Toon posts:

USB 2.0 Print Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje terug een print server gekocht namelijk de USB 2.0 Print Server van Sweex. (niet wireless)

Nu staat er in de manual dat ik eerst de Lan kabel aansluit daarna de usb kabel en dan de adapter.
Dan voert hij een zelftest uit en dan kan je aan de slag.

Nu moet ik een printer toevoegen als normaal dat lukt alleen staat hij op offline.
Via netwerk toegevoegd uiteraard.
Dan moet je de cd-rom erin doen en de admin setup gaan doen, dat gaat goed tot ik bij het punt kom dat ik de print server moet selecteren.

Dan zegt hij Searching for Print server, en komt mijn printserver niet in het rijdje te staan, sterker nog het is daar hellemaal leeg.

Ik weet niet wat ik moet doen.

Misschien kan een van jullie mij hiermee helpen.

Dankjewel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

OH is geen dumpbak :o, > NT dus.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LAN-kabel? Geen idee welke Sweex je hebt gekocht maar zodra het woord LAN naar boven komt, vermoed ik een misconfiguratie op IP-niveau.

/edit: en zonder IP kan je CD-install geen discovery doen en dus geen servertje vinden...

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 05-12-2009 13:26 . Reden: Iets verduidelijkt... ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Deze heb ik gekocht, misschien kan je nu iets meer.

pricewatch: Sweex PR010 Print Server USB 2.0

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 13:21:
LAN-kabel? Geen idee welke Sweex je hebt gekocht maar zodra het woord LAN naar boven komt, vermoed ik een misconfiguratie op IP-niveau.

/edit: en zonder IP kan je CD-install geen discovery doen en dus geen servertje vinden...
Dankje maar ik denk dat ik hem gewoon local moet toevoegen aan mijn netwerk port van mijn computer, zoiets staat ook in de manual maar dan krijg ik een lijst me 4x usb poort en 3 x COM port en een keer FILE poort en nog 3 LPT1 poorten, ik weet dus niet wat mijn netwerk poort is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een screenshot gemaakt waar ik denk dat ik goed zit.
Alleen moet ik heir dus het ip invoeren van mijn printserver (denk ik) en nog een poort aanwijzen.

Misschien dat jullie hier iets van weten of zit ik simpelweg gewoon fout?

Afbeeldingslocatie: http://img709.imageshack.us/img709/1138/naamloost.th.jpg

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoe share je een printer over LAN? Middels een IP-adres. Geen idee hoe dat Sweex ding werkt want hun site werkt enigsins kwalitatief uitermate teleurstellend maar je zal of de Sweex moeten aansluiten op een DHCP-server (routertje?) of een 2 private range definieren tussen je PC (2e NIC) en dat Sweex-ding.

Mag toch aannemen, bijvoorbeeld, dat er een handleiding op de CD staat? Of dat je weet dat een LAN-aansluiting altijd een IP moet hebben om ook maar enigszins aangesproken te worden?

PS: 2 replies na elkaar geven, dan liever Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken... ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Oke dankje ik zal edit voortaan gebruiken,
De printserver heeft zelf een DHCP ingebouwd zitten en ik ben erachter waarom hij hem niet zag.
En misschien verbazend maar dat heb ik gevonden op de sweex website ! (haha)

Hij werd geblockeerd door windows firewall, hellemaal niet aan gedacht.

Nouja ik ga nu even verder en mijn probleem is voor nu even opgelost, bedankt voor je hulp !
Pagina: 1