mx1.tweakers.net -> 451 Recipient is busy

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:12
Ik heb ongeveer een uur geleden het mailtje naar "sinterklaas" gestuurd.
Echter zie ik dat hij nog steeds in mijn queue blijft hangen met de melding:
(host mx1.tweakers.net[213.239.154.6] said: 451 Recipient is busy, please try again later. (in reply to RCPT TO command))
De melding zegt natuurlijk genoeg. :)

Ik weet niet of jullie hiervan op de hoogte zijn, je zou namelijk denken dat de mx-servers die mailtjes wel vlot kunnen afhandelen. Zit er een rate limiter op die mailbox ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Ik begrijp niet waarom er niet een formuliertje in elkaar is gezet.
Heeft alleen maar voordelen:
- Bevestiging van ontvangst
- Opslag in database
- Gebruikergegevens kunnen aangevuld worden met adresgegevens
- Er kan maar 1x meegedaan worden
- Valsspelen wordt moeilijker gemaakt (als ik er zo over nadenk zou je best makkelijk kunnen valsspelen, het is ook makkelijk te herkennen maar dan moet degene die over de mailbox gaat goed opletten)
- Mensen die geen account hebben, kunnen onmogelijk meedoen
- Statistieken zijn eenvoudig op te bouwen

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Ik deel de meeste punten van je mening wel, maar ze zijn immers gestart met een mail-actie ipv formulier. Dat omgooien doen ze niet zomaar.
Rob schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 12:37:
- Gebruikergegevens kunnen aangevuld worden met adresgegevens
Dat is nooit de bedoeling hiervan. De gegevens zijn enkel voor de actie. Aannemend dat deze na afloop verwijderd worden.

Verder staat de mail nog steeds in mijn mailqueue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Sypher schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 12:32:
Ik heb ongeveer een uur geleden het mailtje naar "sinterklaas" gestuurd.
Echter zie ik dat hij nog steeds in mijn queue blijft hangen met de melding:
Onze spambakken doen ff suf, we zijn ernaar aan het kijken :)

edit:
Zou gefixed moeten zijn, ik zie nu ook weer email binnen rollen :)

[ Voor 11% gewijzigd door moto-moi op 05-12-2009 13:02 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Thanks for the reply, moto :)

Ik zal eens re-queuen om te zien wat hij nu doet.

... Done, geen verschil. Zelfde melding. :'(

Na een aantal requeues en zelfs aanpassing van /etc/hosts zodat de .5 hem zou oppakken lijkt het er op dat de mail weg is. :)

[ Voor 103% gewijzigd door Sypher op 05-12-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moto-moi schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 12:57:
edit:
Zou gefixed moeten zijn, ik zie nu ook weer email binnen rollen :)
$ postqueue -f

En het werkt inderdaad :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 17:23

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik ben er niet helemaal zeker van dat een en ander gerelateerd is, maar als ik op dit moment e-mail probeer te sturen aan pricewatch@tweakers.net, dan krijg ik de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://home.orion84.nl/pub/smtp-error.png

Is er weer wat brak @ spambakken (gezien weer die 451 code?) of is dit wat anders?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is greylisting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Arno

PF5A

Lama, verkeerd gelezen :P

[ Voor 91% gewijzigd door Arno op 07-12-2009 18:38 ]

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ah, na wat overleg met Arno, die de SMTP server (deepspace in de screenshot) via welke ik mail beheert, snap ik nu wat er aan de hand was:

- Ik mail met afzender orion84 apeding tweakers.net naar een of ander adres
- SMTP server @ deepspace wil sender verification doen en probeert dus of ie mail kan afleveren bij orion84 apeding tweakers.net
- dat wordt geweigerd door mx1.tweakers.net vanwege greylisting
- deepspace weigert mail namens orion84 apeding tweakers.net te verzenden omdat hij de sender niet kan verifieren

Anyway, aangezien die SMTP toch authenticated is kon sender verification wel uit en werkt het inmiddels dus weer wat mij betreft.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:18:
- Ik mail met afzender orion84 apeding tweakers.net naar een of ander adres (via SMTP server @ deepspace blijkbaar)
En toen ging Tweakers.net SPF-records gebruiken en werden al jouw mailtjes als spam gezien.

[ Voor 7% gewijzigd door Osiris op 07-12-2009 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Osiris schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:24:
[...]

En toen ging Tweakers.net SPF-records gebruiken en werden al jouw mailtjes als spam gezien.
Mijn mailtjes niet, blijkens het feit dat alles nu weer gewoon werkt, maar deepspace doet net alsof ie een mailtje wil sturen aan orion84 apeding tweakers.net, om te checken of dat adres wel een echt adres is en geen fake sender. En dat "mailtje" werd dus inderdaad geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Orion84 schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:29:
[...]

Mijn mailtjes niet, blijkens het feit dat alles nu weer gewoon werkt, maar deepspace doet net alsof ie een mailtje wil sturen aan orion84 apeding tweakers.net, om te checken of dat adres wel een echt adres is en geen fake sender. En dat "mailtje" werd dus inderdaad geblokkeerd.
NU niet nee, maar als een Tweakers.net systeembeheerder denkt: 'jeetje, ik vind SPF wel hip, laat ik dat eens implementeren', dan kúnnen spam-filters zeggen: "sorry, maar het IP van de deepspace-mailserver wordt niet opgegeven als toegestaan IP voor het domein Tweakers.net, dus jij bent spam".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

O, dan begreep ik je verkeerd.

Maar dan vind ik SPF een faalconstructie, maar laten we die discussie niet hier gaan voeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Het is verder inderdaad wel een ander (offtopic) verhaal :P Enige wat ik mee probeerde te geven: jezelf voordoen als persoon A van domein B, zonder dat je van B's mailservers gebruik maakt kán eventueel (in de toekomst) problemen opleveren. :)

Kun je niet gewoon met sender authentication van Tweakers.net's mailservers gebruik maken?

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 07-12-2009 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Arno

PF5A

Ik geloof niet dat dat snel gaat gebeuren :P

Meeste modjes zullen ergens de mailserver van hun provider gebruiken :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Afaik stelt Tweakers.net geen SMTP server beschikbaar via welke ik kan mailen (sowieso is mijn @tweakers.net adres slechts een forwarder, voor zover dat uitmaakt), maar wellicht dat ik iets gemist heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Zij 'geven' jou een email-adres (forwarder of niet). IMO moeten ze dan ook het versturen somehow faciliteren. Ook al maken ze geen gebruik van SPF.

Ik kan ook wel namens orionachtenveertig apenstaartje tweakers dot net mail gaan versturen. Zolang er niet een eenduidige controle op de sender is, is dat allemaal zo lek als een mandje.

En daarvoor heb je dan weer SPF (is niet echt bedoeld als sender-authentication, maar helpt wel mee IMO) en DKIM enzo

[ Voor 9% gewijzigd door Osiris op 07-12-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Als je inderdaad voor elk afzenderdomein wat je gebruikt netjes een bijbehorende authorized mailserver hebt die je vanaf overal kan bereiken, dan is het een mooi concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Osiris schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:24:
[...]
SPF is geen optie, aangezien wij er niet op zitten te wachten om een smtp account voor elke gebruiker met een @tweakers.net adres mogelijk te maken :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Tja, ik weet niet hoe dat in Exim gaat, maar Postfix + MySQL is echt een peuleschil :P Hoef je niet voor elke mail-user een local account aan te maken, maar alleen een row in de MySQL-table :)

Mgoed, ik snap de beperkingen van jullie kant, 't was meer een heads-up om eventueel rekening mee te houden bij bijvoorbeeld andere domeinen die wél van SPF gebruik maken, zoals Google. Al gebruiken die weer de "~all" ipv "-all", dus 'loose' ipv 'strict'. Dus je kunt je afvragen hoe nuttig dát dan weer is :P Oh en voor het gmail.com-domein zelfs "?all"

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 07-12-2009 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-09 16:13

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het is wel mogelijk (we gebruiken ook postfix + mysql), en het staat ook aan voor een paar gebruikers, maar we willen niet dat het voor iedereen aanstaat.

Overigens zijn de mx1/mx2 een appliance van spamexperts.com waar we niet bijzonder veel invloed op kunnen uitoefenen (kan wel, maar daar worden ze vast niet blij van, en het is bij de eerstvolgende maintenance vast weer teruggedraait). Voor dit adres hebben we iig tijdelijk greylisting en filtering uitgezet, dus je kan het wat meer spammen ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Kees op 07-12-2009 21:33 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat greylisting en filtering was iets nieuws of zo?

Naja, het was op zich vanaf "deze" kant al opgelost door sender verification uit te schakelen, maar als ik het goed begrijp dan zou Arno evt. sender verification weer in kunnen schakelen zonder dat mijn mails daardoor geweigerd worden?

Pagina: 1