• dutchronnie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Ik heb de Eminent 7071 mediaplayer en had die altijd goed draaien.
Maar nu heb ik mijn Windows geupgrade naar windows 7 en kom vervolgens met het volgende probleem te zitten.

Ik kan geen verbinding meer maken met de Eminent.

Onder mijn netwerkscherm zie ik de eminent gewoon staan. Maar als ik verbinding wil maken geeft hij een netwerk error.

Als ik de drive wil mappen, en ik kies een drive letter, en voer vervolgens het adres in (Eminent\share)
Dan vraagt hij vervolgens om mijn naam en paswoord. als ik die dan leeg laat kan hij nog geen verbinding maken.
hij blijft maar vragen om gebruikersnaam en paswoord.

Uiteraard heb ik die nooit ingevoerd op de eminent.

Op een andere computer waar ik vista op heb draaien, kan ik gewoon verbinding maken, en is er geen enkel probleem.
Wie weet wat ik hier aan kan doen?
Is dit een windows 7 probleem?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:52
Gebruik je op de Windows 7 die het niet doet wel een wachtwoord op je gebruikersaccount? En is het een 32 of 64bit Windows 7? Werkt connecten op Ip wel? Neem aan dat er een linux variant op die emiment draait, Windows 7 schijnt soms problemen te hebben met bepaalde samba versies.

• dutchronnie
Ik gebruik geen wachtwoord in Windows 7, en het is een 32 bits versie.

Wat is connecten op lp?

Er draait inderdaad linux op de Eminent.

Tot op heden is het mij nog steeds niet gelukt om een verbinding te maken.

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09-2025

JEV

Probeer je vragen in het Tweakers Eminent 7071 firmware forum. ;)

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

• vandedomme
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06-2022
De usernaam en wachtwoord staan onderop de 7071. Ik heb een verbinding op Vista 64 bits en XP prof.

• dutchronnie
De usernaam en wachtwoord staan onderop de 7071. Ik heb een verbinding op Vista 64 bits en XP prof.
Dat is mij ook wel bekent, maar dit is ook niet het probleem.
Bij mij doet hij het ook wel op vista of XP.

Windows 7 is het probleem.
Hij blijft maar vragen om de username en paswoord.
Er schijnen meer mensen met problemen te zijn, maar ik heb nog nergens oplossingen gevonden.

Misschien zijn de mensen van Eminent hiervan op de hoogte, en kunnen zij een oplossing aandragen.

Verwijderd

Hallo,
Ik hoor veel mensen over een probleem met de netwerkverbinding. Bij mij is het hetzelfde verhaal met de eminent 7071. Elke keer bij het opstarten of uit de slaapstand komen, komt soms wel of niet de verbinding tot stand. Ik heb netwerkinstelling van mijn pc's veranderd mbt 100Mbps full duplex / half duplex.
Het lijkt er sterk op dat de mediatank hier problemen mee heeft.
Zodra de mediatank alleen in het netwerk aanwezig is, komt de netwerkverbinding altijd goed op.
Zodra ik een andere pc actief maak in het netwerk is, valt de verbinding van de mediatank weg. (Lan Lampje gaat uit op de mediatank.)
Bij mij werkt het nu stabiel in de volgende opstelling:
- twee switches, 1 switch (Linksys) met daarop de pc's en de internet kabel UPC modem.
- 1 verbinding van de linksys switch naar de andere switch (sweex). Op de sweex switch zit alleen de mediatank aangesloten. Ik heb tot nu toe nooit meer gehad dat de netwerkverbinding niet opkwam.
(Het switchje van sweex kostte maar een tientje, en probleem opgelost.)
Misschien hebben ze de netwerkproblemen opgelost in de nieuwe firmware. Deze moet ik nog proberen.

gr.. :) ;)
Pagina: 1