geen boot, wel 3 brandende LEDjes op 4870

Pagina: 1
Acties:

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05 15:30

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Beste tweakers,

Gisteren heb ik mijn al enkele maanden normaal werkende pc afgesloten zonder problemen. Nu wilde ik vandaag weer opstarten om een nieuwe geluidskaart te testen, maar kon ik niet booten :|
k dacht in eerste instantie aan de geluidskaart natuurlijk, dus de kaart weer verwijdert, maar ik had nog steeds het probleem.
Toen viel het me op dat de 3 vd 4 LEDjes op mn 4870 brandden. Ik heb al even op internet rondgekeken, maar niks hielp: heb de bios gecleared, mn 2 geheugenbankjes om en om eruit gehad, enkele aansluitingen gecontroleerd (bvb de 2 6pin PCI-E stroomkabeltjes).
Iemand enig idee hoe ik mijn pc weer aan de praat kan krijgen :+?

Specs:

AMD Phenom II 720
Gigabyte MA-790XT-UD4P
XFX Radeon HD 4870 XXX
OCZ 2x2GB DDR3 1333 MHz
CoolerMaster Real Power (ofzo iig 620 watt voeding)

Bij voorbaat dank

• An1mA
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-05 20:40
In een andere pcie slot geprobeerd en als kan in een andere pc je 4870?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/An1mA-1336/hero/65094263

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-03 16:00
Ik meen me te herinneren dat ik ook ooit zoiets heb gehad met mijn vorige pc, toen bleek dat ik 1 van de 2 pci-e stroomkabeltjes niet goed had aangesloten en deze dus te weinig stroom kreeg.

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Heb de kaart net even in de andere PCIe slot gehad, maar kreeg nog steeds de LEDjes en geen beeld..
Heb net even een oude videokaart die als t goed is nog werkt in de pc gedaan en toen bootte hij ook niet. Dus miss is tog de 4870 niet het probleem. Wat kan er dan aan de hand zijn 8)7)

@sjaak: Ik had van beide pci-e stroomkabeltjes al gecontroleerd of ze los zaten o.i.d, maar dat was niet het geval. Toch bedankt voor je reactie :p

Verwijderd

Wat gebeurt er precies? Gaan de fans even draaien en is het daarna afgelopen of gebeurt er helemaal niets?

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Topicstarter
Ja de alle fans geen even draaien, de casefans blijven draaien, maar voor de rest gebeurde er helemaal niets..
Ik heb ondertussen al uitgevonden dat de geluidskaart de schuldige is en dat ik de batterij niet lang genoeg ervan af had gehad, want na nog een keer de batterij verwijdert te hebben kon ik weer opstarten :p
Nouja ik dus weer afgesloten en de geluidskaart er weer in -> zelfde probleem :@
Kaart eruit en nog steeds hetzelfde probleem.. Batterij vh mobo er weer op en af en ik kan weer gewoon opstarten..
Wat kan er in godsnaam met die geluidskaart aan de hand zijn?

(Ja mods.. ik weet het : het gaat niet meer over videokaarten en beeldschermen, dus voel je vrij de topic te verplaatsen :p)

Edit: Geluidskaart is een Creative X-fi XtremeMusic
en is het mogelijk de titel vd topic aan te passen?

[ Voor 7% gewijzigd door faust2016 op 04-12-2009 19:42 ]

Pagina: 1