Toon posts:

Net Send berichten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Wanneer je in een CMD scherm het bericht net send * (bericht) verstuurd dan zal dit naar alle gebruikers in de werkgroep toe worden gezonden. Nu had ik een dergelijk bericht verzonden vanaf mijn laptop zonder ingelogd te zijn via VPN met mijn werk. Het betrof een prive bericht voor mijn eigen (thuis) netwerk.
Ik kreeg wel de melding dat mijn bericht naar alle gebruikers van mijn werkgroep of domein was toegezonden. Hierin stond het domein van mijn werk..... oeps !
Jullie begrijpen dat dit niet de bedoeling was omdat het een prive bericht was (nee was niet schunnig ;) )

Inmiddels heb ik de laptop opnieuw opgestart maar heb nog geen VPN verbinding gemaakt. Onze IT-er heeft het bericht nog niet voorbij zien komen maar kan geen duidelijkheid geven of dit nog gaat komen.
Dit gezegd hebbende heb ik de volgende vraag;

Kan dit bericht alsnog worden verzonden wanneer ik nu weer inlog ? Of heeft DOS een buffer waarin dit soort bericht worden opgeslagen en bij verbinding alsnog worden verzonden ?

Dank voor jullie hulp !!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Aanhef is niet nodig op ons forum, groet regel ook niet ;) Lees de FAQ even hierover.

Het NET SEND commando is al erg oud. en zou bij de gemiddelde werkgever ook uit moeten staan.
NET Send gebruikt de messenger service en die staat standaard uit vanaf Windows XP SP2.

Tenzij men op zeer oude hardware/software werkt of expliciet net send heeft ingeschakeld.. hoef jij je geen zorgen te maken.

Wat de prive berichten betreft, tegenwoordig zijn er voldoende mogelijkheden om vanaf je werk of via de vpn een bericht naar huis te sturen. Gebruik hiervoor gewoon lekker webmail/gmail/hotmail oid.. of gebruik je telefoon icm een sms bericht ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Workaholic op 04-12-2009 17:05 ]

Mijn V&A

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-03 10:49

Brons

Fail!

Waarschijnlijk zal het bericht nooit tevoorschijn komen omdat men dit bijna nooit meer gebruikt.

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 16:44
Workaholic zegt het helemaal goed. daarnaast kan jij prima verder werken zonder zorgen, het wordt niet achteraf nog verzonden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee of het op de server ingeschakeld is.

Wel weet ik dat ik toegang heb tot dit tooltje. We werken overigens met WinXP SP3 (op de clients) servers heb ik geen idee.

In de aanvulling; wanneer een PC op het moment van verzenden niet aanstaat .... ontvang hij ook geen bericht toch ?

Verwijderd

Topicstarter
DaPoztMaster schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:04:
Workaholic zegt het helemaal goed. daarnaast kan jij prima verder werken zonder zorgen, het wordt niet achteraf nog verzonden.
Geen buffer dus ..... zucht.

Zal vanavond laat voor de zekerheid de proef op de som nemen.

Trouwens, als ik het naar alle user in de werkgroep heb toegezonden dmv * dan zou ik hem zelf ook moeten krijgen toch ?

Wat ik dan vreemd vind, er vanuit gaande dat het niet werkt, waarom ik dan wel een bericht kan versturen. Althans zo lijkt het......

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2009 17:10 ]

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 10:08
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:07:

Wel weet ik dat ik toegang heb tot dit tooltje. We werken overigens met WinXP SP3 (op de clients) servers heb ik geen idee.

In de aanvulling; wanneer een PC op het moment van verzenden niet aanstaat .... ontvang hij ook geen bericht toch ?
Net Send is volgens mij 'Fire and Forget', dus als die andere pc niet aanstaat zal het bericht ook niet aankomen.

Waarom gebruik je dat trouwens in hemelsnaam? Gewoon om eens te proberen of zit er een goede reden achter?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Verwijderd

Topicstarter
Antaresje schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:10:
[...]

Waarom gebruik je dat trouwens in hemelsnaam? Gewoon om eens te proberen of zit er een goede reden achter?
Zat thuis te werken en mijn vriendin zat boven achter de PC, ik denk stuur een leuk onverwachts berichtje .... is toch lief :*)

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-03 10:08
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:12:
[...]

Zat thuis te werken en mijn vriendin zat boven achter de PC, ik denk stuur een leuk onverwachts berichtje .... is toch lief :*)
Dan kan ik me voorstellen dat je dat bericht liever niet over de hele werkvloer verspreid ziet worden ;)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Verwijderd

Topicstarter
Precies, we begrijpen elkaar.

Kreeg het best even een beetje warm ;)

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zoals mijn reply al eerder aangaf. je hoeft je geen zorgen te maken.. dit bericht komt niet meer aan. Net send werkt gewoon in je eigen cmd prompt.. maar het bericht komt niet bij andere clients aan :)
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:07:

WinXp SP3 dan komt dit bericht nooit aan bij andere clients aanegzien dit vanaf SP2 al niet meer werkt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Workaholic op 04-12-2009 17:24 ]

Mijn V&A

Pagina: 1