Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] mp3 speler niet herkend op usb 1.1 poorten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen,

first things first: mn eerste post, als dit verkeerd geplaatst is sorry!

ik heb een goedkoop mp3 spelertje gehaald, merk diffrence. Het ding word wel herkend als ik hem aan mijn usb poort hang,de wizard start netjes en hij gaat een usb device installeren. na een tijdje krijg ik de melding "de hardware is niet geinstalleerd omdat de benodigde software niet is gevonden". ik ben wat gaan kijken, maar loop vast. ik heb het volgende geprobeert:

-handmatig drivers zoeken: niks op de bijgeleverde cd, niks op de site van de fabrikant. ik heb geprobeerd \windows\\inf\usb,inf te laden maar ook niks de usb hub weggooien in de device manager doet ook niks, al mijn andere usb apparaten worden zonder problemen weer gepakt, de mp3 speler doet niks. Het enige wat ik kan bedenken is dat dit een redelijk oude bak is, en geen usb2 heeft. Kan dat dit probleem veroorzaken?

is er misschien een manier om windows te forceren om het ding te herkennen als harde schijf? de meeste mp3 spelers staan als generic usb mass storage device opgevoerd, kan ik die driver ergens vinden?.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Welke Windows versie? Het al eens op een andere PC geprobeerd? Specs van de computer? Iets minder beschrijvend, en iets meer gegevens graag :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.difrnce.nl/en/34/ al geprobeerd?

Het kan ook zo zijn dat een mogelijke driver op de USB niet compatible is met jouw OS; zonder enige verder info van jouw kant over welk OS je draait, zou ik toch even contact zoeken met de leverancier.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:09
USB is achterwaarts compatibel, wat wilt zeggen dat als het een USB2.0 apparaat is, en je stopt hem in een USB1.0 poort, dat dut dab wel werkt maar dan met USB1.0 snelheden.

de CD die erbij zat, heb je die geïnstalleerd? Desnoods even openen in Windows Verkenner en dan naar een .exe bestand zoeken?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Welke Windows dan wel?
Er zijn nogal wat smaken varierend van XP tot en met Windows 7 (al zal dat laatste wel niet met een PC die nog *slik* usb 1.1 only is).

En ja, dat kan best verschil uitmaken in detectie. Je kan voor een habbekrats een 2.0 USB PCI kaartje halen natuurlijk. Heb je gelijk voordeel aan ongeacht je MP3 speler ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
damn.. het belangrijkste vergeten :|

ik draai xp home, SP3
-intel p2 1.6
-1 gig ram
4x usb [1]

er staat niks uit in de bios, en alle andere usb apparaten werken gewoon goed.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En een titelfixje dan maar - je zal overigens eerder een P4 hebben (willamette) gezien de clockspeed van 1.6.
Kan wel kloppen qua leeftijd ook :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Welke MP3 is het van difrnce.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 22:34 ]

Pagina: 1