• Gerrit88
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-02 15:31
Van de week heb ik een SBS 2008 server opnieuw gestart voor het installeren van updates en het doorvoeren van een aantal wijzigingen in de configuratie (GPO). Na de reboot doen zich een aantal problemen voor, nmlk:
- Op de client pc's kan ik niet meer inloggen met het netwerkbeheer account, ik krijg dan de melding dat gebruikersnaam en wachtwoord niet geldig zijn.
- Via een VPN verbinding met de router kan ik RDC opzetten maar krijg na een aantal seconden een foutmelding over het mislukken van het encrypten van gegevens, de verbinding wordt verbroken.
- De gerbuikers kunnen nog wel inloggen maar krijgen geen toegang tot netwerk shares op de server waar ze wel bij zouden moeten kunnen
- Het opstarten van de clients duurt lang, de pc (Vista) blijven lang in het scherm "een ogenblik geduld..", voor het inlogscherm komt, hangen.

Op de server zelf kan ik overigens wel met het netwerkbeheeraccount inloggen.

Helaas kan ik middels GOT, google etc nog niet tot een oplossing komen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij is alles - behalve puntje 1 - terug te brengen tot een slechte / geen netwerkverbinding.

Voor het niet werken van de remote desktop connectie, werkt die heel even wel (en krijg je bv. het logon scherm al te zien), of wordt de verbinding nooit opgezet?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou eens inloggen op de console van de machine zelf en daar eens gaan spitten in welke updates er nou daadwerkelijk geinstalleerd zijn en nalopen of daar niet iets veranderd is in, bijvoorbeeld, ForeFront?

Verder ruik ik een klein stukje problemen met authenticaties (Kerberos / GPO's) dus het advies om de eventlogs eens heel minitueus te gaan bekijken en die eens door Bing te trekken als er warnings of errors zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RedGolf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:36
Ben nog maar een beginnend SB2008 gebruiker, maar ik heb ondertussen wel geleerd dat de Firewall een lastig ding kan zijn. Of het verantwoord is weet ik niet, maar je kan hem even uit zetten en kijken of het dan over is. Zo ja kun je met bv SCW (Wizzard beveiliging configuren) de boel nalopen, wat best even wat tijd kost (programma zoeken->scw).

Nibe S2125-12, SMO S40, ELK9, Vloerverwarming+radiatoren Enphase 7560Wp, ABB SCU200

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Op een LAN kan je best de firewall uitzetten mits er geen transparant proxy ofzo staat te draaien. Maar ja, algemeen gezegd: serverbeheerders weten zelf ook wel of ze een security-measure tijdelijk wel/niet kunnen gebruiken om troubleshooting te bevorderen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Gerrit88
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-02 15:31
Allemaal bedankt voor het meedenken, het probleem is inmiddels opgelost. Het waren geen slechte netwerkverbindingen maar een Norton end point protection die de login requests tegen bleek te houden. Dit configureren hielp enorm!

Bedankt allemaal!
Pagina: 1