Toon posts:

OCZ Agility + 2X Samsung Spinpoint (RAID 0)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden van het forum,

Ik zit met de volgende opstelling;

- 1x OCZ Agility EX Series - Vast station - 60 GB - intern - Slim Line - SATA-300 -buffer: 64 MB
- 2X Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Op dit moment heb ik op de OCZ Windows 7 (64bits) geïnstalleerd. De overige 2 Samsungs wil ik graag in Raid0.

Dit moet toch kunnen lijkt me? Ik zit echter met het volgende. Volgens Asus (Asus P6T Motherboard) moet ik eerst de Raid 'activeren':

'You must set the RAID item in the BIOS Setup before you can create a RAID set(s). To do this:

1. Enter the BIOS Setup during POST.

2. Go to the Main Menu, select Storage Configuration, then press <Enter>

3. Select the item Configure SATA As, then press <Enter> to display the configuration options.

4. Select RAID from the Configure SATA As item options, then press <Enter>.

5. Save your changes, then exit the BIOS Setup

Dat heb ik gedaan. Gevolg; Mijn Windows 7 wil niet meer booten (herstart elke keer tijdens het laden).

Hoe kan ik dat nu toch precies werkende krijgen?

Moet ik tijdelijk mijn OCZ even uitschakelen en dan een Raid0 creëren voor die 2 Samsungs en vervolgens the setting weer terug zetten naar IDE?

Ben benieuwd naar de reacties, bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee?

Dan kan ik namelijk beginnen met of Windows opnieuw te installeren of wellicht een andere oplossing proberen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit kan twee dingen betekenen. De bootvolgorde staat niet juist of de SSD zit ook op een van de poorten van de RAID controller. Aangezien je de RAID controller nu pas inschakelt is het best mogelijk dat Windows deze nog niet herkent, waardoor de bootloader de systeem bestanden niet meer kan vinden.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/