Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:18
Hoi,

ik merk net dat mijn camera allemaal strepen in de meeste foto's heeft zitten. De wat donkere fotoos zie ik het niet (wat niet wil zeggen dat het er niet zit), maar het zit op alle lichte fotoos. Heb onder setup al reset gedaan, dit mag niet baten.

Kan iemand wat zeggen over de aard van het probleem? Als het een hardware probleem is zal ik snel een nieuwe moeten halen. 2 dagen geleden hebben we weer een kleine bijgekregen en het is al goed balen dat de fotoos van de bevalling onder de strepen zitten. Aan de andere kant, nu 250 euro uitgeven voor een minimaal defect of makkelijk te maken defect in de software is ook nogal wat.

TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:44

ThunderNet

Flits!

Het is misschien handig om even een voorbeeld foto met het probleem te posten? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Klinkt als een defect... Zijn de strepen op alle foto's op dezelfde plek of zitten ze steeds elders of ook anders van kleur?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
Het lijkt er op dat het ook in de donkere fotoos is, maar dat dit minder opvalt bij het verkleinen (en ook wel wat minder voorkomt). In de foto van het bord als deze 1:1 bekeken wordt is het extreem duidelijk. Bij verkleinen naar volledig scherm (zelfs op hd tv) is het bij de ene foto duidelijk dan bij de andere, maar dit lijkt meer te maken te hebben met het algoritme dat ze verkleint.

http://freaky.bananateam.nl/dscf2928.jpg
http://freaky.bananateam.nl/dscf2935.jpg

Edit: bovenstaande foto's zijn 4MB per stuk in 12 megapixel resolutie. Ik heb de vrijheid even genomen om ze in mijn t.net album te plaatsen in 1280x960 oid, waardoor mensen veel sneller kunnen zien waar het om gaat. Als je dat niet wilt, dan haal ik ze weer weg. Ook zal ik ze over een maand oid weghalen.

http://tweakers.net/ext/f/vWtEPBxoPN1HdSk4A4baKtww/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/YUIv8EvLEz5QOKtOy24XMgng/full.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:46

Matis

Rubber Rocket

Het lijkt er op of je interlaced foto's maakt. Zeker die eerste foto, in de tweede foto lijkt er een faseverschuiving te zitten in je spectrum.

Disclaimer; ik heb weinig verstand van foto's maar van HD-video destemeer ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Matis op 05-12-2009 13:17 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
Holy shit jullie zijn snel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
Interlaced? Wist niet dat dat met fotoos kon, ken het alleen als beeldopbouw.

Zie er niks over in de opties, en deze zijn ook al gereset, maar dat hielp niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lijkt erop dat er iets niet goed werkt... De ene foto heeft horizontale strepen, de andere "ronde" strepen... Ben niet foto-technisch genoeg om de officiele term te geven...

PS: 2 replies na elkaar geven, dan liever Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/edit.gif gebruiken... ;)

[ Voor 29% gewijzigd door MAX3400 op 05-12-2009 13:18 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
Ter additionele informatie:

In het setup menu van de Finepix F810:

Image disp.: On
Power save: 2 min
Format: OK (deze formateert XD kaart)
LCD: On
Beep: Level 2 (geluid)
Shutter: Level 2 (geluid bij maken foto)
Date/time: niet spannend
Time difference: niet spannend
AF Illuminator: On
Frame No.: Cont.
USB Mode: icoontje, staat voor usb harddisk (ie koppelen aan pc en filesystem)
CCD-RAW: Off
Lang: English
Video system: PAL
Reset: Ok (reset instellingen, al gedaan)

Instellingen finepix (F) knop:

Quality: 12M Full
ISO: Auto (ook op 200 geprobeert)
Finepix color: F-Standard
PS: 2 replies na elkaar geven, dan liever http://tweakimg.net/g/for...ers/images/icons/edit.gif gebruiken...
Wekt dat geen verwarring op? Er zijn mensen die hier blijkbaar nogal erg snel kijken, zoals jij :)

[ Voor 16% gewijzigd door freaky op 05-12-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

freaky schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 13:22:
Wekt dat geen verwarring op? Er zijn mensen die hier blijkbaar nogal erg snel kijken, zoals jij :)
Nee juist niet. Wanneer iemand dubbelpost werkt dat soms averechts, waardoor ik de desbetreffende persoon eigenlijk al niet meer wil helpen ;)

ontopic; ik heb geen idee waar het fout gaat, het lijkt me wel een softwarematig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even de post waar je de foto's in hebt geplaatst aangepast. Inderdaad is een tweede post binnen 24 uur achter een vorig bericht van jezelf niet de bedoeling. Je bestaande bericht editten is volgens onze eigen netiquette.

Het probleem dat je tegenkomt lijkt mij een probleem met het uitlezen van je sensor. Dat maakt het een hardware probleem. Ik ben hier niet 100% zeker van dus wacht nog even op de mening van anderen. Je zult je camera dan moeten laten repareren en dat gaat een paar weken duren. Voor jezelf moet je dan maar bepalen of dat allemaal de moeite waard is of dat je dan toch een andere camera gaat kopen, aangezien je hem nu wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Denk dat je gelijk hebt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky
Heb het ook geprobeerd in RAW modus nu en daar zitten helaas dezelfde strepen in. Een software probleem met de JPEG compressie zal het derhalve in ieder geval niet zijn. En ben dus ook bang dat het inderdaad de sensor is.

Al een beetje zitten zoeken en denk dat de Fuji F70EXR een mooie vervanger zou zijn. Een van de voornaamste redenen is dat ik mijn XD kaartjes kan blijven gebruiken en met een beetje geluk de accu's. Deze staat in de pricewatch vanaf ongeveer 220 euro. Ik zou verwacht dat de reparatie kosten al minstens de helft van dat bedrag zullen zijn.

Indien jullie een beter apparaat weten in die prijscategorie hou ik me aanbevolen. Afgezien van het feit dat dit de 2de keer is dat hij kapot is was ik gewoon tevreden over het apparaat. Het is voor mij puur voor de familiekiekjes, maar wil uiteraard wel dat die goed zijn.

Edit:
Mijn dank is groot voor de snelle reacties :). Het plaatsen van de fotoos elders is voor mij geen probleem, was alleen bang dat met het verkleinen e.e.a. minder duidelijk zou zijn. Op sommige fotoos vallen hier de lijnen bijv. niet of nauwelijk op op 1400x1050 scherm (-nog wat taakbalk meuk en venster van app zelf).

[ Voor 16% gewijzigd door freaky op 05-12-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

freaky schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 13:15:
[mbr]Edit: bovenstaande foto's zijn 4MB per stuk in 12 megapixel resolutie. Ik heb de vrijheid even genomen om ze in mijn t.net album te plaatsen in 1280x960 oid, waardoor mensen veel sneller kunnen zien waar het om gaat. Als je dat niet wilt, dan haal ik ze weer weg. Ook zal ik ze over een maand oid weghalen.

http://tweakers.net/ext/f/vWtEPBxoPN1HdSk4A4baKtww/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f/YUIv8EvLEz5QOKtOy24XMgng/full.jpg
[/]
Het nadeel van de verkleining en jpg compressie is dat het voorbeeld kwijt is. Je ziet nu niet meer de interlaced lijnen. Misschien was/is het handiger om er een crop van te maken van een klein gedeelte van de afbeelding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eensch, alleen is het voor mij vanaf deze computer niet mogelijk om even snel een crop te maken... Nu ja, de bedoeling was goed ;)
Pagina: 1