Hulp bij vinden van driver van de ati sapphire 3850 HD agp

Pagina: 1
Acties:

• Luukagp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-06-2025
Beste tweakers,

Eindelijk is het mij gelukt de videokaart leeft en hij loopt na wat rond vragen op dit forums post ik nu daadwerkelijk op mijn computer met de videokaart erin.

Maar er is een probleem 8)7:
Ik heb zelf ervaring met ati drivers en ik vind ze echt heel irritant en verwarrend, maar dit is wel de max. Ik ga dus naar de site en doe click drivers en dan selecteer ik mijn en dan de agp soort heel leuk en alles en download de agp hotfix gene (versie nummer 9.11), ik doodleuk installeren en hij vraagt niet op opnieuw op te starten of wat dan ook wat al raar is dus ik gewoon handmatig doen. Je zou denken dat dit goed is gegaan wat blijkt.
Start mijn computer op valt me al 1 ding op geen cataclyst control center laad heel raar maar wat nog vager is, mijn computer zegt niet nieuwe hardware gevonden dus er moet dus gewoon een driver op zitten in in software kijken zie is : ''ati installatie centerhulp'' ofzoiets meer niet :? .

Jullie voelen hem al opkomen kunnen jullie mij helpen :S?

Mijn videokaart is de : sapphire ati 3850 HD agp :)

mvg,Luuk

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01-2025

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Probeer eens een 3d spel te spelen en kijk of je iets raars merkt.
Als je gewoon kunt gamen lijkt het me dat alles gewoon goed geinstalleerd is.
Onder apparaatbeheer kun je ook kijken wel driver je videokaart gebruikt.
Als je die filename googled weet je meteen of je ati drivers aan het gebruiken bent.

[ Voor 35% gewijzigd door Kain_niaK op 04-12-2009 21:42 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

• Luukagp
Ik merk het al in windows, elke keer als ik een internet window open gaat het net zo hakkelig als toen ik geen driver had geinstalleerd dus dat verklaard wel dat de driver niet werkt :)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 17:32
Heb je nu alleen de 9.11 HotFix geinstalleerd? Want dat is een aanvuling op het normale Catalyst 9.11 driverpakket.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Als het Windows XP is, heb je deze dan geinstalleerd? http://game.amd.com/us-en...lyst.aspx?p=xp/radeonx-xp

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Luukagp
eigenlijk wel ja :)

Ik zal die ook direct installeren zodat en vertel het resultaat oké

• Luukagp
Ben ik weer en heb de driver geinstalleerd. eerste die ik de link boven mijn vorige post en toen de agp hotfix.

Nu komt het vervelende probleem het werkt niet internet stuttert en steam krijgt een error met : steam.exe (main exeption): CmultifieldBlob(pserialized):partial field header at of record. heel vaag allemaal echt zo raar vind ik drivers soms dus weten jullie wat het probleem is ? Dus kent iemand die probleem :)? weet iemand de juiste driver ?

mvg,Luuk

[ Voor 6% gewijzigd door Luukagp op 04-12-2009 22:25 ]

• Luukagp
Oké steam probleem opgelost maar mijn pc blijft stutteren dus weet echt niemand de juiste driver of kent dit probleem dat de driver gewoon niet bestaat nadat je hem hebt geinstalleerd ?

mvg luuk

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-03 14:42
Mijn ervaring met deze kaart is ook niet bijster goed, je moet inderdaad de patched drivers bij sapphire weg halen, niet de standaard Catalist drivers van Ati gebruiken. Sapphire biedt de complete package aan namelijk. Wanneer je een Nforce3 chipset hebt kan het zo zijn dat je systeem helemaal over de zeik gaat en hij met blauwe schermen gaat gooien. Daarop zelf maar besloten om een nieuw systeem te kopen, was er na een aantal maanden prutsen helemaal flauw van.

• Luukagp
zelfs sapphire helpt niet 1 driver helpt wel en dat was ook een agp hotfix maar mijn spellen liepen niet soepel toen heel vaag en toen dacht ik misschien verkeerde driver maar ik heb zelf hiervoor een sapphire ati 1950 GT gehad en die deed het gwn perfect :)

Ik vind dit zo irritant worden want ik kan niet eens makkelijk de driver installeren was al zo lang bezig hiervoor met het kreng aankrijgen :S

Naja ik ga nog wat proberen van de sapphire site maar als iemand die dit nog leest het herkent wacht niet en reageer en help mij oké ;)
Pagina: 1