Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Audio output via Intel chipset vs Realtek Chipset HTPC

Pagina: 1
Acties:

• jaco218
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:53
Het hart van mijn HTPC is een Asus P5Q-EM moederbord met G45 Chipset. Deze zit via HDMI aan een Yamaha RX-V765 en via daar doorgelust naar een Panasonic plasma.

Als ik de audio output via het Intel HDMI audio device laat lopen, dan werkt het goed. Alleen als ik het via de Realtek HD Audio controller wil laten lopen, dan hoor ik alleen maar ruis. (klinkt als van die digitale ruis om het zo maar uit te drukken). Op lage sampling rates komt daar mono wel het geluid bij (16bit 44khz) echter bij de hogere sampling rates alleen maar die ruis.

Het systeem draait Windows 7 Ultimate met voor alle devices de laatste drivers.

Heeft iemand enig idee hoe ik de audio wel goed via de Realtek Chipset kan laten lopen? In de search of Google kon ik hierover zo niks vinden.

Alvast bedankt!

• antiekeradio
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
(overleden)
er schijnen wat problemen te zijn met de win7 drivers voor realtek HD audio.

probeer deze zowieso een keer opnieuw te installeren. Mogelijk werkt dit pas goed als je alle pluggen eruit haalt bij het installeren.

Ik heb laatst ook een verse install gedaan met al mn audio aangesloten, daarvan herkent ie 1 plug nu in het geheel niet (staat als unplugged terwijl er wel iets in zit)

de rest werkt nu goed, dus ik blijf er verder mooi af.. maar dat de laatste drivers geïnstalleerd staan zegt dus niet zo veel.

Petrolhead en draadjesnerd