KPN Xperia Box Speedtouch wl780

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlietZ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:07
Hello everyone (:

sinds kort heb ik een nieuwe xperia box van KPN ontvangen, De Thomson Speedtouch WL780 om precies te zijn. Hiervoor had ik een ouder modem, (zonder wifi en telefonie e.d erin) maar deze is helaas kapot vandaar dat we een nieuwe hebben gekregen.
maar nu loop ik tegen een paar problemen op
via mijn oude configuratie met een Linksys Wireless wrt54G router, en Linksys Wireless-G Travel Router had ik gewoon draadloos internet en nergens last van.
maar nu met deze nieuwe box loop ik alsmaar tegen problemen op.

allereerst het welbekende NAT probleem. Deze staat standaard op Closed. Nu heb ik de UPnP al op ''ja'' gezet,
Afbeeldingslocatie: http://i605.photobucket.com/albums/tt138/BlietZrob/Naamloos1.png

de op internet gevonden poorten heb ik nu ook open gezet om bijvoorbeeld (Modern Warfare 2) te kunnen spelen.
Het enige verschil is dat mijn NAT nu op STRICT staat en dat ik nog geen verbinding kan maken

De poorten die ik open moet zetten volgens verschillende websites:
Afbeeldingslocatie: http://i605.photobucket.com/albums/tt138/BlietZrob/Naamloos2.png

Afbeeldingslocatie: http://i605.photobucket.com/albums/tt138/BlietZrob/Naamloos3.png

Verder werkt mijn Linksys Wireless-G Travel Router ook niet meer naar behoren (is een klein linksys apparaatje wat je op een plaats aan sluit op je netwerk kabel en deze zorgt dan zelf voor een klein draadloos netwerk in die buurt)
Hier krijg ik nu meteen een password op, welke niet die van het modem is (WEP beveiliging die er standaard op zit) terwijl dit kastje nou net alle instellingen zou moeten overnemen.

heeft iemand enig idee hoe ik nou wel fatsoenlijk te werk kan gaan? Ik heb zelf al naar KPN gebeld en daar werd mij verteld dat ik anders maar een adsl modem zou moeten kopen ergens omdat zij geen ondersteuning hierover gaven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlietZ
Niemand ? heb echt hulp nodig aub
want kpn wilt mij niet verder helpen helaas,.. ze geven geen ondersteuning hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:24

decramy

root@birdie:~#

Zoals ik hier zei; dit is voor verkeer van WAN naar LAN (het hosten van een spel). Deelnemen aan een spel moet geen probleem zijn.

Als je wel een spel wilt spelen, moet er een LAN computer (xbox) bereikbaar zijn van buitenaf en moet je inderdaad portforwarding gebruiken.

In dit geval vraag ik mij af of 'blietzmachine' de xbox is. Als dat niet het geval is, moet dat wel zo zijn :)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlietZ
decramy schreef op maandag 07 december 2009 @ 00:28:
Zoals ik hier zei; dit is voor verkeer van WAN naar LAN (het hosten van een spel). Deelnemen aan een spel moet geen probleem zijn.

Als je wel een spel wilt spelen, moet er een LAN computer (xbox) bereikbaar zijn van buitenaf en moet je inderdaad portforwarding gebruiken.

In dit geval vraag ik mij af of 'blietzmachine' de xbox is. Als dat niet het geval is, moet dat wel zo zijn :)
BlietZmachine is op dat moment mijn PC
xbox had i toen niet aangesloten (dat het via de xbox ook niet werkte ben ik later pas achtergekomen toen mijn broer online wou gaan ;) heb toen de poorten opgezocht en ook erin toegevoegd

de xbox is ook niet het voornaamste probleem, het gaat mij meer om mijn pc. Xbox word toch nouwelijks gebruik van gemaakt

[ Voor 7% gewijzigd door BlietZ op 07-12-2009 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Je moet de "uitgebreide beveiliging gebruiken" op ja zetten. Dat heft de NAT STRICT op en dan werkt het wel. Moest er zelf ook ooit heel lang naar zoeken.

[ Voor 43% gewijzigd door baviaan op 07-12-2009 12:35 . Reden: uitleg toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlietZ
baviaan ik heb je oplossing geprobeerd en ik blijf nat=strict krijgen bij MW2

ik ga morgen langs kpn winkel in de stad, want het is weldegelijk ondersteuning wat ze moeten leveren, (werd via helpdesk verteld dat ze het niet hoefden)

[ Voor 50% gewijzigd door BlietZ op 07-12-2009 23:12 ]

• Acid1234
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-06 14:00
Hoi, heb je dit probleem al opgelost?
Ik heb dit probleem namelijk ook.
Kpn geeft geen ondersteuning, bel thomson maar (70cent/min). Goed dit gedaan, bij thomson zeggen ze dat het door de software van kpn die in het modem zit komt.
Dus ik weer met kpn gebeld, ik moest maar een klacht indienen. Goed ook gedaan.
Volgende dag word ik gebeld door iemand van de klachten afhandeling. Deze mevrouw zegt "Als je bij kpn blijft kunnen wij de kosten voor het aanschaffen van het spel vergoeden of je neemt een andere provider waarbij het wel werkt, want die poorten geven wij niet vrij. :s
Pagina: 1