 kanten bekijken, vandaar mijn vraag hier (wellicht ook handig voor eventuele gelijksoortige problemen voor zowel winkeliers als klanten)

We gaan in eerste instantie proberen de printer werkend te krijgen en als dit onverhoopt niet lukt het aankoopbedrag terugbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

Het eerste wat ik dacht toen ik de titel van dit topic zag: een computer winkel MOET weten wat wel en niet samen werkt bij de producten die ze gelijktijdig verkopen
dat je niet kunnen weten op welke pc de klant de printer installeerd is natuurlijk een kl*te argument
waarom?
1) wie zegt dat klant thuis een computer heeft?
2) nieuwe printer tegelijk met pc: neem direct aan dat alles wat nieuw is op elkaar aangesloten zal worden
3) neem als verkoper aan dat de nieuwe pc als vervanging dient van de oude en dat de oude weggaat

klant heeft het niet gevraagd over compatibility omdat klant een impulsieve aankoop heeft gedaan en dus geen tijd heeft gehad om dit uit te zoeken. Hij is speciaal naar de winkel gekomen om advies te krijgen van de "experts". Daarbij uitgaande van de impulsieve aankoop dat de "expert" dus een probleem zoals dit voorkomt. Hij had de aankoop dus ook via internet kunnen doen en goedkoper uit kunnen zijn, maar hij kwam naar de winkel wat dus inhoudt dat hij advies verwacht.

Erger kan het niet: 2 maanden geleden gekocht.....
kom op zeg, jullie hebben de klant advies gegeven dat er binnenkort drivers zouden komen, klant vertrouwd op jullie advies en wacht op de drivers. Als de klant had geweten dat het zo lang zou duren of dat het mogelijk zelfs niet komt dan had de klant dus de printer nog dezelfde dag teruggebracht. Dit had ook jullie advies moeten zijn als klantvriedelijk bedrijf (waarmee je dus een betere mondelinge reclame/reputatie krijgt en dus meer klanten).

bovenstaande klinkt misschien hard en tegen jullie maar jullie hebben de klant een verkeerd advies uitgebracht en weigeren dus zelfs op dit moment om daar aansprakelijkheid voor te nemen.....

als ik die klant was had ik alles direct teruggedumpt bij jullie en al mn kennissen hiervan op de hoogte gebracht over wat voor een slecht beleid jullie voeren. Ja dit om 1 slechte ervaring.....

mijn advies is dus ook:
klant het bedrag van de printer teruggeven + een tegoedbon voor een aantal euro voor de problemen.
Of aanbieden om de printer om te ruilen voor een zelfde of iets duurder model die WEL werkt op Win7....
+ excuses voor het ongemak....

Als winkel wil je dit soort problemen voorkomen, weet dus altijd van je producten waar het wel en niet werkt en advieseer dit ook aan de klant, of ze het al weten of niet.
Dat is communicatie en klantenbinding

[ Voor 4% gewijzigd door WPN op 05-12-2009 17:06 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Als ik jullie was zou ik de printer terugnemen en een vervangende wel werkende printer meegeven. Verkoop je de "oude" zijnde demo model met een kleine korting. Klant is koning toch?

Ik ben trouwens ook wel erg nieuwsgierig welke printer het betreft :P

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:35
Ik zou tussen optie 1 en optie 2 nog een nieuwe optie bedenken: Een andere printer leveren (en dus geen geld terug geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Strikie schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 17:24:
Ik ben trouwens ook wel erg nieuwsgierig welke printer het betreft :P
Ik ook wel, moet wel een exotisch model zijn dat de drivers niet via bv WindowsUpdate geinstalleerd worden. Was 't trouwens een 32 of 64bit Windows 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sja, zelfs al sluit hij de printer niet aan op dezelfde pc. Dan is het nog niet onaannemelijk dat hij deze printer via sharing of een printserver wil bereiken.
Je koopt tenslotte niet voor niets een nieuwe printer.

Ik zeg refund en excuses. Of excuses en voor één van stikie opties gaan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Ongeacht het wettelijke aspect, vind ik dat jullie als winkel moreel verplicht zijn om het product terug te nemen. Jullie hebben een ontevreden klant nu, en die heeft dat al laten blijken kort na het aanschaffen van zijn waren. Indien jullie het onmiddelijk hadden teruggenomen hadden jullie die opnieuw kunnen verkopen aan zijn toenmalige prijs. Hij heeft op jullie aanraden gewacht op de drivers die nu uitblijven.
Hij heeft dus al 2 maanden in de problemen gezeten en het ziet er niet naar uit dat deze binnenkort opgelost zijn (hebben jullie trouwens de fabrikant al gecontacteerd van de printer met de vraag wanneer zij denken hun drivers klaar te hebben?)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben de klant wel de keuze gegeven (na zijn eerste mail) de printer direct te retourneren of te wachten op de drivers, de klant wilde hierop wachten. Drivers zouden volgens de fabrikant binnenkort beschikbaar zijn maar zijn er inmiddels nog niet, dit is de reden dat de klant weer bij ons aanklopt.
Omdat wij een goede naam hebben en willen houden betalen wij de klant gewoon het aankoopbedrag terug, het ging mij er alleen een beetje om wat in jullie ogen de beste oplossing zou zijn maar dat is nu duidelijk en we gaan er geen groter probleem van maken dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeviaVir
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-06-2023

DeviaVir

Sigma Octanus IV

Hi,

Iedereen bekijkt het hier uiteraard vanaf de kant van de klant, maar vergeten de plichten van een verkoper uiteraard. Toen hij de PC kocht, is er een verkoopsgesprek geweest waarin meneer wellicht spontaan begon over een printer die hij wilde gaan vervangen. In een verkoopgesprek kun je prima peillen of meneer genoeg kunde heeft over computers om 't apparaat ook daadwerkelijk te installeren, zo weten sommige nog steeds niet dat je eerst drivers moet installeren, én dan pas de printer aansluiten.. Doe je het andersom werkt ie niet meer (voor die usb poort). Maar verantwoord dat maar is bij een klant, die gelooft het pas als het werkt, anders is het stuk. Wat ik hiermee wil zeggen is, heeft hij het wel goed aangesloten? Alle stappen goed uitgevoerd? Daarnaast; hoe kwamen jullie aan de info dat de fabrikant met drivers kwam voor dat specifieke type? Dat vind ik wel heel erg knap namelijk. Ook dat hij daarna het nog aannam ook, vertelt je dat hij niet zo heel erg veel afweet van drivers hè?

Geef hem de optie om de printer i.c.m. de computer even door jullie te laten bekijken, of om repackingskosten voor de printer (mochten jullie dat hebben)te rekenen en een andere te kopen (die wellicht óók niet gaat werken omdat meneer het weer niet lukt hem goed te installeren)...
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:29:
Wij hebben de klant wel de keuze gegeven (na zijn eerste mail) de printer direct te retourneren of te wachten op de drivers, de klant wilde hierop wachten. Drivers zouden volgens de fabrikant binnenkort beschikbaar zijn maar zijn er inmiddels nog niet, dit is de reden dat de klant weer bij ons aanklopt.
Omdat wij een goede naam hebben en willen houden betalen wij de klant gewoon het aankoopbedrag terug, het ging mij er alleen een beetje om wat in jullie ogen de beste oplossing zou zijn maar dat is nu duidelijk en we gaan er geen groter probleem van maken dan het is.
Tja, dat verandert het verhaal wel. Wel vreemd dat je hem er dan niet bij vertelde dat als hij twee maanden ging wachten dat jullie zouden gaan twijfelen of hij dat nog wel mocht!

[ Voor 25% gewijzigd door DeviaVir op 05-12-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Windows 7 ondersteund wel degelijk printers out of the box.
Enige wat er nog niet is zijn specifieke drivers per printer maar 7 vangt dit gewoonweg op met standaard driver en de klant zou moeten kunnen printen vanuit eender welke applicatie.
Wat hij niet gaat kunnen doen is printer software draaien maar voor de rest moet alles werken ... hopelijk is het geen all in one? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:50
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:29:
Een subtiliteit die een groot verschil maakt, de klant heeft al de kans gehad de printer te ruilen... (zonder dat verkoper erg moeilijk deed)

Ik zou in dit geval de klant hooguit een ruil tegen betaling verschil aanbieden, en dan ben je als verkoper netjes geweest.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ronald schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 19:34:

Ik zou in dit geval de klant hooguit een ruil tegen betaling verschil aanbieden, en dan ben je als verkoper netjes geweest.
Tuurlijk niet. Je hebt namelijk gelijktijdig belooft dat de fabrikant binnenkort met drivers zou komen. Ik sluit me aan bij de opmerking hierboven dat ik het extreem dom vind dat dit beloofd is aan een klant, aangezien je hier werkelijk geen enkele zicht op hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:00

paQ

omdat....? de klant stilzwijgend zijn recht heeft afgestaan?

Ik vind dat de klant zelfs erg coulant is "ik wacht wel even op de drivers, geen punt :) "
maar als die dan binnen afzienbare tijd niet beschikbaar blijken (zoals jullie aan de klant hadden verteld) dan moet alles maar met terugwerkende kracht imo

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzin trouwens dat je 2 maanden gelden een pc met windows 7 hebt geleverd, 2 maanden geleden was windows 7 nog niet uit (officieel) en mocht niet voor 22oktober verkocht worden.

1. De klant heeft de pc later gekocht en die 2 maanden kloppen niet
2. Je hebt je niet aan de regels gehouden en gewoon 7 verkocht toen je hem kreeg van msoft
3. Je hebt een beta/RC versie verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Grote kans dat je gewoon de Vista, vaak zelfs de XP-drivers kan gebruiken.
Ben zelf nog niet één keer tegengekomen dat dat niet ging...

En je kan dit idd. langs 2 kanten bekijken. Ik vind dat je als verkoper onmogelijk kan weten of die printer bedoeld is voor die PC. Ja, je had dat kunnen vermoeden, maar dan nog.

De zaak ligt echter anders als je zegt dat de fabrikant bezig is met de drivers, zonder dat je werkelijk geïnformeerd hebt bij de fabrikant zelf...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik heb zelf jarenlang een winkel gehad en bekijk de wereld vanuit een handelaarsvriendelijke bril omdat ik weet hoe moeilijk klanten kunnen zijn :P In dit geval vind ik het desalniettemin een fout van de winkel. Als je een PC en printer samen verkoopt moet je van zeer slechte wil zijn om niet te veronderstellen dat het de bedoeling is dat beide samen gebruikt worden. Die klant had van mij zijn geld al terug gekregen of een ander, vergelijkbaar model gekregen. De inkoopprijs van dat toestel is je goeie naam niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
Een vreemd verhaal,

Windows 7 is 22 oktober gelanceerd,... 2 maanden verder en dan zouden we dus nu moeten leven op 22 December... goed dat terzijde !

Het advies wat jullie uitbrachten was verkeerd, of in ieder geval verkeerd ingeschat door jullie met vervelende gevolgen dat de klant langer moest wachten zonder een oplossing !

Nu is de vraag !

Kon de klant niet standaard printer als driver kiezen ? met alle functionaliteit in bv Office , werkt meestal goed !

Komt de fabrikant met driver ondersteuning ?

Zo ja wanneer ?

Wat doen jullie als tegenprestatie voor het ongemak ?

Kan me heel goed in denken dat de klant van jullie kant mag verwachten dat jullie verstand van computers en bijbehorende zaken hebben, tenslotte zijn julllie de dienstverlenende kant !

En een tevreden klant (die in mijn ogen ook nog geduldig is geweest en uit is gegaan van het goede (levering van drivers ..) kan veel meer binding geven dan een klant die ontevreden is , dat kan je namelijk flink schade

En werken vista drivers niet ? ik heb hier windows 7 draaien met een oude all in one maar die werkt prima (canon mp800 ) zonder officiele drivers zelfs scannen werkt ! dus petje af voor Microsoft !

Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 20:34:
[...]

Tuurlijk niet. Je hebt namelijk gelijktijdig belooft dat de fabrikant binnenkort met drivers zou komen. Ik sluit me aan bij de opmerking hierboven dat ik het extreem dom vind dat dit beloofd is aan een klant, aangezien je hier werkelijk geen enkele zicht op hebt!
Mee eens belofte maakt schuld, beetje winkel komt zijn beloofde dan ook na zonder moeilijk te doen. En op advies van de winkel heeft deze man een printer gekocht en op advies van de winkel heeft deze man de printer niet terug gebracht.

Als je had gezegd dat drivers er niet waren en niks had gezegd over dat de fabrikant met drivers bezig was en zo uit zouden komen, dan had deze man de printer terug gebracht. Maar op jou advies en belofte dat ze binnenkort kwamen hield deze man de op jullie advies gekocht printer in zijn bezit.

Denk dat je die klant niet meer terug zult zien voor een nieuwe pc, zeker als je om het ruilen van een printer moeilijk word gedaan, je kan die printer gewoon verkopen met wat korting en nieuwe cartridge er extra bij of zo, wees lekker creatief. Maar schijnbaar is een klant dat niet waard. 8)7

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een commerciele oplossing zou zijn om de printer om te ruilen voor een model waar dezelfde cartridges in passen en de gebruikte en ongebruikte om te ruilen, aangezien nieuwe cartridges zo'n beetje net zo duur zijn als een printer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 08:18

Strikie

Athletics

Vertel nu gewoon eens welke printer het betreft :?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor iedereen die zegt, de verkopende partij moet gewoon weten of het werkt.

Zo makkelijk is het lang niet, probeer jij maar van alles als je een uitgebreid assortiment hebt te weten of alles bij elkaar werkt. Oh en als je de website van de fabrikant bekijkt, wilt dat ook nog niet altijd alles zeggen.

Oh en je kan ook niet altijd bij voorbaat weten dat die klant die printer op dat systeem wilt aansluiten. Als je bijvoorbeeld een showroom hebt en een aparte afhaalbalie, kan het zijn dat hij het systeem eerst bij de afhaalbalie afhaald en daarna de winkel in loopt en voor een printer komt.

Wel lijkt het me logisch dat er gevraagd wordt op welk systeem hij die printer wil gaan gebruiken (ik heb mensen meegemaakt die nog printers zochten voor Win 98 vorig jaar).

Overigens je wilt ook niet weten hoeveel mensen terugkomen dat zij geen USB kabel bij hun printer hebben, terwijl je nog gevraagd hebt bij aanschaf of ze nog een USB kabel erbij nodig hebben (nee meneer, dat is niet een kabel met een brede rechthoekige aansluiting op de printer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vincentio schreef op zondag 06 december 2009 @ 01:20:

Zo makkelijk is het lang niet, probeer jij maar van alles als je een uitgebreid assortiment hebt te weten of alles bij elkaar werkt. Oh en als je de website van de fabrikant bekijkt, wilt dat ook nog niet altijd alles zeggen.
Jammer dat je toch verantwoordelijk bent voor wat je zelf verkoopt. Als je niet alles kunt weten/opzoeken van de producten die je verkoopt, dan moet je je assortiment verkleinen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:49:
[...]

Jammer dat je toch verantwoordelijk bent voor wat je zelf verkoopt. Als je niet alles kunt weten/opzoeken van de producten die je verkoopt, dan moet je je assortiment verkleinen!
Het gaat er niet over dat je alles kunt weten, maar dat je een product verkoopt waarvan nergens vermeld is dat het werkt onder Windows 7. De vraag is dan of je jezelf van de domme houd en zegt dat je niet wist dat de klant die printer in combinatie met dat systeem wilde gaan gebruiken, of dat je dat niet doet.

De TS heeft verteld dat de drivers binnenkort uitkwamen, en dat is, vind ik, een gevaarlijke uitspraak...

Al blijf ik erbij dat je echt wel in 99% van de gevallen perfect de XP of Vista drivers kan gebruiken, desnoods door ze handmatig te installen via Apparaatbeheer.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Beetje apart dat je voor een dergelijk issue een topic opent en vervolgens op de reactie's reageert met; we gaan eerst proberen de printer werken te krijgen...

Daarnaast; ik denk dat je al flink wat imago-schade hebt geleden door als winkel zijnde zo moeilijk over te doen! Je verkoop een pc en een printer.. Tuurlijk moet je dan niet moeilijk gaan doen als de combi niet blijk te werken! Sowieso ga je juridisch altijd nat gaat als je zegt dat je niet kon vermoeden dat de klant de printer met de, tegelijkertijd aangeschafte, pc zou gaan gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Als winkel moet je heel veel slikken van klanten maar klantservice, klantvriendelijkheid is een vereiste om in the long run goeie business te doen ... niet mauwen, ofwel andere printer leveren ofwel geld terug.
Mond aan mond reclame kan ervoor zorgen dat deze klant jullie in de toekomst zal aanbevelen of ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 10:25
Om even maar op dat slikken van klanten terug te komen... veelal is er een gebrek aan het motto "De klant is koning (in het redelijke ) " tevaak wordt je afgescheept en doet men moeilijk en benadeeld men klanten in eigen belang, te vaak moet de consumentenbond nog winkels op hun plichten wijzen die ze vaak verzuimen,

Een goede service betaalt zich uit in goede mond op mond reclame, een slechte daar in tegen ....

Als men bv iets wil recht zetten wat in 5 minuten is gebeurd en men rekend daar bv 50 euro voor dan denkt die klant ook van .... hier koop ik niks meer !

Stel dat men zegt alstublieft.... en je hoeft niks te betalen... dan is het een heel ander verhaal, met de losse opmerking erbij dat als men meer werk heeft ergens aan , en het is ingewikkelder dat het terecht is dat men geld vraagt als dat het beleid is van de winkel, maar ja kan natuurlijk ook een beetje de marge wat ruimer nemen zonder dat het tenkoste van je kwaliteit en winst gaat en het op de langere termijn meer opleverd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Petervanakelyen schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:55:

Het gaat er niet over dat je alles kunt weten, maar dat je een product verkoopt waarvan nergens vermeld is dat het werkt onder Windows 7. De vraag is dan of je jezelf van de domme houd en zegt dat je niet wist dat de klant die printer in combinatie met dat systeem wilde gaan gebruiken, of dat je dat niet doet.
Imo gaat het erover dat je als winkelier moet aannemen dat het product gebruikt gaat worden onder Win7 en dat je in geval van twijfel aangeeft dat het onduidelijk is of het product gaat werken onder dit besturingssysteem. Wanneer je je van de domme houdt, geef je aan de klant dus aan dat ervan uitgaat dat het werkt. Je moet dan niet gaan mauwen als het niet werkt en je moet het product terugnemen.
Pagina: 1