Linksys Wrt54gc en thomson 510

Pagina: 1
Acties:

• jorNnn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04-2025
Hallo, Ik heb een Thomson 510 modem/router en een wrt54gc wireless router. Nu werkt dit opzich prima en is er goede internet maar kom ik in de problemen als ik poorten wil openzetten. Dit werkt gewoon niet. Dus zou ik graag de wrt54gc instellen als een accesspoint en de thomson gewoon als router. Nou heb ik overaal al wel gelezen hoe dit moet met ander ip instellen en dhcp server uitzetten en dan de thomson en linksys doormiddel van de lan poorten linken maar ik krijg dan geen internet. Kan iemand hier mij misschien stap voor stap mee helpen?
Groeten Jorn

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01 10:26
koppel de linksys aan je computer en ga via ipconfig /all kijken wat je default gateway is, het zal iets zijn van 192.168.1.1 of 192.168.0.1 en dan kom je in de config van je linksys.

Geef hem een vast ipadres uiten de range van de dhcp server van de thomson 510 (dit kun je controleren door je gewoon aan te melden op je netwerk (zonder de linksys), ook weer ipconfig /all, naar je default gateway gaan via je browser, daar kijken wat de dhcp range is).

geef de linksys dus een vast ipadres buiten de range van de thomson en sluit ze op elkaar aan via elkaars LAN poorten, NIET WAN!!!, gewoon beide op de LAN poort.

en je zegt, ik krijg geen internet. Krijg je wel verbinding met andere computers in het netwerk? welke foutmeldingen krijg je, enz enz... iets meer info.

[ Voor 11% gewijzigd door Mathieuh op 05-12-2009 13:10 ]