Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Weet iemand of het toch op een of andere manier mogelijk is een contract bij KPN of Hi af te sluiten, zonder dat je van een nep 0 euro abonnement gebruik moet maken, totdat je nummer geporteerd is.

Dit omdat ik op dit moment nog T-Mobile zit zonder web'n'walk en met een nieuwe telefoon wel internetmogelijkheden wil gebruiken, zonder dat het bakken aan geld kost. Dit abonnement loopt dan ook nog een paar maanden helaas.

Bij dochteronderneming Telfort is het hebben van een tijdelijk dubbel abonnement geen probleem en uit ervaring weet ik dat dit bij T-mobile ook gewoon mogelijk is.

Ik heb net de Hi klantenservice aan de lijn gehad en daar zeiden ze dat het niet mogelijk is, maar misschien dat iemand nog een mogelijkheid weet.

Oh en Vodafone is geen optie, want daar kan ik in huis niet mee bellen (geen bereik in Delft-zuid 16 hoog 8)7 )

Het nadeel van Telfort is de lagere datasnelheden en weer een extra bundel om te kunnen sms'en zonder extra kosten, maar als zij de enige oplossing zijn, dan zal het uiteindelijk maar zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:41
Telfort heeft juist hogere datasnelheden als ik mij niet vergis, het standaard abonnement van KPN/Hi heeft 384kbps terwijl Telfort 768kbps aanbiedt. Daarentegen is de UMTS dekking van Telfort, heb ik begrepen, wel minder. Waardoor je effectief dus vaker op GPRS zit en dus wel trager internet zal hebben.

Zover ik weet is het inderdaad niet mogelijk om je abonnement eerder in te laten gaan, enkel T-Mobile en Telfort bieden deze optie. Je kan 4 maanden vantevoren je abonnement overzetten op een andere provider (of in ieder geval alles regelen), waarom bel je T-Mobile dan niet en activeer je daarop de Web'nWalk dienst? Dan heb je toch ook internet? Bovendien gebruik je dan nog je eigen nummer ook met je nieuwe telefoon (op je nieuwe telefoon zou je bij Telfort met een tijdelijk nummer moeten werken, als je daarvoor zou gaan).

Als je het niet erg vindt om gedurende 4 maanden een tijdelijk nummer te gebruiken is mijn vraag: hoe belangrijk is het dan om je nummer mee te nemen? ;)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:06
Bel gewoon met T-mobile, zeg dat je web 'n walk wil. Kost je een 10'tje per maand.
Klantenservice regelt het gewoon direct. Binnen half uurtje kan je het net op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
:/ Zucht waarom staat niet gewoon duidelijk aangegeven op hun website dat dit mogelijk is.
Nou ja WnW geactiveerd en telefoon besteld met Hi :D

[ Voor 3% gewijzigd door Vincentio op 04-12-2009 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Past je T-Mobile simkaart wel in dat toestel wat je bij Hi hebt besteld?

[ Voor 24% gewijzigd door jelle. op 05-12-2009 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
jelle. schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:08:
Past je T-Mobile simkaart wel in dat toestel wat je bij Hi hebt besteld?
Als je het via Smartphoneshop doet of een andere leverancier dan Hi, dan zit er in principe geen SIM lock op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Sorry, ik las "telefoon besteld bij Hi" ipv "met Hi" ;)
Pagina: 1