Via een omweg ben ik erachter gekomen dat Windows Update op mijn client PC niet werkte, tenzij ik in SBS 2008 het updaten van deze pc uitschakelde, zodat de client de updates van Microsoft haalt. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat het wel probleemloos werkt wanneer ik de Firewall op de Server uitschakel. Toen heb ik in de Firewall van SBS onder uitzonderingen één voor één de programma's aangevinkt, maar zonder resultaat.
Wanneer mijn firewall uit staat valt het me ook op dat Outlook vrijwel direct connect met Exchange, terwijl hij daar anders lang overdoet en ik altijd mijn username en wachtwoord moet in voeren.
Je zou verwachten dat wanneer ik in de Firewall de standaard instellingnen weer herstel, alles opgelost is, maar dat is dus niet het geval.
Moet ik nu echt appart poorten gaan open zetten voor oa WSUS en smtp (25), of is een verkeerde configuratie de oorzaak.
Wanneer mijn firewall uit staat valt het me ook op dat Outlook vrijwel direct connect met Exchange, terwijl hij daar anders lang overdoet en ik altijd mijn username en wachtwoord moet in voeren.
Je zou verwachten dat wanneer ik in de Firewall de standaard instellingnen weer herstel, alles opgelost is, maar dat is dus niet het geval.
Moet ik nu echt appart poorten gaan open zetten voor oa WSUS en smtp (25), of is een verkeerde configuratie de oorzaak.
Nibe S2125-12, SMO S40, ELK9, Vloerverwarming+radiatoren Enphase 7560Wp, ABB SCU200