Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Afbeeldingen printen/afdrukken in eigen ingestelde formaat?

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Jahoor ik hem weer te snel ja gezegt tegen iemand of "ff" iets te doen...

Om een lang verhaal kort te maken moet ik voor iemand 4 foto's afdrukken die aan elkaar staan, Ok das niet zo moeilijk dacht ik.
Ik heb de 4 foto's aan alkaar gezet zodat het 1 afbeeldingsbestand is, de gewenste afmeting die het moest worden is 25mm hoog en 8cm lang.
Dit was geen probleem tot ik het hele boeltje wilde afdrukken.

Mijn HP printer is zo eigenwijs om mij een aantal afdruk opties te geven, maar afdrukken in origineel formaat zit daar niet bij.

Hoe kan ik een afbeelding afdrukken in het formaat dat ik wil...?

Na wat zoeken heb ik het tooltje "The Gimp" zien vallen maar daar snap ik echt de ballen niet van als ik dat download dus ik zoek aan makkelijkere tool hiervoor.
Anno 2009 moet het toch mogelijk zijn om een formaat af te drukken zonder al te veel problemen...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welk programma gebruik je? Ik kan me niet voorstellen dat de printer het zo instelt, eerder klinkt het als een bagger programma. Probeer eens Irfanview, maar ook The Gimp kan het als je je er een beetje in verdiept.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• crack_en_hack
Ik gebruik gewoon de afdruk optie in Windows, Ik ga eens met Irfanview stoeien maar mocht er iemand nog een tooltje of oplossing weten dan hoe ik mij aanbevolen...
Het lijkt me dat die afdruk opties in Windows wel iets uitgebreider kunnen...

Alvast bedankt voor de hulp zover _/-\o_

[ Voor 71% gewijzigd door crack_en_hack op 05-12-2009 01:01 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, de afdrukfunctie in Windows is alleen voor de hoogstnoodzakelijke dingen, niet voor dit soort dingen. Irfanview is niet moeilijk, en laten we wel wezen, 5 minuten uitproberen moet meer dan genoeg zijn.

Of de volgende keer niet iets toezeggen als je niet weet dat je het kunt ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Als ik even snel iets moet afdrukken met de juiste afmetingen, klinkt enorm dom :$ ik weet het ...

Even Microsoft Word openen (mocht je dat natuurlijk geïnstalleerd hebben), afbeeldingen invoegen, formaat instellen en voila :P Maar je bent altijd zeker dat 5 cm dan ook 5 cm is bvb

• crack_en_hack
Irfanview did the trick d:)b

Vooralsnog ben ik opzoek naar een goed printprogramma dit dit ook kan, iemand ideeën...?

Pagina: 1