Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Krijg via Vodafone te horen dat zij de N900 nog niet ondersteunen voor het internet.
Zijn er andere oplossing totdat Vodafone hier wel werk van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom op GoT coden900!

Het is raadzaam aan te geven wat je zelf zoal hebt gedaa om tot een oplossing te komen, zodat wij je beter advies kunnen geven. We hebben geen glazen bol namelijk ;)

Ik neem aan, dat je handmatig een APN kunt aanmaken met de gegevens van vodafone mobiel internet? Wat krijg je voor foutmeldingen? Heb je proxy uitgezet (aanrader)?

Kortom; geef ons wat meer info :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

welke apn instellingen heb je ingevoerd?

meestal is dat 't volgende;
apn; live.vodafone.com
user; vodafone
pass; vodafone

echter moet ik bekennen dat ik de N900 tot heden niet in mijn handen heb gehad

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van alles al geprobeerd, deels met instellingen van mijn "oude" E71.
Ook met en zonder Proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er zelf ook aan te denken om vodafone te nemen, maar is het signaal van vodafone wel goed ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 02:03:
Van alles al geprobeerd, deels met instellingen van mijn "oude" E71.
Ook met en zonder Proxy.
Geef dan eens aan wat er precies niet goed gaat, en waar je zelf denkt dat het aan ligt. Dat kleine beetje zelfinitiatief verwachten we hier wel namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:37:
Ik zit er zelf ook aan te denken om vodafone te nemen, maar is het signaal van vodafone wel goed ??
Beetje topickaping dit, he ;)... Ja, dat signaal is goed; ze hebben alleen de afgelopen weken wat problemen met het onderhoud gehad...maar goed, dat is voor het eerst in jaren (zit als sinds Libertel, `98 bij ze ;) ).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn N900 draait prima op Vodafone, kaartje erin en als hij vraagt om welke verbinding te kiezen staat er al Vodafone GPRS in de lijst.
Laat je niet misleiden door dat GPRS want zoals gewoonlijk pakt hij netjes 3,5G.
Ook met mijn T-Mobile (Iphone) kaartje werkt hij als een trein, geen instellingen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N900 en Vodafone is geen succes. het werkt wel maar Vodafone blokkeerd van alles. Voip werkt niet (en mag niet), word zelfs gescrambled. MSN werkt geregeld niet en als je je N900 normaal gebruikt verbruik je al snel 100mb aan data per dag. Dit is veel meer dan de fup van vodafone toestaat. Heb mijn contract verlenging geannuleerd en ben naar t-mobile inclusief web en walk plus overgestapt. Hier mag je wel voipen, tethering word getolereerd geen geblokkeerde poorten en geen fup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix303
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 16:00
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:14:
N900 en Vodafone is geen succes. het werkt wel maar Vodafone blokkeerd van alles. Voip werkt niet (en mag niet), word zelfs gescrambled. MSN werkt geregeld niet en als je je N900 normaal gebruikt verbruik je al snel 100mb aan data per dag. Dit is veel meer dan de fup van vodafone toestaat. Heb mijn contract verlenging geannuleerd en ben naar t-mobile inclusief web en walk plus overgestapt. Hier mag je wel voipen, tethering word getolereerd geen geblokkeerde poorten en geen fup.
kan iemand anders dit ook bevestigen?, want ik heb een nieuw Vodafone abonnement afgesloten icm de N900 en hoop toch minimaal gewoon VOIP te kunnen gebruiken (een van de redenen om voor deze telefoon te gaan).

hoe is überhaupt de internetsnelheid van Vodafone en is die FUP ook met Zorgeloos Internet Totaal zo laag?

[ Voor 6% gewijzigd door Felix303 op 07-12-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Felix303 schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:25:
[...]

kan iemand anders dit ook bevestigen?, want ik heb een nieuw Vodafone abonnement afgesloten icm de N900 en hoop toch minimaal gewoon VOIP te kunnen gebruiken (een van de redenen om voor deze telefoon te gaan).
Sorry dat het misschien wat lullig klinkt, maar waarom heb je dan een Vodafone abonnement afgesloten? Het staat al heel erg lang duidelijk in de algemene voorwaarden dat het niet mag. Dat het tot voor kort wel kon en schijnbaar nu niet meer (of moeilijker) is eigenlijk niet van belang, je hoort je aan de algemene voorwaarden te houden van je aanbieder.

Je kan trouwens dan nog steeds prima VoIP gebruiken op je N900, alleen misschien niet over je vodafone dataverbinding, maar via Wifi werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felix303
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 16:00
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:32:
[...]

Sorry dat het misschien wat lullig klinkt, maar waarom heb je dan een Vodafone abonnement afgesloten? Het staat al heel erg lang duidelijk in de algemene voorwaarden dat het niet mag. Dat het tot voor kort wel kon en schijnbaar nu niet meer (of moeilijker) is eigenlijk niet van belang, je hoort je aan de algemene voorwaarden te houden van je aanbieder.

Je kan trouwens dan nog steeds prima VoIP gebruiken op je N900, alleen misschien niet over je vodafone dataverbinding, maar via Wifi werkt het prima.
nee hoor klinkt niet lullig, maar ik ben voor Vodafone gegaan omdat ik ervan uit ging dat dit qua internet snelheid en algehele betrouwbaarheid een van de beteren was, en een paar maanden geleden wist ik niet dat VOIP niet zou zijn toegestaan. Trouwens, er zijn er niet veel over als je dat wel wilt volgens mij. En ik wil eventueel best internet totaal Blox nemen, waarmee het wel mag.

Verder zit mijn vriendin ook bij Vodafone, wat dan geloof ik weer voordeliger is als je mekaar belt, wat we nogal vaak doen :P

Inderdaad, thuis gewoon WIFI dus zo heel erg is het eigenlijk ook weer niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Felix303 op 07-12-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:14:
Volgens mij moet vodafone gewoon MSN leveren. Dat vodafone blijkbaar vaak storingen heeft is wellicht een reden om te klagen. Volgens mij moet MSN en chatten gewoon kunnen. Zoniet dan bij vodafone klagen. (ik geef toe dat klagen bij telecom aanbieders soms weinig effect heeft, maar met genoeg publieke druk veranderen ze hun gedrag wel).

Dat je met een N900 al snel aan 100MB per dag zit is echt onzin. Dat hangt volledig van je gebruikerspatroon af. De meeste mensen zijn het meerendeel van de tijd thuis of op het werk/studie, en dan kan je wellicht een locale wifi verbinding gebruiken. Verder hangt het sterk af wat je doet met je N900. Internet filmpjes kijken, streaming audio/video en VoIP over je mobiele data verbindingen tikt hard aan, maar gewone webpaginas, chat en email echt niet.
Ik gebruik letterlijk al jaren breedband mobiel internet op Internet Tablets, smartphones en nu dus de N900.
Mijn gebruik zit altijd tussen de 70 en 350 MB per maand. Ik gebruik de apparaten echt heel veel, maar dus meestal op wifi en beperk me zo veel mogelijk tot chat, browsen en email als ik op mijn mobiele dataverbinding zit.
Dan ben je toch altijd online, lekker goedkoop, en blijf je makkelijk binnen de fair-use policy van je de mobiele aanbieders, en dus nooit problemen/boze brieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al jaren vodafone inc internet blox, altijd voip gebruikt op mijn toestellen, maar sinds 4 dagen heb ik ook N900 . Maar nu kan ik geen skype gebruiken via vodafone netwerk krijg allen rare geluiden als ik iemand probeer te bellen. Via wifi of andere provider(t-mobile) werkt het prima. Ik heb vaandag naar vodafone gebeld om te vragen waar ligt probleem aan, ik heb geen duidelijke antwoord gekregen van hun. Volgens jongen van de klantenservice kon ik het beste voip blox nemen voor 5 euro meer per maand waardoor ik voip kan gebruiken en meer data heb per maand.

Wat ik raar vind is dat ik wel kan bellen via skype allen krijg rare geluiden in plaats van een stem. Je zou zeggen dat ze port van skype blokkeren maar skype gebruikt port 80, meeste internet verkeer gaat via port 80 dus dan zouden we geen internet hebben.

Het lijkt meer dat ze pakket van skype proberen te blokkeren.

P.S. MSN werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 22:16
Je kan natuurlijk ook alles gaan tunnelen, moet vast mogelijk zijn met de N900 ;)
Als alles SSL is ziet vodafone ook geen verschil meer tussen VOIP traffic en web traffic ;)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-08 18:26
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:02:
Ik heb al jaren vodafone inc internet blox, altijd voip gebruikt op mijn toestellen, maar sinds 4 dagen heb ik ook N900 . Maar nu kan ik geen skype gebruiken via vodafone netwerk krijg allen rare geluiden als ik iemand probeer te bellen. Via wifi of andere provider(t-mobile) werkt het prima. Ik heb vaandag naar vodafone gebeld om te vragen waar ligt probleem aan, ik heb geen duidelijke antwoord gekregen van hun. Volgens jongen van de klantenservice kon ik het beste voip blox nemen voor 5 euro meer per maand waardoor ik voip kan gebruiken en meer data heb per maand.

Wat ik raar vind is dat ik wel kan bellen via skype allen krijg rare geluiden in plaats van een stem. Je zou zeggen dat ze port van skype blokkeren maar skype gebruikt port 80, meeste internet verkeer gaat via port 80 dus dan zouden we geen internet hebben.

Het lijkt meer dat ze pakket van skype proberen te blokkeren.

P.S. MSN werkt ook niet.
Ik heb ook al een hele tijd vodafone. Ik heb totaal geen problemen, het is lekker snel op me iPhone. Ik gebruik geen voip. Maar MSN regelmatig en gebruik internet tethering. Gebruik gemiddeld tussen de 1 en 2 gig per maand maar tot op heden nog geen problemen gehad.
Pagina: 1