Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Licht/etc. aansturing

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag op cnn een aflevering van 'TheDot' en daar hadden ze het over 'het huis van de toekomst'. Je kent die onzin wel : via je palmtop in te schakelen lampen etc... Daar zat uiteraard een superduur software-pakket en een vage 'box' ( geen idee wat er voor hardware in zit) bij en is 1) onbetaalbaar en 2) niet zo leuk als zelf maken.

Dit is dus wat is wil maken een applicatie die communiceert ( via RS323 ), maar mijn vraag hierbij is : wat heb ik nodig voor dit geintje .. is er iets goedkoops te koop of moet ik zelf iets bouwen om te communiceren met bijvoorbeeld verlichting, maar het mag ook iets anders simpels zijn .. de aansturing van een simpel 12v motortje bijvoorbeeld ..

Misschien is dit een leuk onderwerp om eens over te brainstormen....

Verwijderd

het computeblad computeridee had een poos geleden een doe het zelf stukje geschreven hierover.
hierbij hadden ze een kitje gekocht bij conrad en hadden ze zelf de software geschreven.

die software staat incl. source op hun website.
Conrad verkoopt dat kitje niet meer.

Verwijderd

op me werk hebben we als opdracht een interactieve keuken moeten maken,
en daar was via PC ook licht control bij, is een zetje van 90,-
Kun je via je paralele port 4 lampen aansturen, met Afstandsbedioening, en dimmen via je pC met extra software..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 maart 2001 18:52 schreef drLiter het volgende:
op me werk hebben we als opdracht een interactieve keuken moeten maken,
en daar was via PC ook licht control bij, is een zetje van 90,-
Kun je via je paralele port 4 lampen aansturen, met Afstandsbedioening, en dimmen via je pC met extra software..
Welk setje was dat dan???

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben zelf nog op zoek naar een draagbaar zendertje dat je bij je kunt dragen + een paar ontvangers zodat de computer weet in welke ruimte van het huis ik ben en dus daar het licht automatisch aan kan doen e.d.
(Dit is serieus bedoeld, weet iemand waar zoiets te krijgen is?)

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

mischien heb je hier wat aan: http://www.barracuda-central.org

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

chem

Reist de wereld rond

voor de Mac heb je MacBrick

ca. 100 piek, serieel en je kan 16 apparaten aansturen. Zie macbrick.nl. Misschien kan die vent iets verzinnen voor de pc-prutsers onder ons?

hmz, je hebt ook nog X10 en X11 maar die idd errug duur

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1