[Macbook pro] een NAS met zowel NFTS als NFS+ partitie?

Pagina: 1
Acties:

• pete7feet
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-02 20:06
Hallo allemaal,

ik zal om me te beginnen maar eens voorstellen, want ik ben nieuw op het GoT forum.

Mijn naam is Peter Molenaar, ben 29 jaar en webredacteur van beroep.

Ik zit met het volgende probleem...

Ik ben sinds kort in het bezit van een 15" Macbook pro, waar ik ook geregeld windows op draai dit ivm autocad etc.

Nu wil ik een NAS in mijn netwerk hangen om zowel de windows als de osx partitie te backuppen, en om andere bestanden in op te slaan.

Nu is mijn vraag kan ik een NAS met twee hardeschijven in RAID1 zetten met een partitie NFS+ en een voor NFTS, beide van 500 gb op een tera?

En moet ik daarvoor een speciale NAS hebben of kan ik elke willekeurige NAS daarvoor gebruiken?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Mochten er nog vragen zijn, of ben ik dingen vergeten te vermelden, dan vul ik dat natuurlijk graag aan.

groeten Peter

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
opzich maakt het niet uit je nas spreekt je toch aan via samba dus het filesystem kan van alles zijn.

Ik heb hier een synology thuis en die kan ik zowel vanaf mijn macbook als pc aanspreken.
Deze is alleen wel beperkt in het maken van aantal partities, namelijk 1 per schijf. (raid e.d. is wel mogelijk).