UPS en ADSL

Pagina: 1
Acties:

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-10-2025
Ik heb nu alle pc's e.d. achter een UPS :)

Behalve mijn laserprinter (Zie o.a. hier) en de adsl aansluiting.

Nu zit er op de UPS een aansluiting voor telefonie, echter wat is beter de UPS voor of na de splitter? :?

Hoe kan ik een laserprinter beschermen tegen overspanning en spanningspieken?

Geen idee of de vraag hier thuis hoort...

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:27
Na de splitter denk ik, lijkt me niet handig om je internetdata erdoorheen te gaan gooien.
Persoonlijk heb ik die telefonie aansluiting helemaal niet aangesloten aangezien de bekabeling ondergronds is in NL qua telefoon. Dus erg snel zal je daarop niet last hebben van onweerinslag. De laserprinter is denk ik te zwaar om eraan te hangen (om welke UPS gaat het ?) en die zou ik dus aansluiten (mits aanwezig) de overspanning only uitgangen van je UPS.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• HeSitated
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-10-2025
Jim423 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 12:14:
Na de splitter denk ik, lijkt me niet handig om je internetdata erdoorheen te gaan gooien.
Ik was benieuwd of iemand hier ervaringen mee had..
Persoonlijk heb ik die telefonie aansluiting helemaal niet aangesloten aangezien de bekabeling ondergronds is in NL qua telefoon. Dus erg snel zal je daarop niet last hebben van onweerinslag.
Het ging me meer om het principe, je weet wel: wet van Murphy.... :)
De laserprinter is denk ik te zwaar om eraan te hangen (om welke UPS gaat het ?)
Ik heb een DLA1500I (kast:server/router/telefoon) en een 1500SC (werkstation)
en die zou ik dus aansluiten (mits aanwezig) de overspanning only uitgangen van je UPS.
Trekken die wel die zware belastingen dan?

• Jim423
Juist ja..
En ja die trekken gewoon zware belasting dacht tot 10 of 16A.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-03 13:13
dat kan wel eens een hele korte autonmie tijd worden dan.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Laserprinter moet je er niet aanhangen, dan krijgt je UPS elke keer zo'n opdonder dat hij in de overload schiet, en al je apparatuur uitzet, lijkt me niet echt handig :P

• Jim423
Als je UPS zwaar genoeg is kan het gewoon hoor.
Hij krijgt ook een opdonder als je je pc aanzet :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Mijn APC SmartUPS 700VA vond het iig niet leuk toen ik mijn HP LaserJet 4000T er aan hing :P Die ging wel degelijk in de overload en liet een hoop gepiep horen om te laten merken dat hij het er niet mee eens was :P

Maar dan nog, waarom zou je een laserprinter aan een UPS willen hangen? Het verkort je looptijd namelijk, aangezien een laserprinter veel stroom verbruikt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De meeste huis-tuin-en-keukenups'en hebben een of twee uitgangen die niet op de batterij hangen maar wel voor overspanning e.d. beschermd zijn. Dat is eigenlijk bijna speciaal om je printer op aan te sluiten. Dat ding daarin proppen dus. Als jouw UPS dat niet heeft, een stekkerblok kopen die tegen overspanning beveiligd is.

Qua de telefoonlijn: ervoor natuurlijk. Anders fry je nog steeds vanalles.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
ThinkPadd schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:21:
Laserprinter moet je er niet aanhangen, dan krijgt je UPS elke keer zo'n opdonder dat hij in de overload schiet, en al je apparatuur uitzet, lijkt me niet echt handig :P
Kan wel, bij APC staat er meestal iets op van 'do not connect laserprinters on ups smaller than 1400VA'

Of het slim is is een 2e, als je net een printje doet tijdens stroomuitval gaat het hard met je accu... Ik zou het iig niet aanraden.

Overigens gold hetzelfde 'vroeger' ook voor CRT monitoren. Ik kan me nog een moment herinneren dat ik dat ontdekte....

met je dronken kop om 03.00 thuiskomen, stroom valt op dat moment uit, je hoort je servers draaien, je denkt: ach, kan zaklamp niet vinden, naja scherm geeft ook licht... je strompelt naar scherm, drukt m aan, hoort n 'plof' (degauss) en ziet/hoort alles stil worden
Pagina: 1