Ik heb een MBP late 2008, begin 2009 gekocht (2.4/4gb/320gb).
- safari loopt extreem vaak vast
- blijft een soort transparant meldingsvenster van Messenger venster steeds rechts beneden in Safari staan
- gaat over zijn nek met filmpjes online
- MS office 2008 loopt heel vaak vast
- Mail werkt niet naar behoren
- bij alle bewerkingen soms willekeurig lang wachten, zit naar gekleurd bolletje te staren.
Kortom: draait gewoon voor geen meter!
Mogelijke oorzaken?
- installatie Microsoft Office - Entourage op de achtergrond zorgt voor problemen? (deze wil ik er nog niet direct afpleuren, want dan moet ik direct vervanging hebben voor exchange voor mijn werk etc en heb alles net ingedeeld)
- Windows Media Player 9 geïnstalleerd? (uninstalled, nog steeds sheit)
Kan niet iets anders bedenken dat shit van MS die nu de boel in de war gooit. Echter:
- Geen bijzondere systeemprocessen, andere memory of cpu vretende dingen in Activity monitor;
- Ook na herstart/koude herstart zelfde problemen;
Iemand ideeën?
UPDATE:
- Windows Media Player 9 voor Mac blijkt wel de boosdoener. Na uninstall opnieuw gestart; direct alle problemen voorbij. Excuses voor deze wellicht te snel ondernomen hulpkreet op ons aller GoT.
- safari loopt extreem vaak vast
- blijft een soort transparant meldingsvenster van Messenger venster steeds rechts beneden in Safari staan
- gaat over zijn nek met filmpjes online
- MS office 2008 loopt heel vaak vast
- Mail werkt niet naar behoren
- bij alle bewerkingen soms willekeurig lang wachten, zit naar gekleurd bolletje te staren.
Kortom: draait gewoon voor geen meter!
Mogelijke oorzaken?
- installatie Microsoft Office - Entourage op de achtergrond zorgt voor problemen? (deze wil ik er nog niet direct afpleuren, want dan moet ik direct vervanging hebben voor exchange voor mijn werk etc en heb alles net ingedeeld)
- Windows Media Player 9 geïnstalleerd? (uninstalled, nog steeds sheit)
Kan niet iets anders bedenken dat shit van MS die nu de boel in de war gooit. Echter:
- Geen bijzondere systeemprocessen, andere memory of cpu vretende dingen in Activity monitor;
- Ook na herstart/koude herstart zelfde problemen;
Iemand ideeën?
UPDATE:
- Windows Media Player 9 voor Mac blijkt wel de boosdoener. Na uninstall opnieuw gestart; direct alle problemen voorbij. Excuses voor deze wellicht te snel ondernomen hulpkreet op ons aller GoT.
[ Voor 8% gewijzigd door MacDokie op 05-12-2009 13:25 ]
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -