Toon posts:

Twinview alleen z/w

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Asus V7100 met tv-out, win2k en D7.52
Net de twinview ingeschakeld, om divx op tv af te spelen, maar krijg op de tv (kloon) alleen zwart/wit beeld! Alle instellingen staan verder goed; Pal-B,Svideo kabel, tv 800x600@60Hz.
Hoe kan dit nou :? Toen ik nog w98 draaide, had ik met dezelfde instellingen gewoon kleuren.

Had mischien beter in V&B gekunt, kan iemand mischien moven?

Verwijderd

Topicstarter
niemand een id :?

Verwijderd

moved

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:46

Entity

9000rpm

Er zit ergens bij de eigenschappen van de TV (binnen beeldschermeigenschappen) een optie om PAL of NTSC te kiezen (ik geloof rechtsklikken op 2e scherm ofzoiers, is lang geleden dat ik het gedaan heb, ik kan het ook niet nakijken momenteel). Je moet daar voor PAL kiezen, dat zou het op moeten lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de eigenschappen al op PAL-B Nerdelands staan, daar kan het niet aan liggen. Verder is het beeld zoals het hoort, alleen geeft ie geen kleuren.

HlpDsK: thanx!

Verwijderd

Topicstarter
Toe nou, niemand anders een id :?

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

pfff, als je niet zei dat het al werkte onder 98 zou ik denken dat je ff óf de TV instellingen/schakelaartjes nakijkt (dat deze op S-VHS staan) óf dat het kabeltje misschien een breukje heeft... :?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
Nope, kabeltje is 100%. Ik gebruik 'em ook voor me tv-in, en daarover geeft ie goed beeld. vcr->tv werk ook goed, met zelfde tv-instellingen.

Verwijderd

je kunt een paar dingen proberen, andere drivers, tvcc2000 of probeer de composite uitgang(met een goede coax en vergulde tulpjes is er nauwelijks verschil met Svhs).

Verwijderd

Bekend probleem: *D

1]
Stel in de TV-out opties in wat voor een soort kabel je gebruikt (onder Output device). Je kan daar kiezen voor Auto, Composite of SVHS. Kies voor Composite of voor SVHS.

2] Stel je TV juist in. De tv kan op verschillende manieren ingestelt worden. Afhankelijk van je aansluiting.
- SVHS/Composiet direct op aansluiting voor camera: stel tv ook in op SVHS of composiet
- SCART: Let op! Als je meerder SCART aansluitingen hebt, dan is er meestal 1 voor composiet en 1 voor SVHS, dus let op dat je de juiste kiest. Of course ff controleren of je SVHS of Composiet in je TV moet selecteren.

TIP: Lees de handleiding van je tv eens door. (RTFM :9)

Veel succes, heb je nog vragen, mail me dan.

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

Op zondag 11 maart 2001 16:23 schreef Megasjaak het volgende:
Bekend probleem: *D

1]
Stel in de TV-out opties in wat voor een soort kabel je gebruikt (onder Output device). Je kan daar kiezen voor Auto, Composite of SVHS. Kies voor Composite of voor SVHS.

2] Stel je TV juist in. De tv kan op verschillende manieren ingestelt worden. Afhankelijk van je aansluiting.
- SVHS/Composiet direct op aansluiting voor camera: stel tv ook in op SVHS of composiet
- SCART: Let op! Als je meerder SCART aansluitingen hebt, dan is er meestal 1 voor composiet en 1 voor SVHS, dus let op dat je de juiste kiest. Of course ff controleren of je SVHS of Composiet in je TV moet selecteren.

TIP: Lees de handleiding van je tv eens door. (RTFM :9)

Veel succes, heb je nog vragen, mail me dan.
?!?

lees dit ff:
Toen ik nog w98 draaide, had ik met dezelfde instellingen gewoon kleuren.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik nu de andere kabel, zo'n gele met twee draadjes, en nu heb ik wel kleur :?
Moet alleen een langere hebben, 1m is iets te kort.
Tering hé, wat een zooi kabels heb ik dan naar me pc lopen zeg, mag dalijk wel een kabelgoot neerleggen :)
Pagina: 1