Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Ik heb een MBP late 2008, begin 2009 gekocht (2.4/4gb/320gb).

- safari loopt extreem vaak vast
- blijft een soort transparant meldingsvenster van Messenger venster steeds rechts beneden in Safari staan
- gaat over zijn nek met filmpjes online
- MS office 2008 loopt heel vaak vast
- Mail werkt niet naar behoren
- bij alle bewerkingen soms willekeurig lang wachten, zit naar gekleurd bolletje te staren.

Kortom: draait gewoon voor geen meter!

Mogelijke oorzaken?
- installatie Microsoft Office - Entourage op de achtergrond zorgt voor problemen? (deze wil ik er nog niet direct afpleuren, want dan moet ik direct vervanging hebben voor exchange voor mijn werk etc en heb alles net ingedeeld)
- Windows Media Player 9 geïnstalleerd? (uninstalled, nog steeds sheit)

Kan niet iets anders bedenken dat shit van MS die nu de boel in de war gooit. Echter:
- Geen bijzondere systeemprocessen, andere memory of cpu vretende dingen in Activity monitor;
- Ook na herstart/koude herstart zelfde problemen;

Iemand ideeën?

UPDATE:
- Windows Media Player 9 voor Mac blijkt wel de boosdoener. Na uninstall opnieuw gestart; direct alle problemen voorbij. Excuses voor deze wellicht te snel ondernomen hulpkreet op ons aller GoT.

[ Voor 8% gewijzigd door MacDokie op 05-12-2009 13:25 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianspoelman
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 18:48
Mooi dat je probleem is opgelost, maar nog een tip:

Snow Leopard kan overweg met Exchange, mocht je last hebben van Entourage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Filmpjes online (Met name HD) leiden bij mij ook vaak tot hoge temperaturen (iStat) als ze embedded worden afgespeeld (Firefox/Flash). Afspelen in VLC e.d. leidt niet tot warmte. Had het al met Leopard maar ook met Snow Leopard (clean install). Zal wel normaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 13:35:
Filmpjes online (Met name HD) leiden bij mij ook vaak tot hoge temperaturen (iStat) als ze embedded worden afgespeeld (Firefox/Flash). Afspelen in VLC e.d. leidt niet tot warmte. Had het al met Leopard maar ook met Snow Leopard (clean install). Zal wel normaal zijn.
Yup, Mac Os kan om de een of andere reden niet goed omspringen met flashfilmpjes, daardoor wordt de cpu erg heet. Schijnt inderdaad normaal te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
fabianspoelman schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 13:28:
Mooi dat je probleem is opgelost, maar nog een tip:

Snow Leopard kan overweg met Exchange, mocht je last hebben van Entourage. :)
En vol verwachting klopte mijn hart inderdaad. Totdat ik er achter kwam dat het alleen Exchange 2007 betrof :)

En... inderdaad, dat hij zo moeilijk omgaat met flashfilmpjes, was de reden dat ik d8 goh laat ik WMP proberen, misschien gaat dat dan beter. Niet dus :-)

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domus schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 20:17:
[...]
En... inderdaad, dat hij zo moeilijk omgaat met flashfilmpjes, was de reden dat ik d8 goh laat ik WMP proberen, misschien gaat dat dan beter. Niet dus :-)
WMP is toch alleen voor Windows of niet ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Blijkbaar niet: Klik
:X

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom nou weer WMP op een mac ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 10:11:
[...]

Waarom nou weer WMP op een mac ?
Voor sites die alleen WMP format aanbieden? Maar goed daar zijn al heel lang andere oplossingen voor (Flip4Mac). Dus snap het ook niet. Is de WMP voor Mac OS X vrij nieuw dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:15:
[...]

Yup, Mac Os kan om de een of andere reden niet goed omspringen met flashfilmpjes, daardoor wordt de cpu erg heet. Schijnt inderdaad normaal te zijn.
Thx. Weet ik dat ook weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
-=KICK=-

Help!! Het probleem is zonder aantoonbare reden weer terug gekomen.

- ik zie geen rare processen staan
- als ik reboot is het heel even normaal

In activity monitor zie ik wel erg veel schrijf/leesbewerkingen gaan met hoge pieken. Ik kan alleen niet zien waar het vandaan komt.

Inmiddels heb ik bijna alle programma's eraf gepleurd...

Het stomme is, dat dit nooit zou moeten gebeuren bij een Mac. Ik weet dus ook niet wat ik nu moet doen...

• MacDokie
Nog maar weer een schopje...sorry.

Inmiddels:

- Nieuwe OSX erop (volledige schone install)
- Met Time Machine bestanden teruggezet

Alles liep als een zonneke. Tot ineens vanavond heel even de ellende terugkwam. Het gaat gewoon een hele tijd goed, maar soms ineens begint het weer:

- met diverse intervaltijd hangt het systeem even, als het gaat om bewerkingen met bijvoorbeeld de knoppen rechtsboven (volume, LAN etc) en bij iTunes kotst hij helemaal in performance. Dan is het weer even helemaal weg en kan ik verder. Soms komt het dan direct weer, soms duurt het een uur.

Ik kan hem zo niet naar de Macstore brengen, want nu doet hij het bijvoorbeeld al een hele tijd prima en ben ik bang dat ik hem drie weken kwijt ben, waarna ik hem terugkrijg; probleem niet gevonden.

Zou het de HD zijn? Zo ja, dan plaats ik liever zelf ff een nieuwe. Heb een early unibody met nog een user replace batterij en HD. Iemand anders suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:56
Domus schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:20:
Nog maar weer een schopje...sorry.

Inmiddels:

- Nieuwe OSX erop (volledige schone install)
- Met Time Machine bestanden teruggezet

Alles liep als een zonneke. Tot ineens vanavond heel even de ellende terugkwam. Het gaat gewoon een hele tijd goed, maar soms ineens begint het weer:

- met diverse intervaltijd hangt het systeem even, als het gaat om bewerkingen met bijvoorbeeld de knoppen rechtsboven (volume, LAN etc) en bij iTunes kotst hij helemaal in performance. Dan is het weer even helemaal weg en kan ik verder. Soms komt het dan direct weer, soms duurt het een uur.

Ik kan hem zo niet naar de Macstore brengen, want nu doet hij het bijvoorbeeld al een hele tijd prima en ben ik bang dat ik hem drie weken kwijt ben, waarna ik hem terugkrijg; probleem niet gevonden.

Zou het de HD zijn? Zo ja, dan plaats ik liever zelf ff een nieuwe. Heb een early unibody met nog een user replace batterij en HD. Iemand anders suggesties?
Probeer eens een verse installatie zonder Time Machine backup. Als het probleem zich dan namelijk niet voordoet, valt er ook niks onder garantie, je hebt het zelf immer mbv software veroorzaakt. Doet het probleem zich ook met een verse installatie voor, dan gewoon lekker de APR het uit laten zoeken onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
edit:

D8 dat het mijn monitor was, niet mijn monitor dus.

Het is mijn cheap ass Logitech speakersetje die de boosdoener is denk ik. Kan dat? stop hem erin, instant problemen. Haal hem eruit, instant problemen weg.

Kan dat? Misschien electrische spanning ofzo?

[ Voor 78% gewijzigd door MacDokie op 14-12-2009 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaikees
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 07:48
(jarig!)
Ik heb het ook als ik mijn MacBook op een andere monitor aansluit en zware programma's ga draaien. Bij mij ligt het echter 100% zeker aan de GPU. Het is namelijk een MacBook uit 2006 met de intel GMA 950 chipset. Ik neem echter aan dat jouw MacBook de 9400M heeft??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Maaikees schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:30:
Ik heb het ook als ik mijn MacBook op een andere monitor aansluit en zware programma's ga draaien. Bij mij ligt het echter 100% zeker aan de GPU. Het is namelijk een MacBook uit 2006 met de intel GMA 950 chipset. Ik neem echter aan dat jouw MacBook de 9400M heeft??
Ja maar we hebben het probleem zojuist vastgesteld. Heb net op een ander bureau mijn MBP aan een andere speakerset gehangen, direct zelfde problemen. Het komt dus door de geluidskaart. Of het nu een driver is of niet, het lijkt erop, dat zodra de detectie plaatsvindt van externe speakers, hij problemen gaat geven.

Zit even te twijfelen wat nu te doen.

Pagina: 1