HDTV wordt niet Herkend door Win7/CCC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-08 22:34
Hallo allemaal.

Laat ik beginnen met dat ik hoop dat dit in het goede gedeelte staat. Zoniet wordt ie vast verplaatst....

Deze week een Sapphier 5970 gekocht, deze als vervanging van mijn 8800GT in SLI.

Helaas zit ik sinds een aantal dagen met een vervelend probleem waarbij de zoekoptie mij nog niet veel verder heeft geholpen dan de opties die ikzelf ook al heb geprobeerd, misschine dat ik verkeerd gezocht heb of misschien dat anderen hetzelfde probleem hebben.

Het probleem is dat ik opeens geen signaal meer van mijn HDTV krijg. Hij is aangesloten op de 2e DVI port met een DVI->HDMI verloopkabel. Gedacht dat het de kabel was, dus nieuwe besteld. Een HDMI-> HDMI kabel met een HDMI -> Mini Display Port (de kleine aansluiting tussen de DVI aansluitingen.) Maar nog niets.
Zelfs geen signaal vlak voor de BIOS.

Ik ben al een poosje Nvidia fan, maar nu met dit mooie pre kerst cadeautje ben ik weer eens naar de rode kant overgestapt.

Goed.... de volgende stappen die ik heb ondernomen:
- nieuwe driver (de 3 die het op dit moment doen met de HD5970), drivercleaner in safe mode , install. -> geen resultaat.
- complete nieuwe install Win7 Ult -> geen resultaat.
- Controleren of de poort het doet met mijn "oude" 21" monitor. En die doet het. Hierbij kwam ik er ook achter dat beide kabels en connectors het doen omdat ik de monitor met beide kan aansluiten. -> geen resultaat.
- HDTV op de 1e DVI aangsloten ook geen resultaat. -> geen resultaat.
- 8800GT kaart verwijderd en alle drivers verwijderd.
- Kan trouwens ook geen Force TV vinkje vinden in de CCC

Zou het kunnen komen doordat de Asus een Nvidia Chipset heeft en dit crasht met een ATI kaart ?

Mijn verdere systeem:
Mobo: P5N-D
CPU: E8400
GPU: Sapphire 5970 OC
Sound: Creative Extreme Gamer.
En een 8800GT voor PhysX

Pls help me... excuus als ik toch nog over een andere optie heb heen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
Er moet toch iemand zijn die mij met bovenstaand verhaal een beetje verder kan helpen ?

Pls...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
het klinkt alsof de hdmi poort op je tv de geest heeft gegeven. Sluit indien mogelijk eens een digitale ontvanger/xbox/dvd speler of wat voor apparaat dan ook aan op de hdmi poort en kijk of je beeld krijgt.

Als je een apparaat via hdmi aansluit gebeurt er het volgende:

The Display Data Channel (DDC) is a communication channel based on the I²C bus specification.[68][69] HDMI specifically requires support for the Enhanced Display Data Channel (E-DDC), which is used by the HDMI source device to read the E-EDID data from the HDMI sink device to learn what audio/video formats it supports.[67][68][69] HDMI requires that the E-DDC support I²C standard mode speed (100 kbit/s) and allows optional support for fast mode speed (400 kbit/s).

E-EDID is een electronisch identificatie datapakketje waarin staat wat voor display het is, welke resoluties, kleurdieptes, refreshrates etc. ondersteund worden etc. Als je videokaart je display dus niet herkent gaat het hier al fout om 1 of andere reden. Zonder logic probe is hier voor de rest weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik begrijp niet helemaal uit je post of je ook alleen je HDTV hebt aangesloten, dus helemaal geen monitor. Je PC zou dan sowieso moeten booten op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondG
Hi,

Dank je wel voor de reacties....

Ik heb als eerste maar geprobeerd om hem met alleen de HDTV te starten, helaas gaf dit ook geen resultaat.
Heb zelf verder geen apparatuur waar HDMI aansluiting op zit. Moet ik dus even een oplossing voor vinden om te zien hoe ik dat kan testen. Laat ik zsm weten.

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:30
ik had ook problemen om beeld op mn full hdtv te krijgen, weliswaar via S-video kabel. kreeg wel zwart wit beeld, maar leek nergens op, met nvidia software van alles geprobeerd, en nu bleek het met de NTSC instelling wel prima te werken...(ik heb de tv als kloon van de pc-monitor ingesteld)... in de software van nividia kan je ergens instellen dat ie zelf automatisch alleen de video laat zien... handig
wie weet is het 't proberen waard....
Pagina: 1