Media Center op Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb net een nieuwe Radeon HD4550 gekocht voor mijn media center. Dit omdat het een low profile kaart is met een passive koeler en hdmi. Ideaal voor mijn media center dus.

Nu zie ik dat ik het beeld niet op 100hz kan krijgen. Is daar een truckje voor. Ik heb namelijk we een 1080p 100hz tv dus het zou mooi zijn als dat mogelijk is.

Daarnaast komt het beeld een beetje korrelig over. Afspelen van films is strak maar de teksten van explorer, menu e.d. is niet heel scherp. Op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-07 21:14

WPN

wat heb je zelf al gedaan?

nieuwste drivers?
met resolutie zitten spelen?

mogelijk dat de kaart voor de hd resolutie de 100hz niet ondersteunt, dan zal het niet gaan werken natuurlijk

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATI Tray Tools?, werkte bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb de laatste drivers geinstalleerd en daarmee kon ik het scherm beeldvullend maken...

En van andere forums heb ik begrepen dat je hem gewoon op 50hz kan zetten en dat de tv zelf voor 100hz zorgt. Kan iemand dat bevestigen?

Ik merk toch wel dat 1080p een zware opgave is voor een pc en videokaart. Het houd nu niet over volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:25
Je videokaart hoeft niet op 100Hz te draaien. Dit is een taak van je TV. De meeste films draaien op 24Hz en dit zou je ook op je pc moeten instellen dan. De TV (als die dit ondersteund) maakt hier dan zelf bijvoorbeeld 48, 72 of 96Hz van, waardoor je dus geen judder hebt.
kbloem schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:35:
Ik heb de laatste drivers geinstalleerd en daarmee kon ik het scherm beeldvullend maken...

En van andere forums heb ik begrepen dat je hem gewoon op 50hz kan zetten en dat de tv zelf voor 100hz zorgt. Kan iemand dat bevestigen?

Ik merk toch wel dat 1080p een zware opgave is voor een pc en videokaart. Het houd nu niet over volgens mij...
Speel je wel films af met DXVA? Dat is wel nodig om de UVD chip van de videokaart te gebruiken. Hiermee zou je (afhankelijk van de processor) tussen de 2 en 10% cpu usage moeten hebben.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/