Beste tweakers,
Al tijden denk ik er over om een stukje externe opslag toe te voegen aan mijn thuisnetwerkje.
Nu ik enkele drukke weken op het werk achter de rug heb (en nog enkele in het vooruitzicht) leek mij dit een mooi moment om mijzelf eens te trakteren op een leuke uitbreiding binnen het netwerk.
Enfin. Ik zoek de mogelijkheid tot een stukje opslag (ik zat zelf te denken aan +/- 2 tb) om deel te nemen aan mijn netwerk. Aangezien de opslag grotendeels gebruikt zal worden voor films, muziek en foto's lijkt het mij aardig dat ik opgeslagen media ook kan koppelen aan mijn tv. Verder zou ik graag zien dat de opslagruimte op een later tijdstip nog verder uitgebreid kan worden. Nou zat ik zelf te denken aan de volgende mogelijkheden, mijn vraag alleen, wat raden jullie mij aan?
De volgende opties had ik zelf in gedachten:
1. externe hdd achter de pc gooien
voordeel: goedkoopste oplossing
nadeel: pc moet continu aanstaan terwijl het niet de meest zuinige configuratie is
2. Htpc bouwen
voordeel: kan als download server fungeren + uitbreidbaar
nadeel: duur in aanschaf
3. netwerk schijfje koppelen aan Xbox
voordeel: relatief goedkoop
nadeel: het werken via een omweg + weinig uitbreid mogelijkheden
4. mediaspeler inc. hdd
voordeel: niet extreem duur + aio oplossing
nadeel: niet uitbreidbaar
5. netwerk schijfje via usb naar de tv
voordeel: makkelijk + goedkoop
nadeel: geen uitbreidingsmogelijkheden + browsen met mijn afstandsbediening is bepaald geen pretje
Toevallig mede-tweakers hier die al eerder met een dergelijk dilemma gezeten hebben?
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Alvast bedankt,
Al tijden denk ik er over om een stukje externe opslag toe te voegen aan mijn thuisnetwerkje.
Nu ik enkele drukke weken op het werk achter de rug heb (en nog enkele in het vooruitzicht) leek mij dit een mooi moment om mijzelf eens te trakteren op een leuke uitbreiding binnen het netwerk.
Enfin. Ik zoek de mogelijkheid tot een stukje opslag (ik zat zelf te denken aan +/- 2 tb) om deel te nemen aan mijn netwerk. Aangezien de opslag grotendeels gebruikt zal worden voor films, muziek en foto's lijkt het mij aardig dat ik opgeslagen media ook kan koppelen aan mijn tv. Verder zou ik graag zien dat de opslagruimte op een later tijdstip nog verder uitgebreid kan worden. Nou zat ik zelf te denken aan de volgende mogelijkheden, mijn vraag alleen, wat raden jullie mij aan?
De volgende opties had ik zelf in gedachten:
1. externe hdd achter de pc gooien
voordeel: goedkoopste oplossing
nadeel: pc moet continu aanstaan terwijl het niet de meest zuinige configuratie is
2. Htpc bouwen
voordeel: kan als download server fungeren + uitbreidbaar
nadeel: duur in aanschaf
3. netwerk schijfje koppelen aan Xbox
voordeel: relatief goedkoop
nadeel: het werken via een omweg + weinig uitbreid mogelijkheden
4. mediaspeler inc. hdd
voordeel: niet extreem duur + aio oplossing
nadeel: niet uitbreidbaar
5. netwerk schijfje via usb naar de tv
voordeel: makkelijk + goedkoop
nadeel: geen uitbreidingsmogelijkheden + browsen met mijn afstandsbediening is bepaald geen pretje
Toevallig mede-tweakers hier die al eerder met een dergelijk dilemma gezeten hebben?
Ik ben benieuwd naar jullie meningen.
Alvast bedankt,
[ Voor 5% gewijzigd door Switchie op 04-12-2009 23:44 . Reden: Schiet me nog een optie te binnen aangezien mijn tv ook over usb beschikt ]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren